2022-03-10, 04:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Djokovic drar sig ur både Indian Wells och Miami eftersom han är som han är.

Det är bara att inse att tennisen befinner sig i en djup svacka, intresset börjar falna överallt. Inte undra på, kolla vilka clowner som är de nya "världsstjärnorna". Bara Nadal som visar klass, resten är ett gäng bortskämda gnällapor.

Jaja, det var roligt så länge det varade.
Citera
2022-03-10, 09:32
Medlem
ingetbranicks avatar
Från kvalet i Indian Wells kan vi notera att 18-årige dansken Holger Rune (har tydligen slopat Vitus Nødskov nu - tack ) är klar för huvudturneringen, liksom fjolårets världsetta bland juniorer, kinesen Shang Juncheng, nyligen fyllda 17 år. Kul med en lovande kines tycker jag, och de som är oroliga för att "kineserna ska ta över" kan nog vara lugna, dagens tennis med många hårdslående jättar talar inte för det. I andra änden av skalan hittar vi 38-årige Philipp Kohlschreiber, som torskade första set mot Kudla med 0-6 i kvalfinalen men vände och vann. Och så gillar jag att slackern Tennys Sandgren kvalade in efter tre tiebreakset mot förstaseedade Millman.
Citera
2022-03-10, 11:12
Medlem
Citat:
Djokovic drar sig ur både Indian Wells och Miami eftersom han är som han är.
Och han gör det så sent att Dimitrov får njuta frukterna av en andraseedning, eftersom han är som han är.
Citera
2022-03-11, 00:12
Medlem
Citat:
Från kvalet i Indian Wells kan vi notera att 18-årige dansken Holger Rune (har tydligen slopat Vitus Nødskov nu - tack ) är klar för huvudturneringen, liksom fjolårets världsetta bland juniorer, kinesen Shang Juncheng, nyligen fyllda 17 år. Kul med en lovande kines tycker jag, och de som är oroliga för att "kineserna ska ta över" kan nog vara lugna, dagens tennis med många hårdslående jättar talar inte för det. I andra änden av skalan hittar vi 38-årige Philipp Kohlschreiber, som torskade första set mot Kudla med 0-6 i kvalfinalen men vände och vann. Och så gillar jag att slackern Tennys Sandgren kvalade in efter tre tiebreakset mot förstaseedade Millman.

90-talister är verkligen en ursvag generation inom tennisen. Får stryk av både äldre och yngre. Den tendensen finns i många sporter, men särskilt inom tennisen.
Citera
2022-03-11, 19:40
Medlem
Citat:
Och så gillar jag att slackern Tennys Sandgren kvalade in efter tre tiebreakset mot förstaseedade Millman.

Vet inte hur man definierar en slacker, jag skulle inte använda det ordet. Nedanstående är kanske den bästa intervju jag hört med en tennisspelare:
https://www.youtube.com/watch?v=0N_GykdX7W4

Tennys Sandgrens kommentarer till covid-situationen är verkligen spot on enligt mig.
Citera
2022-03-11, 20:37
Avslutad
Åldersgränsen för bollkallar i Indian Wells är minst 13 år. I USO är det minst 16, åtminstone om jag googlade rätt. Hade fått för mig att det var 18 på USO, eftersom de alltid är så jävla gamla där. Sen verkar det ju som de medvetet går in för att ha ett stort åldersspann, med en massa 40-åringar som bollkallar. Ser retarderat ut.

Indian Wells skulle vara kul att besöka, även om det tydligen ligger mitt i öknen.
Citera
2022-03-11, 21:42
Medlem
Murray mot Daniel igen! Tredje gången sen AO.
Citera
2022-03-11, 23:58
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Murray mot Daniel igen! Tredje gången sen AO.

Han är ju inte bra alltså, Murray. Men kämpar i alla fall, det får man ge honom. 1-6 6-2 6-4. Möter Bublik härnäst.
Citera
2022-03-12, 02:05
Avslutad
WTA: Muguruza leder med 6-0, 3-0. Efter det vinner hon bara ett gem, och förlorar med 6-0, 3-6, 1-6. Mot Riske.

Raducanu vann.
Citera
2022-03-12, 02:51
Avslutad
TennisTV har fucking Wozniacki som kommentator. Olidligt!

Svitolina ser rätt pluffsig ut med de där jävla Azarenka-brallorna. Börjar se lite tantig ut.

Missat denna bild på Zverev, där man troligen ser rivmärken på halsen på honom från tjejen han ska ha spöat på.

https://firstsportz.com/blast-from-the-past-scratches-spotted-on-alexander-zverev-from-2019-shanghai-masters/
Senast redigerad av fryskyl 2022-03-12 kl. 02:57.
Citera
2022-03-12, 09:23
Medlem
ingetbranicks avatar
Den där jävla Paire, alltså. Möter mediokre och formsvage tysken Köpfer, spelar hyfsat, har 6-2 5-3 och egen serve, får matchbollar - och blir stel som en telefonstolpe. Har en matchboll kvar, drar till med en otagbar förstaserve som snuddar nätkanten... Varpå allt faller samman, han förlorar sju raka game och det avgörande setet med 6-4. Fidde Rosengren som kommenterar för Eurosport har svårt att finna orden.
Citera
2022-03-13, 00:21
Medlem
Geographicas avatar
Det satt långt inne för Nadal men segersviten och hoppet om en Solskensdubbel lever.

Korda kommer säkert bli topp 10 förr eller senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in