2022-03-18, 11:42
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Vi tycker faktiskt lika.

Det han gjorde på jobbet verkar gott och väl räckt för att facket skulle anse att en spark i arslet ut på gatan var helt rätt val. Jag tror som du att uppmärksamheten i drevet var sista spiken i hans karriärkista. Hade inte Cissi hängt ut honom hade han säkert hängt kvar några månader eller år till. Nu var hans varumärke inte värt ett bromsspår i hans fillingar. Aftonbladet använde inte anledningen att han hade en uppmärksammad våldtäktsanmälan mot sig vid uppsägningen. De hänvisade vad jag vet till saker som han gjort på arbetstid och som repressentant för arbetsgivaren.
Jag tror faktiskt de hänvisade till drevet mot honom som anledning till att det blev omöjligt för tidningen att ha honom kvar. Han blev inte avskedad utan det var väl mer en överenskommelse om att säga upp sig mot ett hyggligt avgångsvederlag.

Vill någon vända hans beteende mot honom så var han knappast den enda som skulle ha ombetts lämna. Har man ett utbrett problem på en arbetsplats med sexuella anspelningar, trakasserier etc så finns ju möjligheten att utan att peka ut någon förmedla att det inte längre är acceptabelt.

Citat:
Så, om inte Cissi och Jenny startat upp med en ny anmälan hade Achtungbladets ansvariga fortsatt att mörka och titta bort. Nu kunde både Jenny, Fredde K, Cissi och alla andra nyhetsförmedlare tjäna pengar på nyheten att Virtanen fått grisa trots ledningens vetskap.
Det var väl snarare en miljö där mindre lyckat beteende mot kvinnor var vardag. Onödigt lägga allt fokus på honom bara för att CW&Co gjort honom till sitt hatobjekt. CWs kompis Jenny gjorde ju en ansträngning att hitta skit om just FV, men alla andra män med emellanåt olämpligt beteende struntade de i. Jenny ville göra en svensk Weinstein av FV, vilket verkar lite absurt när man tänker på det. Hon var en karriärgirig journalist som eldade på hetsjakten mot honom för att själv få vara en del av det globala metooraseriet. Inget annat än ren själviskhet och egennytta från Jennys sida. I jämförelse är nog FV from som ett lamm.

Citat:
Att narcissisten Virtanen valde att flirta/snorta med/köra ner kuken i halsen på sociopaten Cissi är hans problem. Synden straffade sig själv.
Tror faktiskt aldrig det hände. Mycket tyder på att de aldrig hade sex. CWs beskrivning i boken om besöket hos FV visar snarare på en vänlig, hygglig prick med en välstädad lägenhet. Först senare antog hon att hon blivit drogad och våldtagen, men det verkar inte särskilt troligt.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-03-18 kl. 12:04.
Citera
2022-03-18, 11:50
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Är Jenny samtalsterapeut eller likande. En titel som vem som helst kan ha (så även journalist).
CWs terapeut var inte Jenny, utan Nin* W*hlin som var med i farmen 2016.
https://sv.stagepool.com/cv/ninawahlin/294227

Scrollar du långt ner i meritlistan under utbildningar ser du att där står
SKOLA
Huma Nova
TYP
Yrkesutbildning
BESKRIVNING
Samtalsterapeut och Coach
PERIOD
2002 - 2006
Om Humanova sägs bl a följande
HumaNova är bland de mer ansvarstagande terapiföretagen inom den alternativa branschen, men är likväl en av de största utövarna i en terapidjungel där man behandlar personer med allvarliga problem med metoder som saknar vetenskapligt stöd, där patienterna är rättslösa och där gränsen mellan att vara patient och att vara terapeut är suddig.
Psykologiförbundet är kritiska till att vem som helst får behandla personer med psykiska problem:
En patient kan alltså lätt hamna i behandlingar som inte leder någonstans, men tvärtom vad många tror föreligger det också risk för skadeverkningar av olämplig terapi. Detta är något som den statliga Behörighetsutredningen bortsåg från i sitt betänkande (SOU 2010:65), där den granskade alternativa behandlingar, däribland psykoterapeutiska. Utredaren hävdade att det inte finns några belägg för skadeverkningar vid ovetenskapliga psykoterapeutiska behandlingar och avfärdade krav från bland andra Psykologförbundet om att begränsa vilka som får behandla människor med psykiatriska tillstånd. Faktum är att det inte finns några juridiska hinder för lekmän helt utan utbildning att behandla allt ifrån schizofreni till svåra depressioner – sjukdomar som både orsakar allvarligt lidande och ökar risken för självmord. Det självklara att personer som inte har adekvat utbildning inte ska behandla tillstånd som riskerar död eller långvarig funktionsnedsättning ifrågasätts sällan inom andra vårdområden. Varför ska personer med psykiska problem behandlas sämre?
https://fritanke.se/sans/2013-nr-1/e...ng-av-humanova
Senast redigerad av outoftheblue 2022-03-18 kl. 12:01.
Citera
2022-03-18, 12:47
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag tror faktiskt de hänvisade till drevet mot honom som anledning till att det blev omöjligt för tidningen att ha honom kvar. Han blev inte avskedad utan det var väl mer en överenskommelse om att säga upp sig mot ett hyggligt avgångsvederlag.

Vill någon vända hans beteende mot honom så var han knappast den enda som skulle ha ombetts lämna. Har man ett utbrett problem på en arbetsplats med sexuella anspelningar, trakasserier etc så finns ju möjligheten att utan att peka ut någon förmedla att det inte längre är acceptabelt.

Det var väl snarare en miljö där mindre lyckat beteende mot kvinnor var vardag. Onödigt lägga allt fokus på honom bara för att CW&Co gjort honom till sitt hatobjekt. CWs kompis Jenny gjorde ju en ansträngning att hitta skit om just FV, men alla andra män med emellanåt olämpligt beteende struntade de i. Jenny ville göra en svensk Weinstein av FV, vilket verkar lite absurt när man tänker på det. Hon var en karriärgirig journalist som eldade på hetsjakten mot honom för att själv få vara en del av det globala metooraseriet. Inget annat än ren själviskhet och egennytta från Jennys sida. I jämförelse är nog FV from som ett lamm.

Tror faktiskt aldrig det hände. Mycket tyder på att de aldrig hade sex. CWs beskrivning i boken om besöket hos FV visar snarare på en vänlig, hygglig prick med en välstädad lägenhet. Först senare antog hon att hon blivit drogad och våldtagen, men det verkar inte särskilt troligt.
Tack för infon!

Vad gäller att FV blev utvald är återigen en fingervisning om att cancelkulturen äter sina egna. FV och Soran var exempel på män som De Goda Krafterna™ stämplat som förebilder. Kom ihåg hur Kakan Hermansson visade upp Soran på bild med tillhörande godhetscertifiering i texten. Några veckor senare var det hans tur.

Det kan vara så att FV inte gjorde något mot just CW. Men uppmärksamheten det gav gjorde att det han faktiskt gjort kom fram igen. Synden straffade sig själv oavsett och jag hoppas att några män lärt sig att man inte ska knulla med sociopater eller kluster B-tjejer. Man ska inte ha med dem att göra - punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
CWs terapeut var inte Jenny, utan Nin* W*hlin som var med i farmen 2016.
https://sv.stagepool.com/cv/ninawahlin/294227

Scrollar du långt ner i meritlistan under utbildningar ser du att där står
SKOLA
Huma Nova
TYP
Yrkesutbildning
BESKRIVNING
Samtalsterapeut och Coach
PERIOD
2002 - 2006
Om Humanova sägs bl a följande
HumaNova är bland de mer ansvarstagande terapiföretagen inom den alternativa branschen, men är likväl en av de största utövarna i en terapidjungel där man behandlar personer med allvarliga problem med metoder som saknar vetenskapligt stöd, där patienterna är rättslösa och där gränsen mellan att vara patient och att vara terapeut är suddig.
Psykologiförbundet är kritiska till att vem som helst får behandla personer med psykiska problem:
En patient kan alltså lätt hamna i behandlingar som inte leder någonstans, men tvärtom vad många tror föreligger det också risk för skadeverkningar av olämplig terapi. Detta är något som den statliga Behörighetsutredningen bortsåg från i sitt betänkande (SOU 2010:65), där den granskade alternativa behandlingar, däribland psykoterapeutiska. Utredaren hävdade att det inte finns några belägg för skadeverkningar vid ovetenskapliga psykoterapeutiska behandlingar och avfärdade krav från bland andra Psykologförbundet om att begränsa vilka som får behandla människor med psykiatriska tillstånd. Faktum är att det inte finns några juridiska hinder för lekmän helt utan utbildning att behandla allt ifrån schizofreni till svåra depressioner – sjukdomar som både orsakar allvarligt lidande och ökar risken för självmord. Det självklara att personer som inte har adekvat utbildning inte ska behandla tillstånd som riskerar död eller långvarig funktionsnedsättning ifrågasätts sällan inom andra vårdområden. Varför ska personer med psykiska problem behandlas sämre?
https://fritanke.se/sans/2013-nr-1/e...ng-av-humanova
Så kan det gå när en kluster B-narcissist får sitta och gagga med en samtalsterapeut. Jag tittar inte på Farmen men om hon var med där så har jag redan en del pusselbitar om Ninas mentala hälsa och sociala problem.
Citera
2022-03-18, 12:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Så kan det gå när en kluster B-narcissist får sitta och gagga med en samtalsterapeut. Jag tittar inte på Farmen men om hon var med där så har jag redan en del pusselbitar om Ninas mentala hälsa och sociala problem.
Tänk då om.. "samtalsterapeuten" också är kluster B-narcissist...
Citera
2022-03-18, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Vilken av alla hennes versioner tror du mest på?

Visste inte att det fanns flera. Jag tror han våldtog henne. Gjorde han inte det är hon ett svin, mot honom men även mot alla kvinnor som blivit våldtagna.
Citera
2022-03-18, 13:19
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenoe
Visste inte att det fanns flera. Jag tror han våldtog henne. Gjorde han inte det är hon ett svin, mot honom men även mot alla kvinnor som blivit våldtagna.
Sök och du skall finna.
Citera
2022-03-18, 13:19
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Tänk då om.. "samtalsterapeuten" också är kluster B-narcissist...
Det är ju två upphöjt till två! Det blir ju 4 kluster B-narcissister!
Citera
2022-03-18, 14:17
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenoe
I det här inlägget från igår finns några av de motsägelser mellan olika versioner som kommit fram samlade, sammanställda tidigare i tråden av EsterAmin

(FB) Skvaller om Cissi Wallin (Rubrik ändrad/Mod)
Citera
2022-03-18, 14:23
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Tillåt mig att märka ord här. Att han ska behandlas som om han vore oskyldig till våldtäkt, det kan jag gå med på. Att han också är oskyldig, i en djupare metafysisk bemärkelse, det vet strikt talat varken du eller jag någonting om.

Tänk på Palmemordet som jämförelse. Samtliga individer, såväl levande som döda, ska behandlas som om de vore oskyldiga (eftersom motsatsen inte har bevisats). Att gå därifrån till att påstå att Palme inte har mördats, det vore att ta ett sjumilakliv.

Detta är en fråga som intresserar mig mycket. Du är välkommen att diskutera det här: (FB) Kan man bli frikänd i Sverige och vad innebär det när ett åtal ogillas i en dom?

Det korta svaret är att när man talar om skyldig kontra oskyldig är det inte en metafysisk skuld man talar om utan i båda fallen en mer osäker och temporär bedömning. Om Virtanen blivit dömd hade vi inte heller då vetat om han var metafysiskt skyldig för det. Därför anser jag det viktigt att säga att Virtanen är lika oskyldig som jag och andra som aldrig ens träffat henne till våldtäkt på Cissi Wallin.
Citera
2022-03-18, 14:24
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Efter visst övervägande är jag glad för landets skull att hon frikändes och inte dömdes för något tryckfrihetsbrott.

Däremot anser jag att hon är ett ljugande patrask och bör sättas i fängelse för sina andra brott samtidigt som jag anser att Virtanen gärna bildligt får kastreras med en rostig brödsåg i offentligheten.

Deras kamp är ett skådespel bland tidens hovnarrar.
Citera
2022-03-18, 14:44
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolumnist
Din analys är sannolikt felaktig. JK gick in i det här åtalet på lösan sand, då brottmålet angående förtal (samma fall) ännu inte har vunnit laga kraft. Man kan spekulera i varför, men för egen del tror jag att hon (JK) vill stärka utsatta kvinnors position när det gäller förtal. Alltså tvärtemot vad det verkar på ytan. Juridiskt sett har JK nämligen haft en svag position. Det har hon redan fått kritik för.

https://www.svd.se/jks-atal-mot-wallin-ar-problematiskt

Det låter väl konspiratoriskt för min smak att JK medvetet skulle använda Cissi Wallin för att stärka utsatta kvinnors position. Även om åklagare allmänt inbillar sig att de gör rättvisan en tjänst genom att ”pröva” fall och lagar när det enda som kan hända är att man lyckas skuldbelägga saker som inte borde skuldbeläggas.

JK och liknande vill inte stärka några rättigheter generellt utan tvärtom inskränka dem så mycket det går. Det visar det här obefogade åtalet och man bör inte krångla till det mer än så. Mari Hedenborg och Claes Lewenhaupt är inte hemligen på Cissi Wallin och våra rättigheter sida. De är vad de ser ut att vara, skadeglatt flinande djävlar från helvetet som på allvar gör allt de kan för att anordna offentliga bokbål där de står och eldar och jublar över sin seger. Hade de kunnat hade de gjort det till ett årligen återkommande inslag där de brände misshagliga böcker, som innehöll sådant de bestämt inte är lämpligt att få uttrycka.

Nils Funckes artikel är som alltid intressant , men jag finner inget stöd för din om JK teori i den.
Citera
2022-03-18, 15:38
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det låter väl konspiratoriskt för min smak att JK medvetet skulle använda Cissi Wallin för att stärka utsatta kvinnors position. Även om åklagare allmänt inbillar sig att de gör rättvisan en tjänst genom att ”pröva” fall och lagar när det enda som kan hända är att man lyckas skuldbelägga saker som inte borde skuldbeläggas.

JK och liknande vill inte stärka några rättigheter generellt utan tvärtom inskränka dem så mycket det går. Det visar det här obefogade åtalet och man bör inte krångla till det mer än så. Mari Hedenborg och Claes Lewenhaupt är inte hemligen på Cissi Wallin och våra rättigheter sida. De är vad de ser ut att vara, skadeglatt flinande djävlar från helvetet som på allvar gör allt de kan för att anordna offentliga bokbål där de står och eldar och jublar över sin seger. Hade de kunnat hade de gjort det till ett årligen återkommande inslag där de brände misshagliga böcker, som innehöll sådant de bestämt inte är lämpligt att få uttrycka.

Nils Funckes artikel är som alltid intressant , men jag finner inget stöd för din om JK teori i den.
Att gå från någon enstaka tryckfrihetsdom per sekel till årligt bokbål vore inte bra, men det är inte heller det som skett. Åtalet av CW och domen 1966 har rört uthängda individer, inte att staten försökt förbjuda idéer som staten själv ogillar.

Jag håller med om att tryckfrihet är viktigt, men det kan även missbrukas. Att pennan är mäktigare än svärdet brukar tolkas positivt, men kraftfulla vapen kan orsaka ohygglig skada och används inte alltid för goda syften.

CWs bok är ett slag under bältet. Finns inget att försvara, bara låta henne mobba vidare, skolgården fulaste kräk. Låt henne hållas med sina atombomber till bedrägligt förtal.

Hon tar ädelt nog hand om flyktingar, men bryr sig inte att FV med familj fick lov att fly Sverige ett tag efter att hennes atombomb briserat. Vilket hyckel. Nedfallet ligger fortfarande och skräpar och förmodligen knåpar hon ihop fler explosiva alster vad tiden lider.

Edit: Det blev ju på något sätt staten som vann. Man valde att gå feminismens väg. En man som skrivit något liknande om en kvinna hade nog dömts utan pardon, vilket gör det svårt för folk att gå i svaromål. Att CW tillåts förtala i bokform betyder inte att andra tillåts förtala i samma form. Bara när förtalet går feminismens ärende får det passera och författaren får sitt get-out-of-jail-kort.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-03-18 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in