Citat:
Ursprungligen postat av
Lazyman
Programmet är i 8 avsnitt och spelades in på 8 dagar. Det har inget manus, ingen har bestämt vad som händer med de olika deltagarna. Det man ser på TV under 50 minuter är komprimerat från 24 timmar.
Vilka man lyfter fram extra i respektive program beror på vad som händer den dagen, samt att man försöker presentera all deltagarna under seriens gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lazyman
Pennalism finns inte på världskartan. Men deltagarna känner sig nog vilsna och utelämnade. Från de kommer så är ett mål att de inte skall känna sig trygga. De vet aldrig vad som väntar dem, de är väldigt utelämnade till varandra. Ingen i teamet små snackar med dem och så.
Man vill att de skall släppa sina fasader och roller. Nej, man vill inte sätta åt folk. Däremot hitta personen bakom fasaden. Hur når fram varierar ibland med "hårda förhör" ibland bara genom att lyssna på rekryten under förhöret. De vill se personen bakom masken.
Att Pam utstrålar osäkerhet, kan jag intyga att hon är väldigt långt från osäker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lazyman
Mina militära bakgrund diskuterar jag inte. Men din tes att man skall vara en individualist för att komma med i ett Svensk specialförband är 100% fel. Oberoende specialförband eller ej. en grund är att kunna lita på sina kamrater. Avsnitt 2 är ett bra exempel, man lämnar inte sin stridsparter på en avsats på ett berg, när han sedan inte förstod att han gjort fel så plockades man hans armbindeln.
Att tänka på gruppen handlar om överlevad. Ensam är inte stark i verklig strid.
Trevlig helg du med.
Ett urval av dina inlägg @
Lazyman! Enligt mig är det väldigt givande och intressant att läsa dina inlägg och få veta mer än vad vi TV-tittare får se - du som medverkade i produktionen och var med under hela tiden! Såg första säsongen och gillar programmet, en av förra årets deltagare skrev några inlägg i tråden.
Trist dock att du blir påhoppad av skribenter, men, men detta är ju Flashback, hoppas du ändå fortsätter att skriva och delger oss fakta, intressanta uppgifter bakom kulisserna samt "smått och gott". det uppskattas!
Dina inlägg med inside-information är verkligen guld värt!
Citat:
Ursprungligen postat av
SierraBlue
Detta stämmer bra med bilden jag fått. Instruktörerna "zoomar in" på den de för tillfället vill veta mer om och anpassar momenten efter det. Stort tack för din inside-information, det är guld!

@SierraBlue: Hoppas det är okej att jag "klippte" i ditt inlägg!