Citat:
Ursprungligen postat av
abbe446
Till och börja med så slår Moa Olsson också Kalla i distanscupen så då har vi alltså 4st som är bättre än en ”medioker kalla” utöver det så skulle vi troligen ha 5st om Linn Svahn inte var skadad. Hur kan det inte vara godkänt?
Hur kan det inte vara godkänt med 5st (Sannolikt 6 med Svahn) i distanscupen top 20?
Moa Olsson hade några lopp där hon fick till ett bra resultat, men sedan har det varit riktiga bottennapp.
Citat:
Vad har du för krav egentligen? Att vi ska ha 10 åkare top 20?
Tycker att någon i kvartetten Olsson, Ribom, Lundgren och Lindström skulle ha klivit fram och varit en åkare i spannet 5-12. Det vill säga tagit den position som Kalla tappat från och hamnat i spannet 15-25.
Citat:
Sen är det en jävla skillnad att påstå att
och att Olsson, Lundgren och Ribom som du nu skrev har varit halvusla. Återväxten handlar som sagt om lite mer än så.
De var inte usla, de var halvusla. Ribom har ju gjort det bra i sprint, men det räknar jag inte. Hon är väl också den som haft mest kända problem med hälsa och skador som kanske förklarar en del. Olsson har varit för ojämn. Hennes insats under OS var ju riktigt dålig och har inte fått någon förklaring.
Men vi får se nästa år. Ribom och Olsson kanske kliver fram och lägger sig på den nivå jag tycker de borde varit på redan i år. Lundgren och Lindström tror jag inte alls på.