2022-04-02, 20:19
Medlem
countcatulas avatar
Har inte Elsa gått ner väldigt mycket i vikt?! Tycker hon ser smalare ut för varje bild.
Citera
2022-04-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countcatula
Har inte Elsa gått ner väldigt mycket i vikt?! Tycker hon ser smalare ut för varje bild.

Jo, och Sofia har gått upp (det har hon själv skrivit i sin blogg)
Citera
2022-04-03, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Lite snokande på Pontus insta gav detta inlägget:

https://www.instagram.com/p/CXaxN49sT_k/?utm_medium=copy_link

Detta var vid Lucia, och tror att man vid den tidpunkten inte behövde karantäna om man själv var fullvaccinerad och själv inte hade symptom? Så hittar ju inga luckor i Elsas förehavanden i december. Det enda var att Danmarksresan blev inställd av olika anledningar och, som rocky.horror nämnde, julafton.

Orkar inte leta i arkiven, men skulle resan göras när Pontus var sjuk? För minns att Elsa pratade om att det inte kändes rätt osv att resa just då...
Citera
2022-04-03, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Orkar inte leta i arkiven, men skulle resan göras när Pontus var sjuk? För minns att Elsa pratade om att det inte kändes rätt osv att resa just då...

Du har rätt angående att det var dels för jobb och dels att det inte kändes rätt.

Från 11 december:
https://elsa.elle.se/en-instickare/installda-planer-ny-blogg-och-gamla-julminnen/

Citat:
Egentligen skulle Pontus och jag sitta på Atelier September nu och äta frukost i Köpenhamn, men igen denna hösten avbokade jag en Danmarksresa. Vi bestämde oss redan i somras att vi skulle ta tre dagar i Köpenhamn bara han och jag, så som vi gjort massa gånger tidigare, och köpa julklappar, äta gott och bara vara med varandra. Men mitt jobb gjorde att vi hade varit tvungna att boka om och sen infördes en ny lockdown där med masktvång på restaurang och hög smittspridning så det kändes helt enkelt bäst att stanna hemma.

Så det kan vara det Pontus refererade till i sitt instainlägg från 13 december, att spridningen av omikron ställde in planerna, inte att han själv var smittad.

Men om han nu, som någon skrev att han sagt i sin podd, var sjuk runt jul märks det inte alls. För i Elsas inlägg från juldagen skriver hon först så här:
https://elsa.elle.se/vad-jag-har-pa-mig/julaftonskladerna-och-hej-fran-jullovet/

Citat:
God morgon på juldagen! Hur var er julafton igår? Fick ni, som så många andra i år inklusive oss, ändra planerna i sista sekund?

Nämns dock inte varför. Sedan detta:

Citat:
Imorgon bitti åker vi till Strängnäs och en hemlig tanke jag gror är om det är okej att ta ner julgranen redan nu?

Om de fick ställa in julaftonsplanerna för att Pontus hade covid hade de knappast åkt ut till Strängnäs för att umgås med hans mamma, tänker jag? Och han var ju med på nyårsafton med Anna Björklund och Sandra Beijer, så lär ju inte skett i mellandagarna heller.

Jag blev helt orimligt uppslukad i att försöka luska ut när de hade smittan hemma, men får erkänna mig besegrad 😅
Citera
2022-04-03, 09:56
Medlem
Citat:
Du har rätt angående att det var dels för jobb och dels att det inte kändes rätt.

Från 11 december:
https://elsa.elle.se/en-instickare/installda-planer-ny-blogg-och-gamla-julminnen/

Så det kan vara det Pontus refererade till i sitt instainlägg från 13 december, att spridningen av omikron ställde in planerna, inte att han själv var smittad.

Men om han nu, som någon skrev att han sagt i sin podd, var sjuk runt jul märks det inte alls. För i Elsas inlägg från juldagen skriver hon först så här:
https://elsa.elle.se/vad-jag-har-pa-mig/julaftonskladerna-och-hej-fran-jullovet/

Nämns dock inte varför. Sedan detta:

Om de fick ställa in julaftonsplanerna för att Pontus hade covid hade de knappast åkt ut till Strängnäs för att umgås med hans mamma, tänker jag? Och han var ju med på nyårsafton med Anna Björklund och Sandra Beijer, så lär ju inte skett i mellandagarna heller.

Jag blev helt orimligt uppslukad i att försöka luska ut när de hade smittan hemma, men får erkänna mig besegrad 😅

Haha du har jobbat på bra! Ja det låter ju konstigt, om det inte var så att han fick det runt Lucia och sedan hade det gått 2 veckor där efter julafton?
Citera
2022-04-03, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Haha du har jobbat på bra! Ja det låter ju konstigt, om det inte var så att han fick det runt Lucia och sedan hade det gått 2 veckor där efter julafton?

Visade sig att jag precis efter jag skrivit att jag kände mig besegrad ändå inte kunde släppa det, så hittade att det var i avsnitt 34 han pratar om sin ensamresa till London. Tidigt i det avsnittet säger han att han hade covid strax efter nyår och låg i en vecka.

17 januari kommer ett inlägg om första arbetsveckan, och den 11/1 var Pontus och Elsa på dejt. Från 1 december till 16 januari är det återberättande inlägg om jul, nyår och inspirationsinlägg samt ett inlägg med jullovet som helhet. Så det var nog verkligen strax efter nyår han insjuknade 😊 Visar verkligen att influencers inte delar allt som händer. Kan nu släppa och gå vidare med mitt lilla liv 😅
Citera
2022-04-03, 10:17
Medlem
I podden så sa Elsa att de fick ändra planerna på julafton på så sätt att Elsas syster blivit sjuk, var covid systern fått om jag inte minns fel. Så alla förutom systern firade jul tillsammans hemma hos mamman så som det var tänkt från början.
Citera
2022-04-03, 11:01
Medlem
Citat:
Visade sig att jag precis efter jag skrivit att jag kände mig besegrad ändå inte kunde släppa det, så hittade att det var i avsnitt 34 han pratar om sin ensamresa till London. Tidigt i det avsnittet säger han att han hade covid strax efter nyår och låg i en vecka.

17 januari kommer ett inlägg om första arbetsveckan, och den 11/1 var Pontus och Elsa på dejt. Från 1 december till 16 januari är det återberättande inlägg om jul, nyår och inspirationsinlägg samt ett inlägg med jullovet som helhet. Så det var nog verkligen strax efter nyår han insjuknade 😊 Visar verkligen att influencers inte delar allt som händer. Kan nu släppa och gå vidare med mitt lilla liv 😅

Haha men otroligt, tack för klargörande!
Citera
2022-04-03, 11:04
Medlem
Imorse skrev Elsa om de gröna glasfaten på Stadsmissionen att de var klassiker av Josef Frank för Svenskt tenn. En liten stund senare var det ändrat till att de var av Arthur Percy. Någon bloggläsare måste ha kommenterat detta fel, en kommentar som Elsa väl inte godkänt. Elsa är inte så kunnig om konst/design som hon vill få det att verka.
Citera
2022-04-03, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Imorse skrev Elsa om de gröna glasfaten på Stadsmissionen att de var klassiker av Josef Frank för Svenskt tenn. En liten stund senare var det ändrat till att de var av Arthur Percy. Någon bloggläsare måste ha kommenterat detta fel, en kommentar som Elsa väl inte godkänt. Elsa är inte så kunnig om konst/design som hon vill få det att verka.

Nej jag börjar också få det intrycket. Dessutom beskriver hon i princip bara svenskt tenns påskdukning, känns inte speciellt kreativt.
Citera
2022-04-03, 12:38
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind

Det tror jag också! Jag tror att hon gör en höna av en fjäder med sina designkunskaper och googlar istället för att läsa på ordentligt för att få en stadig grund att stå på. Alltid samma formgivare och märken, typ Svenskt Tenn, och aldrig något mer ingående än rena beskrivningar av hur det ser ut och att det är "tidlöst".
Citera
2022-04-03, 14:50
Medlem
Citat:

Flit lönar sig. 😀😀 Du kommer vinna fint pris när den här tråden har sin årliga gala. Årets gräv går till…..Daisy B för att ha rett ut alla detaljer kring Pontus covid. Dags att börja förbereda tacktalet? Vad ska du ha på dig? Kommer du gråta när du tar emot priset? 😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in