2021-03-08, 13:03
Medlem
Man börjar så smått undra vad den "stackars fartfantomen" L pysslar med i nuläget. Det kan väl aldrig vara så att hon plötsligt har blivit "högaktiv" på sociala medier, så svårt skadad och skör
hon framstod som vid rättegången?!
Senast redigerad av syltgurka 2021-03-08 kl. 13:47.
Citera
2021-03-08, 18:32
Medlem
Finns det uppgifter om någon av killarna var påverkad av alkohol? Jag upplever det som osannolikt då två av dem skulle köra efter de varit på snabbmatsrestaurangen. L och J var nyktra. Anledningen till att jag frågar är att vissa verkar anse att killarna får skylla sig själva. Jag uppfattar det som att några i tråden har fått för sig att killarna varit fulla och hetsat L att köra för fort. Att L fallit för grupptrycket gällande antalet passagerare kan jag köpa, men sättet att framföra fordonet på äger L. Sedan är det så gott som aldrig roligt att Åka fort, att Köra fort är mycket roligare. Tittar man på motorprogram så kan man se den ene kändisen efter den andre som sitter helt livrädd och kritvit bredvid proffsförare som åker runt med dom på en känd bana. De verkar måttligt roade när de på skakande ben kliver ur bilen, men det blir bra TV
Citera
2021-03-17, 20:22
Medlem
Har nån hört nåt nytt kring vad som är på gång härnäst?
Har någon sida överklagat? Om inte, när är deadline för att göra det?
Citera
2021-03-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Har nån hört nåt nytt kring vad som är på gång härnäst?
Har någon sida överklagat? Om inte, när är deadline för att göra det?

Jag tror deadline för överklagande till hovrätten var tre veckor efter tingsrättsdomens tillkännagivande. Vill också minnas att att en av pojkarnas mammor i en medieintervju framhöll att ett överklagande från åklagarsidan var på gång.
Citera
2021-03-19, 17:21
Medlem
Domen efter Sörforsolyckan överklagas – åklagaren vill att föraren döms till längre fängelsestraff..
Citera
2021-03-20, 05:59
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngie
Domen efter Sörforsolyckan överklagas – åklagaren vill att föraren döms till längre fängelsestraff..

Jag håller tummar och tår att Lovisa den lilla oansvariga fittan åker på ett längre straff.
Citera
2021-03-21, 08:29
Medlem
Man förvånas över hur folk reagerar i media på artiklarna om just detta fall.
Många anser L fått sitt straff resten av sitt liv, så en överklagan är onödig.
Bedrövligt kan jag tycka, konsekvensen av sitt handlande kommer hon ju få leva med, resten av sitt liv.
Men straffet för de är ju inget som skall förknippas med konskvensen av de hon gjort.

Man måste hålla känslor utanför ett sånt här fall.
Citera
2021-03-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldlord
Man förvånas över hur folk reagerar i media på artiklarna om just detta fall.
Många anser L fått sitt straff resten av sitt liv, så en överklagan är onödig.
Bedrövligt kan jag tycka, konsekvensen av sitt handlande kommer hon ju få leva med, resten av sitt liv.
Men straffet för de är ju inget som skall förknippas med konskvensen av de hon gjort.

Man måste hålla känslor utanför ett sånt här fall.

Konsekvenserna av vad L har gjort begränsar sig de facto verkligen inte till de skador hon har åsamkat sig själv (om det enbart hade varit så ändå!)! Genom sitt fullt medvetna, horribla, samt totalt hänsyns- och respektlösa körsätt, har L orsakat fyra unga människors DÖD och gjort en femte ung person invalidiserad för livet! Det kan tydligen inte behöva poängteras nog många gånger.

Det folk i allmänhet här i grunden anser, är att påföljderna i tingsrättens dom - även med alla juridiskt relevanta omständigheter i beaktande - står i fullständigt orimligt låg proportion till gärningarna!
Citera
2021-03-23, 08:58
Medlem
AldrigGeUpps avatar
Hoppas nu hovrätten ser nyktert på händelsen och dömer monstret till det straff hon förtjänar. Ett straff som avskräcker andra från att leka med andras liv efter vägarna.
Citera
2021-03-23, 19:01
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigGeUpp
Hoppas nu hovrätten ser nyktert på händelsen och dömer monstret till det straff hon förtjänar. Ett straff som avskräcker andra från att leka med andras liv efter vägarna.

Det lilla ludret om jag får be!

Lovisa är en person som verkligen förtjänar ett straff som är kännbart. Flera här i tråden vittnar om att Lovisa allmänt har en jävligt kass attityd och det har även jag fått bekräftat. Allt hänger samman som en röd tråd. En jävligt kass attityd mot medmänniskor går hand i hand med usel attityd i trafiken. Några år i fängelse och några miljoner i skadestånd ska hon fan bli dömd till. Detta ska följa med henne hela jävla livet. Prickar i brottsregistret ska försvåra möjligheterna att få ett arbete. Likaså avsaknad av körkort ska försvåra hennes tillvaro. Skulder i form av skadestånd leder till svårigheter att betala dessa höga belopp vilket får konsekvenserna att hon får betalningsanmärkningar och kronofogden efter sig. Något lån får hon aldrig ta i framtiden och en bostad blir omöjligt att få.

Nä usch och fyfan för denna människa 🤢🤮
Citera
2021-03-24, 00:56
Medlem
wiruzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Det lilla ludret om jag får be!

Lovisa är en person som verkligen förtjänar ett straff som är kännbart. Flera här i tråden vittnar om att Lovisa allmänt har en jävligt kass attityd och det har även jag fått bekräftat. Allt hänger samman som en röd tråd. En jävligt kass attityd mot medmänniskor går hand i hand med usel attityd i trafiken. Några år i fängelse och några miljoner i skadestånd ska hon fan bli dömd till. Detta ska följa med henne hela jävla livet. Prickar i brottsregistret ska försvåra möjligheterna att få ett arbete. Likaså avsaknad av körkort ska försvåra hennes tillvaro. Skulder i form av skadestånd leder till svårigheter att betala dessa höga belopp vilket får konsekvenserna att hon får betalningsanmärkningar och kronofogden efter sig. Något lån får hon aldrig ta i framtiden och en bostad blir omöjligt att få.

Nä usch och fyfan för denna människa 🤢🤮

Och hur ska hon då kunna betala nåt skadestånd ditt päron...
Citera
2021-03-24, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz
Och hur ska hon då kunna betala nåt skadestånd ditt päron...
Hon har resten av sitt liv på sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in