Citat:
Ursprungligen postat av
rocky.horror
Ja jag håller med dig om att det är lite obehagligt!
Undra hur det blir med auktionerna på tradera, någon som vet om Ernst vann sin egen också?
Han vann sin egen. Skitkonstigt beteende.
Angående Elsas beröringsskräck gällande kritiska kommentarer börjar det kännas som att det kan vara därför hon skriver att hon är nere, fast hon spekulerar kring PMS. Att man ska tycka synd om henne. Men jag skulle inte palla att hålla på och ignorera folks kritik på det sättet. Att försöka tiga ihjäl saker tar mer energi än att bemöta dem, tror jag, plus att hon får svårare att ta sig ur den deppiga offerkoftan. Är man 36 år gammal och har ett jobb där man är beroende av läsare kan man inte stoppa huvudet i sanden när folk kommer med frågor om det man håller på med, även fast det är obekvämt. Det undergräver trovärdigheten och relationen mellan henne och läsaren, och får en att tröttna. Om hon inte kan stå för vad hon gör kanske hon skulle ändra sitt beteende eller byta jobb.
Både Sandra Beijer och Underbaraclara hanterar kritik på ett sakligt och rakt sätt i kommentarsfälten eller i inlägg, vilket både får saker ur världen och stärker bilden av dem som ärliga och bra på sina jobb, de beter sig som vuxna medan Elsa framstår som ett stort barn.