Citat:
Jag tror faktiskt de hänvisade till drevet mot honom som anledning till att det blev omöjligt för tidningen att ha honom kvar. Han blev inte avskedad utan det var väl mer en överenskommelse om att säga upp sig mot ett hyggligt avgångsvederlag. Vi tycker faktiskt lika.
Det han gjorde på jobbet verkar gott och väl räckt för att facket skulle anse att en spark i arslet ut på gatan var helt rätt val. Jag tror som du att uppmärksamheten i drevet var sista spiken i hans karriärkista. Hade inte Cissi hängt ut honom hade han säkert hängt kvar några månader eller år till. Nu var hans varumärke inte värt ett bromsspår i hans fillingar. Aftonbladet använde inte anledningen att han hade en uppmärksammad våldtäktsanmälan mot sig vid uppsägningen. De hänvisade vad jag vet till saker som han gjort på arbetstid och som repressentant för arbetsgivaren.
Det han gjorde på jobbet verkar gott och väl räckt för att facket skulle anse att en spark i arslet ut på gatan var helt rätt val. Jag tror som du att uppmärksamheten i drevet var sista spiken i hans karriärkista. Hade inte Cissi hängt ut honom hade han säkert hängt kvar några månader eller år till. Nu var hans varumärke inte värt ett bromsspår i hans fillingar. Aftonbladet använde inte anledningen att han hade en uppmärksammad våldtäktsanmälan mot sig vid uppsägningen. De hänvisade vad jag vet till saker som han gjort på arbetstid och som repressentant för arbetsgivaren.
Vill någon vända hans beteende mot honom så var han knappast den enda som skulle ha ombetts lämna. Har man ett utbrett problem på en arbetsplats med sexuella anspelningar, trakasserier etc så finns ju möjligheten att utan att peka ut någon förmedla att det inte längre är acceptabelt.
Citat:
Det var väl snarare en miljö där mindre lyckat beteende mot kvinnor var vardag. Onödigt lägga allt fokus på honom bara för att CW&Co gjort honom till sitt hatobjekt. CWs kompis Jenny gjorde ju en ansträngning att hitta skit om just FV, men alla andra män med emellanåt olämpligt beteende struntade de i. Jenny ville göra en svensk Weinstein av FV, vilket verkar lite absurt när man tänker på det. Hon var en karriärgirig journalist som eldade på hetsjakten mot honom för att själv få vara en del av det globala metooraseriet. Inget annat än ren själviskhet och egennytta från Jennys sida. I jämförelse är nog FV from som ett lamm.
Så, om inte Cissi och Jenny startat upp med en ny anmälan hade Achtungbladets ansvariga fortsatt att mörka och titta bort. Nu kunde både Jenny, Fredde K, Cissi och alla andra nyhetsförmedlare tjäna pengar på nyheten att Virtanen fått grisa trots ledningens vetskap.
Citat:
Tror faktiskt aldrig det hände. Mycket tyder på att de aldrig hade sex. CWs beskrivning i boken om besöket hos FV visar snarare på en vänlig, hygglig prick med en välstädad lägenhet. Först senare antog hon att hon blivit drogad och våldtagen, men det verkar inte särskilt troligt.
Att narcissisten Virtanen valde att flirta/snorta med/köra ner kuken i halsen på sociopaten Cissi är hans problem. Synden straffade sig själv.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-03-18 kl. 12:04.
Senast redigerad av outoftheblue 2022-03-18 kl. 12:04.