Citat:
Ursprungligen postat av
abbe446
Men du kan inte förvänta sig att det varje säsong ska komma nya och etablera sig sig i världstoppen. Det funkar inte så. När man mäter återväxt så bör man istället se på en 5års period ungefäf. Har man ingen återväxt på fem år så kan man börja kritisera den. Det finns inget behov av att varje säsong har återväxt och dessutom är det nog nästan omöjligt att det ska komma nya och etablera sig på det sättet som du efterfrågar varje år.
Vem har sagt att jag förväntar mig varje år. Det jag har skrivit är att endast faktiska resultat är mätbart och det hade varit lämpligt att det nu hade blivit bättre resultat från de åkare som har diskuterats. Alltså runt 12:e-plats i stället för runt 20:e-50:e-plats
Citat:
Återväxten är den generation som ska ta över efter nuvarande generation. Moa Olsson och Moa Lundgren är båda äldre än Frida Karlsson så det är inte dom som ska ta över om 10-12 år när hon och Ebba har slutat.
Om det nu är spetsfundigheter med ordet »återväxt« du är intresserad att diskutera så är det en annan fråga. Jag använde det med en tydlig definition och jag tror att det framgått vad jag menar. Det går naturligtvis att använda återväxt som ett begrepp för att det finns många aktiva yngre åkare, men då är det ett kvantitetsbegrepp. Det jag kallar successiv återväxt är ett kvalitetsbegrepp.
Citat:
Att du vägrar att jämföra mot andra länder är också jättekonstigt eftersom att det är dom vi tävlar mot och det är dom vi ska vara bättre än.
Jag är ointresserad att titta på någon övergripande nationsjämförelse. Jag konstaterar att det inte finns åkare i svenska laget utöver Karlsson, Andersson och Sundling som slår en medioker Kalla och det är inte godkänt.
Citat:
]Du är överbevisad men fortsätter att argumentera för att du inte klarar av att ha fel.
Då var vi där igen, åter denna tro att det tävlas i rätt och fel på detta forum. Nej jag är inte överbevisad eftersom Olsson, Ribom och Lundgren varit halvusla. De borde ha presterat bättre och de har varit sämre än Kalla som inte gjort ett enda bra lopp.