2022-03-15, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
S fr att du varit p plats som filmteam s kan vi lita mest p dig, om hur man som rekryt eller soldat "har mest pannben" inom den avancerade utbildningen inom frsvaret?
Jag var inte deltagare, jag har en mycket gedigen militr bakgrund och jag var med under hela produktionen. Mer detaljer n s berttar jag inte.

Fr att vara rlig, jag har hittills inte lst ngra kommentarer i denna trd frn personer som r insatta i vra specialfrband. Men vissa har uppenbarligen kunskaper om FM. I rdande vrldslge s frstr nog ocks alla med lite frstnd innanfr pannbenet att sdan inte r lmpligt att diskutera dylikt. En eventuell fiende lgger pussel utifrn ppen information de kan hitta.

Gllande programmet, dr besitter jag mer kunskap n ngon annan som hittills varit med i denna trd.

Jag tycker det r intressant att lsa mnniskors reaktioner och synpunkter p ngon jag varit inblandad i. P grund av kontrakt s r jag begrnsad i vad jag kan prata om, speciellt nr det gller kommande avsnitt. Men jag frsker frklara saker som gller visade avsnitt och mer grundlggande saker.

Om du tror mig eller ej r fr mig ointressant, jag r inte med i trden fr att skryta eller gra mig mrkvrdig. Jag vet vad jag kan och vad jag gjort, det rcker fr mig. Jag tnkte att lite inblick kunde vara intressant och vara balans som spekulationer och rena felaktigheter. Om du irriterar dig s vldigt p mig s kan du ju helt enkelt strunta i inlgg frn mig.
Citera
2022-03-15, 08:15
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman

Jag tycker det r intressant att lsa mnniskors reaktioner och synpunkter p ngon jag varit inblandad i. P grund av kontrakt s r jag begrnsad i vad jag kan prata om, speciellt nr det gller kommande avsnitt. Men jag frsker frklara saker som gller visade avsnitt och mer grundlggande saker.

Om du tror mig eller ej r fr mig ointressant, jag r inte med i trden fr att skryta eller gra mig mrkvrdig. Jag vet vad jag kan och vad jag gjort, det rcker fr mig. Jag tnkte att lite inblick kunde vara intressant och vara balans som spekulationer och rena felaktigheter. Om du irriterar dig s vldigt p mig s kan du ju helt enkelt strunta i inlgg frn mig.

Jag mste rtta min kommentar
Citat:
Ja, jag har mer tro till deras synpunkter n vare sig ett filmteam som varit p plats eller fr den delen SOG-expert-staben som i tv-showen verdramatiserar vad som r viktigt eller oviktigt inom elitutbildning inom frsvaret "ur ett tv-shows-perspektiv
.

Det r intressant att f reflektioner bde frn de som varit inne i produktionen, folk med iakttagande reflektioner, ihop med de som faktiskt har rtt stor koll trots att de inte ingtt sjlva i ngon elitstyrka, men vet nd hur det borde g till.

Jag svarade p din kommentar "att jag borde ha mest frtroende fr ngon som var med p filminspelningen (i ditt fall bakom kameran).
Citera
2022-03-15, 08:32
Medlem
Citat:
Jag svarade p din kommentar "att jag borde ha mest frtroende fr ngon som var med p filminspelningen (i ditt fall bakom kameran).
Du gillar att gissa va? Om jag r bakom eller framfr kameran har jag p inget vis avsljat och kommer heller inte att gra. Allt jag sger r att jag inte var en av de 18. Det som r relevant r att jag var p plats och r insatt.

ter till mnet, TV serien.
Citera
2022-03-15, 15:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Du gillar att gissa va? Om jag r bakom eller framfr kameran har jag p inget vis avsljat och kommer heller inte att gra. Allt jag sger r att jag inte var en av de 18. Det som r relevant r att jag var p plats och r insatt.

N, jag tycker inte alls om att gissa (men jag fick vl bara fr mig att du sa att du jobbade bakom kameran i nt inlgg. Jag fr lsa igen. Du missade vad jag skrivit i ngot inlgg.).
Jag vill att ni ska frsga er lika mycket som Lars-ke Fahlen p Spo.
https://youtu.be/yGEfXgoFeq0
Citera
2022-03-15, 15:44
Medlem
Citat:
N, jag tycker inte alls om att gissa (men jag fick vl bara fr mig att du sa att du jobbade bakom kameran i nt inlgg. Jag fr lsa igen. Du missade vad jag skrivit i ngot inlgg.).
Jag vill att ni ska frsga er lika mycket som Lars-ke Fahlen p Spo.
https://youtu.be/yGEfXgoFeq0
Jag tar det en gng till, jag har inte och tnker inte avslja min roll i produktionen.

Ta ven detta i repris, tycker du inte om det jag skriver, hoppa ver mina inlgg.

Slppt det och g vidare. ter till mnet.
Citera
2022-03-17, 20:07
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Jag tar det en gng till, jag har inte och tnker inte avslja min roll i produktionen.

Ta ven detta i repris, tycker du inte om det jag skriver, hoppa ver mina inlgg.

Slppt det och g vidare. ter till mnet.
Dubbla avsnitt p teve idag

Det var s ljligt nr kodnamn Pam skulle krama mullvaden s fort skvallerkrringen terkom,
hon knner inte honom sedan tidigare most likely

Transpersonen kodnamn Bella: Ser ut som Mrten Klingberg (Jerry Fluff)
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-03-17 kl. 20:59.
Citera
2022-03-17, 20:29
Medlem
Begrep inte riktigt vattenfallet de skulle klttra uppfr var det Sveriges hgsta verkligen? Sg lite ynkligt ut.

Otroligt att nummer 18 orkade genomfra sin ensamma klttring p slutet. Var helt sker p att hon inte skulle orka och behva kasta in numret sitt, med tanke p hennes senaste prestation vid klttringen dr hon fastnade efter halva strckan.
Citera
2022-03-17, 21:36
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Garanterat uppgjort fr att skapa drama fr tv tittarna, precis som idol, talang, och allt annat p tv.
Citera
2022-03-17, 23:04
Medlem
Ok. Instruktrerna fortstter med inkonsekvent resonemang. Ibland r det bra nr deltagare jobbar i det tysta och ibland r det ett problem.

En persons skada uppmrksammas och ses som orsak till att ge upp. En annans skada ignoreras och dennes frnflle kommenteras nedltande. Har man ont i revben r det svrt att lyfta en tyngd ovanfr huvudet med raka armar.

Den svartskggige hade grym fysik. Joggade piggt efter att ha lmnat in bindeln. Synd p s rara rtor. Men vill inte skallen s blir det ohllbart.

Instruktrerna frstrker nr vissa deltagare har problem, gr det vrre fr dem. Medan vissa andra ges frist. Nr 18 skulle kanske klara att leda bttre om ingen stod 2 meter bakom henne o hetsade negativt.
Citera
2022-03-17, 23:43
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Garanterat uppgjort fr att skapa drama fr tv tittarna, precis som idol, talang, och allt annat p tv.

Precis. SSG och SOG var dessutom en militr karrirddare, alla smarta valde till slut en annan karrirvg. SSG/SOG ledde ingenvart. Eller tjna pengar p sentimentala historier som KPs lumparkollega frn I22.
Citera
2022-03-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Begrep inte riktigt vattenfallet de skulle klttra uppfr var det Sveriges hgsta verkligen? Sg lite ynkligt ut.

Otroligt att nummer 18 orkade genomfra sin ensamma klttring p slutet. Var helt sker p att hon inte skulle orka och behva kasta in numret sitt, med tanke p hennes senaste prestation vid klttringen dr hon fastnade efter halva strckan.
Vstanfallet r ett kaskadfall dr vattnet faller utfr klippavsatser. S det r inte ett vattenfall typ Niagarafallen. Serien spelades in p hsten d det r minst vatten i fallet. Vid vrfloden r fallet betydligt mktigare.
Citera
2022-03-18, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Nej, det r p inget vis uppgjort. Inspelat 1 avsnitt per dag under 8 dagar. I produktionen hade vi ingen aning om vem/vilka skulle klara alla 8 dagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in