2021-07-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Om du tittar på tv-tiderna så kan du se att tennisen börjar klockan 04.00 natten mot lördagen så det är ju egentligen den 24e men i tablån för den 23e så har de även med nattens sändningar.
Jo ,jag greppa det efter en stund , jag såg snabbt att det stod tennis på den 23 utan att reflekterar över tiden.,hehe
Senast redigerad av givemeyourmoney 2021-07-21 kl. 19:20.
Citera
2021-07-21, 21:00
Medlem
Jahaja. Ungefär samma starttider som pågående ATP-turnering i Mexiko.
Citera
2021-07-22, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Tennis (och som sagt bordtennis också) förtjänar mycket mer uppmärksamhet än vad de får i svensk media. MSM fattar knappt sig på tennis överhuvudtaget. Är pinsamt att läsa när de skriver om tennis. Så otroligt okunniga.

Sverige så snackas det en jävla massa om t.ex längdskidåkning (riktigt rutten dopingsport).
Det är fan så mycket bättre om fler ungdomar börjar spela tennis istället.

Ja det måste väl fan va fler som spelar tennis än som åker längdskidor eller? Väldigt snedvridet att det ska matas en massa längd varje dag typ under vinterhalvåret och tennis visas typ 1 gång per år.
Citera
2021-07-22, 00:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666
Rent allmänt tycker jag. Inte bara svensk tennis. Men tyvärr är det för få svenska framgångar jämfört med tidigare som gjort att sporten hamnat i ”frysboxen” i media och tv tid i Sverige. Är samma sak med bordtennis.

Tråkigt då jag tycker båda sporterna är så fina och förtjänar mer uppmärksamhet.

Kanske bara är jag men är inte kameraarbetet i bordtennis extremt enformigt? Det bidrar ju till att random personer inte fattar intresse för det. Samma sak egentligen med tennisen, man borde arbeta mer med vinkar och närbilder ibland så man ser slagen bättre och inte bara följer bolljäveln.
Citera
2021-07-23, 13:06
Medlem
Udda turnering i Gstaad just nu. En blandning av spelare som tackat nej till OS och några som inte fått vara med. Shapovalov ville inte vara med i os, kommer till Gstaad och torskar mot en kvalspelare. Ymer är i kvartsfinal med en jättechans på semi. Paire har plötsligt vunnit två matcher (en av dem förvisso där motståndaren avbrutit). Ruud har fått för sig att avstå os för att han siktar på os 2024. Tänk om han skulle vara skadad då? Nu är han i fin form. Och spelar Gstaad. Och så Hugo Gaston i semifinal. Kolla in tredje setets tiebreak mot Garin. Mycket tennisgodis från Gaston. Lite s+v och i övrigt rejält spel på matchbollarna. Kul att se.
Senast redigerad av psonpson 2021-07-23 kl. 13:08.
Citera
2021-07-23, 16:58
Medlem
Vilken lektion Mikael Ymer får, vinner bara någon enstaka ströboll mot 248-rankade Vit Kopriva, var f-n kom han från förutom att han slog Shapovalov igår och tog då för givet att Shapovalov hade värsta bakfyllan
Citera
2021-07-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Vilken lektion Mikael Ymer får, vinner bara någon enstaka ströboll mot 248-rankade Vit Kopriva, var f-n kom han från förutom att han slog Shapovalov igår och tog då för givet att Shapovalov hade värsta bakfyllan

Såg matchen, nästan så man tror att det var läggmatch. Tog 52 min, Ymer sprang knappt, men var inte skadad
Citera
2021-07-23, 17:51
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Udda turnering i Gstaad just nu. En blandning av spelare som tackat nej till OS och några som inte fått vara med. Shapovalov ville inte vara med i os, kommer till Gstaad och torskar mot en kvalspelare. Ymer är i kvartsfinal med en jättechans på semi. Paire har plötsligt vunnit två matcher (en av dem förvisso där motståndaren avbrutit). Ruud har fått för sig att avstå os för att han siktar på os 2024. Tänk om han skulle vara skadad då? Nu är han i fin form. Och spelar Gstaad. Och så Hugo Gaston i semifinal. Kolla in tredje setets tiebreak mot Garin. Mycket tennisgodis från Gaston. Lite s+v och i övrigt rejält spel på matchbollarna. Kul att se.

Tack för påminnelsen, jag hade tagit paus från tennisen några dagar. Väldigt ojämna startfält lite överallt just nu, och en hel del märkliga resultat. Båda de topprankade spelarna i Gstaad försvann direkt, inte bara Shapovalov utan även annars säkre Bautista Agut.

Att Paire trasslar sig fram till en kvartsfinal låter kanske märkvärdigare än det är, han mötte en 130-rankad slovak i första omgången och i andra gav som sagt motståndaren upp. Möter Ruud nu och där lär det ta stopp. Men fransosen är säkert nöjd både med prispengarna och poängen som möjliggör att han kan fortsätta tanka matcher ett tag till.

Kul att mannen som inspirerade mig till min avatar, fjolårets Roland Garros-succé Hugo Gaston, visar lite goda takter igen. Tre segrar över duktiga grusspelare, Cerundolo, Delbonis och (framför allt) Garin. Nu väntar Djere i semi, som är i bra form (semi i Hamburg).

Mikael Ymer var tydligen inte sugen på att spela semi utan var nöjd med att ha nått sin första ATP-kvart. På nåt annat sätt kan jag inte tolka 1-6 0-6 mot tjeckiske kvalspelaren Vit Kopriva i en match som varade i 51 minuter
Citera
2021-07-23, 19:50
Medlem
Såg bara enstaka bollar av Ymers match. Det var som att Koprivas bitvis höga nivå fick Mikael att inse hur jobbigt det här skulle bli. Så han släppte det. Eller nåt.
Citera
2021-07-24, 13:49
Medlem
ingetbranicks avatar
Dra på trissor, Gaston är i sin första ATP-final! Spöade Djere i en tresetare, möter vinnaren Ruud/Kopriva som just börjat.
Citera
2021-07-24, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Dra på trissor, Gaston är i sin första ATP-final! Spöade Djere i en tresetare, möter vinnaren Ruud/Kopriva som just börjat.

Casper ångar på, vilket år norrmannen har haft.
Citera
2021-07-25, 00:23
Avslutad
Snor detta från nåt ställe som kallas "internet":
List of ALL Tennis Players who become Olympics National Flag Bearers throughout history

1984 Los Angeles
Haiti - Ronald Agenor

1988 Seoul
Argentina - Gabriela Sabatini
Cote d'Ivoire - Clement N'Goran

1992 Barcelona
Croatia - Goran Ivanisevic
Sweden - Stefan Edberg

1996 Atlanta
Luxembourg - Anne Kremer
Madagascar - Dally Randriantefy
Uruguay - Marcelo Filippini

2000 Sydney
Chile - Nicolas Massu
India - Leander Paes

2004 Athens
Switzerland - Roger Federer
Luxembourg - Claudine Schaul
Thailand - Paradorn Srichaphan

2008 Beijing
Switzerland - Roger Federer
Chile - Fernando Gonzalez

2012 London - PEAK TENNIS 💪
Russia - Maria Sharapova
Serbia - Novak Djokovic
Belarus - Max Mirnyi
Cyprus - Marcos Baghdatis
Liechtenstein - Stephanie Vogt
Poland - Agnieszka Radwanska
Romania - Horia Tecau
Switzerland - Stanislas Wawrinka

2016 Rio de Janeiro
Spain - Rafael Nadal
Denmark - Caroline Wozniacki
Great Britain - Andy Murray
Luxembourg - Gilles Muller

2020 Tokyo
Taiwan - Lu Yen-Hsun
Czechia - Petra Kvitova
Paraguay - Veronica Cepede Royg
Latvia - Jelena Ostapenko
Rätt fascinerande i det att tennisen ju knappast är en sport med någon gedigen olympisk tradition, så att säga. Ändå har alla i "big 3" gjort det, Federer tydligen två gånger, och även Murray. Nadal och Murray dessutom för rätt stora idrottsnationer. Ingen har gjort det för USA, men Sharapova för Ryssland.

Sen har även Sharapova sprungit med facklan, och nu tydligen även den odrägliga divan Osaka tänt elden.

Dock ska en astersik sättas på 2020, då dessa inte fick vara ensamma flagbärare, utan man körde nån totalt lam modell med en man och en kvinna. Lika tilltalande som om man avbrutit 2008 års Wimbledonfinal och sagt att ni är båda vinnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in