Citat:
Ursprungligen postat av
Lazyman
Jag representerar inte programmet. Jag arbetade i produktionen och är därför insatt. Har varken tid/ork eller lust att kommentera allt och alla i tråden.
Det är dock ganska typiskt, jag har träffat de personer som det spekulerats kring, jag vet hur det gick till på plats. Men det jag skriver är god dag yxskaft enligt dig.
De som inte varit på plats och deltagit är mer trovärdiga enligt dig. JÖSSES!
Så för att du varit på plats som filmteam så kan vi lita mest på dig, om hur man som rekryt eller soldat "har mest pannben" inom den avancerade utbildningen inom försvaret?
Eh, folk här är med rätta skeptiska till SOG:expert-stabens agerande överhuvudtaget, och ja, det går att bedöma genom rutan, även om man inte ens är invigd i sådana här sammanhang (eller i TV-produktionen, eller som filmteam).
Både detta med att SOG-teamet beter sig inkonsekvent, överdramatiserar "för att te sig trovärdiga", väljer att bete sig olika mot olika deltagare, ger intryck för tittarna "det här är JÄTTEVIKTIGT om man är rekryt på elitnivå", beter sig olika mot olika deltagare ( ser genom fingrarna om en kvinnlig deltagare låter och har sig vid en övning och berömmer hennes mod för att hon genomförde övningen och övervann sin rädsla, medan de gått på en manlig deltagare tidigare som lät och hade sig, att den bör vara tyst så inte fienden hör denne).
Alla sådana här intressanta invändningar som kommer i tråden,
ihop med folk som faktiskt verkar ha varit inne i de här sammanhangen själva,
Ja, jag har mer tro till deras synpunkter än vare sig ett filmteam som varit på plats eller för den delen SOG-expert-staben som i tv-showen överdramatiserar vad som är viktigt eller oviktigt inom elitutbildning inom försvaret "ur ett tv-shows-perspektiv".
Tyvärr blir det inte trovärdigt då beter sig olika mot olika rekryter.
Inte heller när de dramatiserar om "vad som är mest pannben" hos en rekryt.
Edit: Men det är alltid intressant att få in en person i sådana här trådar som varit med kring filmningen, produktionen själv eller kanske till och med deltagare då det gäller sådana här realitysåpor.
Dock är det även väldigt intressant att få in folks synpunkter i tråden som själva har deltagit i olika former av utbildning inom försvaret och antingen kanske har ett hum om hur elitutbildningen går till, eller till och med vet hur det går till.