2022-03-28, 07:58
Medlem
Olycka eller mord? Svaret är dråp!
Citera
2022-03-28, 13:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Olycka eller mord? Svaret är dråp!
Nej, svaret är olycka och brottet är vårdslöshet i trafik och vållande till annans död.
Citera
2022-03-28, 16:32
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, svaret är olycka och brottet är vårdslöshet i trafik och vållande till annans död.

Tänker man så skulle ju en hel del brott kunna klassas som "olyckor".
Citera
2022-03-28, 16:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Tänker man så skulle ju en hel del brott kunna klassas som "olyckor".
Det sker också, de kan bara dömas för mord/dråp eller mord/dråpförsök om det är uppenbart att bilen använts som ett vapen.
Citera
2022-03-28, 16:38
Citat:
Det sker också, de kan bara dömas för mord/dråp eller mord/dråpförsök om det är uppenbart att bilen använts som ett vapen.

Skulle man inte kunna säga att hon hade likgiltighetsuppsåt i det här fallet?
Citera
2022-03-28, 16:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Skulle man inte kunna säga att hon hade likgiltighetsuppsåt i det här fallet?
Det fungerar ju i vållande också. Jag skulle bli mycket förvånad om åklagaren försöket sig på något annat än grov vårdslöshet och grovt vållande ..
Citera
2022-03-28, 18:24
Citat:
Det fungerar ju i vållande också. Jag skulle bli mycket förvånad om åklagaren försöket sig på något annat än grov vårdslöshet och grovt vållande ..

Ja, så är det ju.
Citera
2022-03-30, 18:52
Medlem
headkeepers avatar
Vad händer med J och L?
Ser ut som J som ett under klarat sig med livsgnistan i behåll. Men L, vad händer i hennes liv, har hon gått vidare?
Citera
2022-03-31, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headkeeper
Vad händer med J och L?
Ser ut som J som ett under klarat sig med livsgnistan i behåll. Men L, vad händer i hennes liv, har hon gått vidare?

Hon lever på som hon ingenting gjort, noll skam alls, vad jag fått höra av personer i hennes vänkrets
Citera
2022-03-31, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Hon lever på som hon ingenting gjort, noll skam alls, vad jag fått höra av personer i hennes vänkrets

Ja, det är minst sagt vidrigt! Den här typen av känslokalla och superegoistiska individer tar inget som helst ansvar för sina egna högst motbjudande handlingar och effekterna av dessa. Däremot kan de, inför sittande rätt, sitta och spela genomfalsk stor "snyftteater". Detta enbart i syfte att, fullkomligt oförtjänt och på värsta narcissistmanér, försöka utnyttja andras förmåga till empati och normalt tänkande - allt för egen vinnings skull!
Citera
2022-03-31, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kör man som hon körde så är det mord. Hon struntade fullständigt i vad som kunde hända. Noll konsekvenstänk. Det kunde dessutom blivit många fler döda och skadade om de mött någon annat fordon eller gående. En olycka är det när du följer lagen och omständigheterna men det springer ut en älg framför dig!

Instämmer till 100%
Att köra ihjäl 4 personer och inte få nåt straff, det är bara i Sverige det kan hända!!!
Citera
2022-03-31, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av headkeeper
Vad händer med J och L?

J springer runt med tungan utanför munnen och tar selfies. L vet jag jag inte vad hon gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in