2022-03-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Konstigt, när jag går in på Salong Vita ser jag att den senaste bilden på en frisyr Bahir gjorde är 20 timmar gammal. Det finns flera andra bilder också på frisyrer han gjort i år.

Hmm…hon kan väl aldrig ha ljugit igen?
Citera
2022-03-26, 17:03
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Spelar det ens roll om hon har mens fortfarande?!?!?!? Och det är ju inte säkert att hon har klimakteriebesvär, alla kvinnor får inte det. Jag är jämngammal med Anna och jag har haft klimakteriebesvär i 8 år, har erbjudits att bränna mina slemhinnor för att minska blödningarna, för mens har man i klimakteriet, det är först i menopaus som mensen har upphört.
MEN om man nu är intresserad av det så har Anna i de senaste 10 åren alltid talat om när hon har mens, så det troliga är väl att hon har kommit i menopaus vilket kan vara oerhört känsligt. Min mamma kom i klimakteriet ungefär i samma ålder som jag (har läst hennes läkarjournaler och sett vilka besvär hon sökt för) och intill sin dödsdag vid 55 års ålder hävdade hon bestämt att hon inte kommit i klimakteriet, att hon åt p-piller (men det var östrogen) osv. Vissa kvinnor tycker att de blir mindre kvinnliga i klimakteriet, de tappar sexlusten (vilket Anna ju inte tyckts gjort)

SÅ; Anna är i "rätt ålder" för klimakteriet men huruvida hon menstruerar eller ej är ju ointressant
Jag funderade mest över den hemliga jobbiga operationen hon talat om, det är Anna själv som talar om när det är den tiden i månaden, tror inte någon människa kunde brytt sig mindre. Nettan sökte systerskap, men det sket sig.
Citera
2022-03-26, 17:21
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag funderade mest över den hemliga jobbiga operationen hon talat om, det är Anna själv som talar om när det är den tiden i månaden, tror inte någon människa kunde brytt sig mindre. Nettan sökte systerskap, men det sket sig.
Operationen gissar jag på att det var att bränna slemhinnor för att minska blödning vid mens, ganska vanligt hos kvinnor över 35 med riklig mens. Ta bort livmodern gör man inte utan att man testat annat så vida det inte rör sig om myom eller cancer...men hade hon haft något av det så hade vi definitivt fått höra det.
Kan ha varit en konisering också ifall hon haft cellförändringar
Citera
2022-03-26, 20:35
Medlem
TPLs avatar
Anna tog en bild på tekoppen hos frisören men nämnde inget om chokladen som skymtade bakom koppen.
Knappast att hon klarade flera timmar i stolen med enbart en kopp te.
Citera
2022-03-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Texas66
Sant låt Anna göra sin grej nu har många gått över gränsen vad det häller mobbning
Booken har nog jobbat till sig denna mob själv. Anna är ingen sympatisk människa. Hon är ego och självisk.
Citera
2022-03-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Är de kul och se någon som genomlider en psykos?
Ja för hon skrattar åt fattiga jävlar som äter på IKEAS julbord där hon själv ville hugga in till ett billigt pris men kön var väl för lång. Sedan blev mobilen stulen och tjyvjäveln var snäll och la tillbaka mobilen. Fru Toledano är som Putin, målat in sig i ett hörn. Ingen kan ha sympatier för dessa personer.
Citera
2022-03-27, 08:19
Medlem
Blivit väldigt irriterad över Mariakyrkan och deras inställning till Anna Book. Hon ska bara delta bara i en dialog kring hennes kändisskap och karriär inom showbusiness. Eventuella frågor ( t.ex. privatperson, förälder och familjemedlemmar ) kommer inte accepteras under deras ca 20-25 minuters dialog.
De kan ställas efteråt om det finns intresse och tid från henne.

Alltså. Det ska bara handla om ytlighet, lögner och självgodhet ( narcissism ) , där andlighetens såsom kristna trons påverkan till henne som artist.
Eventuella frågor utöver dessa, som privata angelägenheter av henne som förälder accepteras ej. Skulle någon bryta mot det, blir personen avhyst.
Något som borde annonseras i reklambladet, anser jag.
Vem orkar lyssna på sådant dravel? Sedan höra hennes avskyvärt falska skratt, kombinerat med synbart falska försök att vara "folklig", liknar det här: En pedofil som med skratt, smilande och bedyra sin kärlek till barn.
Vem tusan orkar, vill och offra sin tid på det här sjuka beteendet utan ifrågasättande?

Eftersom jag framhävde min åsikt till andlig kväll med Anna Book och innehållet, är jag inte välkommen. Vilket hennes "bodyguard-toffelhjälte-agent som råkar vara hennes man, ska se till att det respekteras. Samt "lill-snorre" som råkar vara hennes son, ska närvara som ,,,,varnande exempel på att det följs.
Snacka om störd familj.
Ni som tror att ni ska kunna ställa frågor och få svar på vem hon personligen är, (angående etik, moral och familjeaspekter) blir besvikna.
Usch. Tala om falsk marknadsföring.
Citera
2022-03-27, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Blivit väldigt irriterad över Mariakyrkan och deras inställning till Anna Book. Hon ska bara delta bara i en dialog kring hennes kändisskap och karriär inom showbusiness. Eventuella frågor ( t.ex. privatperson, förälder och familjemedlemmar ) kommer inte accepteras under deras ca 20-25 minuters dialog.
De kan ställas efteråt om det finns intresse och tid från henne.

Alltså. Det ska bara handla om ytlighet, lögner och självgodhet ( narcissism ) , där andlighetens såsom kristna trons påverkan till henne som artist.
Eventuella frågor utöver dessa, som privata angelägenheter av henne som förälder accepteras ej. Skulle någon bryta mot det, blir personen avhyst.
Något som borde annonseras i reklambladet, anser jag.
Vem orkar lyssna på sådant dravel? Sedan höra hennes avskyvärt falska skratt, kombinerat med synbart falska försök att vara "folklig", liknar det här: En pedofil som med skratt, smilande och bedyra sin kärlek till barn.
Vem tusan orkar, vill och offra sin tid på det här sjuka beteendet utan ifrågasättande?

Eftersom jag framhävde min åsikt till andlig kväll med Anna Book och innehållet, är jag inte välkommen. Vilket hennes "bodyguard-toffelhjälte-agent som råkar vara hennes man, ska se till att det respekteras. Samt "lill-snorre" som råkar vara hennes son, ska närvara som ,,,,varnande exempel på att det följs.
Snacka om störd familj.
Ni som tror att ni ska kunna ställa frågor och få svar på vem hon personligen är, (angående etik, moral och familjeaspekter) blir besvikna.
Usch. Tala om falsk marknadsföring.

Ingen borde gå dit, hon har inget intressant att berätta. Konstigt att inte kyrkan gör bättre kontroll av personen innan de bokar.
Citera
2022-03-27, 10:18
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Ingen borde gå dit, hon har inget intressant att berätta. Konstigt att inte kyrkan gör bättre kontroll av personen innan de bokar.

Det är väl mest de ensamma äldre som går på de där kvällarna. De som är 35-60 vet ju vem Anna är och de yngre har inget intresse av ett sådant arrangemang
Någon borde lägga upp familjens kriminella historik och det flippade klippet på kyrkans Facebook
Citera
2022-03-27, 10:42
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Det är väl mest de ensamma äldre som går på de där kvällarna. De som är 35-60 vet ju vem Anna är och de yngre har inget intresse av ett sådant arrangemang
Någon borde lägga upp familjens kriminella historik och det flippade klippet på kyrkans Facebook
Ja. Fatta Annas ansiktsuttryck när hon kommer dit och ingen är där.
Citera
2022-03-27, 13:06
Medlem
Det finns ändå en poäng att "tyst" ta del av vad hon ska säga.
Kyrkan har upplåtit en plats för henne i dag och hon vill framträda
blir tjafs avbryts det och hon blir offret!

För många, många år sen skulle jag och min klass göra ett studiebesök hos någon religiöst "grupp".
Vi valde ut ett ställe, ringde och bokade tid, satte oss ner och skrev ner flera kritiska frågor.
Som jag minns det var det inte en enda "vänlig" fråga eller nån där dom skulle få berätta nåt om sin tro.
Det var som att vi trodde att vi skulle sätta dom på plats, avslöja deras konstiga regler osv.
Hur det gick?
Inte alls. Dom släppte inte ens in oss.

Den upplevelsen och några till har lärt mig att ibland är det bättre att vara tyst och låta den andra tala,
inte för att man håller med, utan för att man ska få höra hur den tänker, för att få "material" att analysera.

Lika lite som min klass skulle kunna omvända den där religiösa gruppen går det att omvända Fru B.
Hon är den hon är. Oavsett vad du och jag tycker. Eller om så "vad alla andra tycker".
Hon är dessutom omgiven av sina väldresserade JA-sägare.
Och kyrkan vill inte ha tjafs.
En del åhörare kan också tycka att det är hemsk och ställer sig solidariskt på den drabbades sida.

Mitt råd är att om någon kommer att närvara:
Lyssna hellre. Memorera vad hon säger. Ifrågasätt inte.

Sen ikväll eller i morgon när evenemanget är över tar du/ni fram det hon sagt och går igenom det.
Vilka skönmålningar hon gjort. Hur hon förklarar saker. Hur DET i sin tur hänger ihop.
(gör det ens det?)
Pratar hon mot sig själv? När hon berättar om sin karriär (om hon håller sig lite till sanningen) bör det bli lite tunt.
Hennes artistkarriär är enligt henne själv ca 35 år lång.
Om hon inte uppträder på låt säga 5 år, är hennes karriär då 40 år lång?
Kommer hon berätta om sina egna sorger?
Om sina egna insater som hjäpande person?
Kommer hon ge tips som gift kvinna och förälder (som hon sa till T-bane Nettan)?
Vilken sång kommer hon att framföra?
Kommer hon prata om sin tro?
(host)

Jag kan dessvärre inte åka till Jakobs stege/Munken men det hade ju varit jättekul
att bara få ta del av vad hon säger, hur hon agerar.
Till dig som kommer att ta dig dit.
Lyssna, memorera och "njut".
Citera
2022-03-27, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstasGranne
Det finns ändå en poäng att "tyst" ta del av vad hon ska säga.
Kyrkan har upplåtit en plats för henne i dag och hon vill framträda
blir tjafs avbryts det och hon blir offret!

Bra poäng.

Säger ju allt om hur folkkär och omtyckt Mamma Mu är. Kanske Britt-Mari i Hallstahammar och resten av hennes handfull IG -tanter tar sig dit, annars blir det nog glest i raderna.
Undrar om andra gäster har liknande arrangemang, att de har ett Halmpynt till man och en gangsterson som ”livvakter” med? På en kyrklig tillställning? Nåja, ”artistkarriären” är väl snabbt avklarad. Hon får fylla ut med sin viktkamp, alla hatdrev, sorgen efter föräldrarna och allt det där andra vi hört så många gånger förr. Hon har säkert haft nära-dödenupplevelser med ska ni se.

Hon har väl smörat för prästen, gråtit och kommit med hembakta sockerkakor och pajer. Någon karriär inom kyrkan för narcissist-Anna har jag dock svårt att se kommer hända på denna sidan helvetet. Hon exponerar snart sitt rätta jag där med.
Senast redigerad av PannaSnook 2022-03-27 kl. 13:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in