Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Vad hände med den allvarliga operationen som skulle genomförts förra året, som blev uppskjuten och någonting annat gjordes, sen bröstbölden och konstigheter.
Har hon fortfarande mens eller är livmodern bortplockad? Kompisen Nettan, snackar hela tiden om klimakteriebesvär. Minns att Anna blev lite stött när Nettan var på hamburgerfrossa hos stollarna och frågade om anna hade besvär...
Spelar det ens roll om hon har mens fortfarande?!?!?!? Och det är ju inte säkert att hon har klimakteriebesvär, alla kvinnor får inte det. Jag är jämngammal med Anna och jag har haft klimakteriebesvär i 8 år, har erbjudits att bränna mina slemhinnor för att minska blödningarna, för mens har man i klimakteriet, det är först i menopaus som mensen har upphört.
MEN om man nu är intresserad av det så har Anna i de senaste 10 åren alltid talat om när hon har mens, så det troliga är väl att hon har kommit i menopaus vilket kan vara oerhört känsligt. Min mamma kom i klimakteriet ungefär i samma ålder som jag (har läst hennes läkarjournaler och sett vilka besvär hon sökt för) och intill sin dödsdag vid 55 års ålder hävdade hon bestämt att hon inte kommit i klimakteriet, att hon åt p-piller (men det var östrogen) osv. Vissa kvinnor tycker att de blir mindre kvinnliga i klimakteriet, de tappar sexlusten (vilket Anna ju inte tyckts gjort)
SÅ; Anna är i "rätt ålder" för klimakteriet men huruvida hon menstruerar eller ej är ju ointressant