Kollar man på video av det (finns på Twitter) får man tydligt intrycket att det var
mycket nära att domaren och sen supervisorn
gick med på Osakas sanslösa krav på att få använda mikrofonen under matchen. Domaren sa inte "nej" rakt av, utan sa att hon måste prata med supervisorn; som sen verkade tveka en del innan hon slutligen fattade att det inte gick.
Fatta vilken domarskandal det varit om man låtit henne snacka i micken mitt i en pågående jävla match. Utan att ens vilja säga till domaren vad hon ville säga.
Sen fick hon ju visst använda micken efter matchen. Och insinuerar då att det handlar om rasism, genom att dra in de påstådda påhoppen på Williams där 2001 (och vad jag vet är det bara farsan Richard som sa att nån kallade Serena/Venus "nigger"; jag tror inte det finns några riktiga bevis för det.)
"You suck, Naomi" - för fan helt jävla harmlöst!

Kolla in hur Djokovic hanterade häcklare i Toronto, tex: bara går upp till dem och "did you come here to provoke?" Visar vem som är boss.
Ironin är ju också att publiken givetvis var starkt på Osakas sida och mot ryskan.
I fotboll och collegeidrott är det där vardagsmat, fast då i betydligt grövre fattning. Sanslöst svagt av Osaka. Och sanslöst priviligierat och oförskämt att kräva att få snacka i micken och sen dra in rasism i det. Vedervärdigt beteende.