2022-03-13, 00:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Det satt långt inne för Nadal men segersviten och hoppet om en Solskensdubbel lever.

Korda kommer säkert bli topp 10 förr eller senare.

Tyvärr inte: han har dragit sig ur Miami. Ska väl tillbaka till Europa och förbereda sig för gruset. Har inte varit bra i Miami på länge; tror inte han spelat där sen 2017, eller nåt. Lär aldrig vinna den, men skit samma, så viktigt är det inte att ha vunnit varenda titel som finns.

Jag gillar hans kit. Orange och blått ser grymt ut.

Lite synd på Korda där, men sånt är livet. Nadal slog 8 dubbelfel, tror jag. Så det såg inte jättestabilt ut där, även om Kordas bra returer nog pressade honom.

(Nadal såg lite halt ut mot slutet. )
Senast redigerad av fryskyl 2022-03-13 kl. 00:29.
Citera
2022-03-13, 00:47
Medlem
Geographicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tyvärr inte: han har dragit sig ur Miami. Ska väl tillbaka till Europa och förbereda sig för gruset. Har inte varit bra i Miami på länge; tror inte han spelat där sen 2017, eller nåt. Lär aldrig vinna den, men skit samma, så viktigt är det inte att ha vunnit varenda titel som finns.

Jag gillar hans kit. Orange och blått ser grymt ut.

Lite synd på Korda där, men sånt är livet. Nadal slog 8 dubbelfel, tror jag. Så det såg inte jättestabilt ut där, även om Kordas bra returer nog pressade honom.

(Nadal såg lite halt ut mot slutet. )

Aj då inget Miami alltså. Är nog bra ändå att satsa fullt på gruset men hade vart kul och se honom där i Miami på den nya anläggningen i alla fall en gång.

Tyckte inte hans kit såg bra ut först men det växte i mina 👀 och var inte så dumt ändå.
Senast redigerad av Geographica 2022-03-13 kl. 00:49.
Citera
2022-03-13, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica

Korda kommer säkert bli topp 10 förr eller senare.

Ja, det lär han bli. Märklig publik dock, Korda är alltså född och uppvuxen i USA, men det var som att matchen spelades i Madrid. Nadal hade i princip allt publikstöd, men det visar väl hur stor han är ute i den stora vida världen.
Citera
2022-03-13, 10:34
Bannlyst
Nu har de varit dumma mot stackars Naomi Osaka igen, hon blev häcklad igår och bröt ihop. Hon bad tydligen domaren om att få låna mikrofonen för att själv tala med publiken.

Citat:
A woman in the crowd at the BNP Paribas Open yelled, “Naomi, you suck!” at Naomi Osaka following the first game of her match Saturday evening. The comment brought the four-time Grand Slam champion to tears on center court at the Indian Wells Tennis Garden.

https://eu.desertsun.com/story/sports/tennis/bnp/2022/03/12/bnp-paribas-open-heckler-brings-naomi-osaka-tears-match-indian-wells/7019087001/

Hon kanske borde satsa på något annat än tennis när hon är så här skör.
Citera
2022-03-13, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Nu har de varit dumma mot stackars Naomi Osaka igen, hon blev häcklad igår och bröt ihop. Hon bad tydligen domaren om att få låna mikrofonen för att själv tala med publiken.

https://eu.desertsun.com/story/sports/tennis/bnp/2022/03/12/bnp-paribas-open-heckler-brings-naomi-osaka-tears-match-indian-wells/7019087001/

Läste precis detta. Fan är det med den där människan egentligen? Hon måste blivit söndercurlad deluxe. Hennes föräldrar borde skämmas.

Är det ett PR-stunt? Jag menar, hur kan man bli så pass bra på en idrott och ha sådant svagt psyke? Eller förresten, det kanske bara är vanlig klassisk narcissism som det handlar om. Det är nog det mest troliga.

Jag önskar henne all olycka, hoppas fan att hon bryter alla ben i kroppen så jag sliper se fanskapet spela igen.
Citera
2022-03-13, 12:07
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Någon borde starta en insamling till henne. Eller anordna en stödgala.
Citera
2022-03-13, 12:57
Bannlyst
Osaka får inte mycket kärlek här inte...

Tröttsamt att se den där skiten i varenda turnering, lika bra att hon lägger av.
Citera
2022-03-13, 13:26
Avslutad
Kollar man på video av det (finns på Twitter) får man tydligt intrycket att det var mycket nära att domaren och sen supervisorn gick med på Osakas sanslösa krav på att få använda mikrofonen under matchen. Domaren sa inte "nej" rakt av, utan sa att hon måste prata med supervisorn; som sen verkade tveka en del innan hon slutligen fattade att det inte gick.

Fatta vilken domarskandal det varit om man låtit henne snacka i micken mitt i en pågående jävla match. Utan att ens vilja säga till domaren vad hon ville säga.

Sen fick hon ju visst använda micken efter matchen. Och insinuerar då att det handlar om rasism, genom att dra in de påstådda påhoppen på Williams där 2001 (och vad jag vet är det bara farsan Richard som sa att nån kallade Serena/Venus "nigger"; jag tror inte det finns några riktiga bevis för det.)

"You suck, Naomi" - för fan helt jävla harmlöst! Kolla in hur Djokovic hanterade häcklare i Toronto, tex: bara går upp till dem och "did you come here to provoke?" Visar vem som är boss.

Ironin är ju också att publiken givetvis var starkt på Osakas sida och mot ryskan.

I fotboll och collegeidrott är det där vardagsmat, fast då i betydligt grövre fattning. Sanslöst svagt av Osaka. Och sanslöst priviligierat och oförskämt att kräva att få snacka i micken och sen dra in rasism i det. Vedervärdigt beteende.
Citera
2022-03-14, 00:30
Medlem
ingetbranicks avatar
BVDZ slog precis ut FAA. Det var ju lite överraskande. Trodde en hel del på den sistnämnde.
Citera
2022-03-14, 03:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
BVDZ slog precis ut FAA. Det var ju lite överraskande. Trodde en hel del på den sistnämnde.

Miniskräll i alla fall, holländaren med det krångliga namnet är en dräpare när han har en bra dag. Sen är FAA lite för ojämn fortfarande.
Citera
2022-03-14, 08:36
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Läste precis detta. Fan är det med den där människan egentligen? Hon måste blivit söndercurlad deluxe. Hennes föräldrar borde skämmas.

Är det ett PR-stunt? Jag menar, hur kan man bli så pass bra på en idrott och ha sådant svagt psyke? Eller förresten, det kanske bara är vanlig klassisk narcissism som det handlar om. Det är nog det mest troliga.

Jag önskar henne all olycka, hoppas fan att hon bryter alla ben i kroppen så jag sliper se fanskapet spela igen.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Någon borde starta en insamling till henne. Eller anordna en stödgala.
Jag såg matchen men man uppfattade inte vad som sas , trodde någon hade vräkt ut sig nått riktigt jävligt, så onödigt tänkte jag ,men" sucks "får man allt tåla.
Citera
2022-03-14, 08:56
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overthehead
Jag såg matchen men man uppfattade inte vad som sas , trodde någon hade vräkt ut sig nått riktigt jävligt, så onödigt tänkte jag ,men" sucks "får man allt tåla.

Jag gillar verkligen inte skränig och ohyfsad publik, det hör inte tennisen till. MEN hennes reaktioner är så överdrivna, nu som förr. En riktig dramadrottning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in