2022-05-19, 19:19
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Ni är ena riktiga paragrafryttare och ordningsmän, tom anser att det ni bedriver INTE är hat, ni är helsjuka av hat.

Ert hat riskerar att förpesta erat liv framöver kanske för all framtid om ni inte släpper detta nu.

move on.

Det är väl mer intressant varför du sitter här och försvarar Lovisa och försöker förminska hennes ansvar i det hela?

Empati är inte direkt din starka sida
Citera
2022-05-19, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är väl mer intressant varför du sitter här och försvarar Lovisa och försöker förminska hennes ansvar i det hela?

Empati är inte direkt din starka sida
Empati är verkligen min starka sida, därav hur jag känner för hur L mår.

De döda behöver inte någons empati alls, och de dödas vänner behöver inte ingen hat kampanj mot L.

Är 110% säker på att de döda skulle vara skitförbannade om dom visste om hur L hatas, dom diggade henne stenhårt innan olyckan dom var alla tillsammans och hade världens kväll tills olyckan.
Citera
2022-05-19, 19:34
Bannlyst
Såg denna nu, Max mamma var verkligen inte fylld av samma hat som finns här, hon brydde sig inte i straffet då det inte förändrar något. Hon har nog med sig själv, tungt men bra att hon resonerar bättre än ett antal idioter här.

https://sverigesradio.se/artikel/mam...mndemannen-sov

"Har du funderat över hur olyckan gick till?

– Ja, det har jag gjort. Det var ungdomar som körde för fort, helt enkelt. De var glada och spralliga. "

https://www.expressen.se/nyheter/max...og-i-kraschen/

Fantastisk morsa värld världens bamsekram, om hon skulle läsa vad ni som hatar skrivit här skulle hon bli oerhört besviken på er det är jag helt säker på, tänk på det.
Senast redigerad av kuluser 2022-05-19 kl. 19:40.
Citera
2022-05-19, 19:41
Medlem
Citat:

De döda behöver inte någons empati alls, och de dödas vänner behöver inte ingen hat kampanj mot L.

Är 110% säker på att de döda skulle vara skitförbannade om dom visste om hur L hatas, dom diggade henne stenhårt innan olyckan dom var alla tillsammans och hade världens kväll tills olyckan.

Ställ dig du och upprepa det där, ord för ord, öga mot öga, med de ihjälkörda pojkarnas föräldrar!
Citera
2022-05-19, 19:43
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Du är verkligen skrattretande.

1. De dödas anhöriga förtjänar empati. Du spottar på dem. Konstant.

2. Lovisa förtjänar noll empati. Tvärtom, Lovisa förtjänar att straffas för sina handlingar.

3. Ja precis, de avlidna skulle antagligen skyddat Lovisa som kört ihjäl dem och förstört livet för alla deras anhöriga... Trots att de inte ens kände Lovisa...

Begriper du ens att de 4 avlidnas anhöriga antagligen har gråtit och varit helt förstörda i snart 2 år? Föräldrar, syskon, mor- och farföräldrar osv. osv?

Ditt svar på det? "move on"?
Senast redigerad av Vaxad 2022-05-19 kl. 19:47.
Citera
2022-05-19, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av syltgurka
Ställ dig du och upprepa det där, ord för ord, öga mot öga, med de ihjälkörda pojkarnas föräldrar!
Du såg väl vad Max mamma sa!!!
Citera
2022-05-19, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Du är verkligen skrattretande.

1. De dödas anhöriga förtjänar empati. Du spottar på dem. Konstant.

2. Lovisa förtjänar noll empati. Tvärtom, Lovisa förtjänar att straffas för sina handlingar.

3. Ja precis, de avlidna skulle antagligen skyddat Lovisa som kört ihjäl dem och förstört livet för alla deras anhöriga... Trots att de inte ens kände Lovisa...

Begriper du ens att de 4 avlidnas anhöriga antagligen har gråtit och varit helt förstörda i snart 2 år? Föräldrar, syskon, mor- och farföräldrar osv. osv?

Ditt svar på det? "move on"?
Ingen normal förälder mår bättra av att L straffas och hatas, alla i bilen var med de som de ville vara med och gjorde det som de älskade mest, hade tokkul, men oturen kom tyvärr.

De som hatar L hatar egentligen sig själva men dom projekterar hatet från sig.
Citera
2022-05-19, 19:55
Medlem
Citat:
Du såg väl vad Max mamma sa!!!

Antingen är du ett "troll" (i så fall ett ytterst osmakligt sådant!), eller så korkad att man inte kan tro det är möjligt!
Citera
2022-05-19, 20:06
Medlem
Citat:
För länge sedan var den en klok människa som skrev något väldigt bra i denna tråd.

"Hur som helst en oerhört tragisk olycka och om tjejen klarar sig hoppas jag verkligen att anhöriga till dom omkomna stöttar henne. Det hade kunnat hända vem som helst.
Den utan skuld kastar första stenen."

Undrar om så skett?

Den användaren hade som sagt sannolikt inte skrivit så om hen vetat hur L skulle bete sig de kommande två åren.
För att få något så måste man ge något, gäller det mesta här i livet, och framförallt när det gäller något så allvarligt som att ha orsakat fyra 16-åringars död. Vad L kan göra för att få stöd är:
- Be om ursäkt till de omkomnas föräldrar.
- Vara öppen med att hon lärt sig av vad som hänt, och att hon i fortsättningen inte kommer köra en kilometer över hastighetsbegränsningen, eller några obältade passagerare, och hålla det.

Extra bonus kan vara om hon efter avtjänat straff:
- Skänker pengar till anhörigorganisationer.
- Kontaktar högstadie- och gymnasieskolor för att berätta om sin erfarenhet, och om de går med på det, berätta om vad som hänt, och tala om hur farligt det är både att köra för fort och vara obältad. Samt att aldrig hetsa en förare att köra för fort, eller lyssna på någon som hetsar. Där har hon en insats att göra, kidsen skulle sannolikt lyssna mer på henne än på Eva-Britt, 68, från den lokala trafikskolan. Kanske kan hon rentav rädda liv på det sättet.

Så trots att L har betett sig illa i två år, så har hon fortfarande chansen att bli, om inte förlåten, så betydligt mindre åthutad än vad hon är nu. Hoppas att hovrätten gör vad de ska, och att L mognar åtminstone lite av att sitta inlåst något år.
Citera
2022-05-19, 20:09
Medlem
Citat:
Såg denna nu, Max mamma var verkligen inte fylld av samma hat som finns här, hon brydde sig inte i straffet då det inte förändrar något. Hon har nog med sig själv, tungt men bra att hon resonerar bättre än ett antal idioter här.

https://sverigesradio.se/artikel/mam...mndemannen-sov

"Har du funderat över hur olyckan gick till?

– Ja, det har jag gjort. Det var ungdomar som körde för fort, helt enkelt. De var glada och spralliga. "

https://www.expressen.se/nyheter/max...og-i-kraschen/

Fantastisk morsa värld världens bamsekram, om hon skulle läsa vad ni som hatar skrivit här skulle hon bli oerhört besviken på er det är jag helt säker på, tänk på det.

Max mamma försvarar inte föraren på något sätt, hon säger tvärtom till en tidning med ett par miljoner läsare att olyckan berodde på att föraren körde för fort.

Och, tro mig, hon kunde inte ana hur L skulle bete sig de två åren som nu följt. Hade hon vetat det så hade hon uttryckt sig ännu mer kritiskt.
Citera
2022-05-19, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Den användaren hade som sagt sannolikt inte skrivit så om hen vetat hur L skulle bete sig de kommande två åren.
För att få något så måste man ge något, gäller det mesta här i livet, och framförallt när det gäller något så allvarligt som att ha orsakat fyra 16-åringars död. Vad L kan göra för att få stöd är:
- Be om ursäkt till de omkomnas föräldrar.
- Vara öppen med att hon lärt sig av vad som hänt, och att hon i fortsättningen inte kommer köra en kilometer över hastighetsbegränsningen, eller några obältade passagerare, och hålla det.

Extra bonus kan vara om hon efter avtjänat straff:
- Skänker pengar till anhörigorganisationer.
- Kontaktar högstadie- och gymnasieskolor för att berätta om sin erfarenhet, och om de går med på det, berätta om vad som hänt, och tala om hur farligt det är både att köra för fort och vara obältad. Samt att aldrig hetsa en förare att köra för fort, eller lyssna på någon som hetsar. Där har hon en insats att göra, kidsen skulle sannolikt lyssna mer på henne än på Eva-Britt, 68, från den lokala trafikskolan. Kanske kan hon rentav rädda liv på det sättet.

Så trots att L har betett sig illa i två år, så har hon fortfarande chansen att bli, om inte förlåten, så betydligt mindre åthutad än vad hon är nu. Hoppas att hovrätten gör vad de ska, och att L mognar åtminstone lite av att sitta inlåst något år.
Bra skrivet men du får gärna komplettera med information om vad L gjort under dessa två år som varit så ruskigt dåligt.
Citera
2022-05-19, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Max mamma försvarar inte föraren på något sätt, hon säger tvärtom till en tidning med ett par miljoner läsare att olyckan berodde på att föraren körde för fort.

Och, tro mig, hon kunde inte ana hur L skulle bete sig de två åren som nu följt. Hade hon vetat det så hade hon uttryckt sig ännu mer kritiskt.
Vem försvara föraren?

Och du ska absolut inte påstå att du vet vad hon tycker idag, det vet du inte mer än mig om, däremot hörde du vad hon sa nu och det var samma som hon sa tidigare.

Move on sa hon kort move on
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in