2022-03-13, 17:11
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Vilket då gör det än mer obegripligt..
Finns ingen som hävdar att VAR är konsekventa
Citera
2022-03-13, 18:46
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Vi som alltid får fördelar, målis fick inte ens ett gult kort 🤡
Liverpool och/eller Man United får helt klart oftare fördelar av brittiska domare än vad övriga lag får, men undantag finns ju naturligtvis. Och enligt mig, så skulle Brighton’s målvakt definitivt ha fått rött kort för nerbrytningen av Liverpool-spelaren.

Om ngt, så är detta bara ännu ett bevis på vilken farce VAR är.
Citera
2022-03-13, 18:50
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Liverpool och/eller Man United får helt klart oftare fördelar av brittiska domare än vad övriga lag får, men undantag finns ju naturligtvis. Och enligt mig, så skulle Brighton’s målvakt definitivt ha fått rött kort för nerbrytningen av Liverpool-spelaren.

Om ngt, så är detta bara ännu ett bevis på vilken farce VAR är.
Nu fick ni en straff med er som knappt syns på tv-bilder där kunde VAR visst vara klarsynta 😬
Senast redigerad av Drickback 2022-03-13 kl. 19:00.
Citera
2022-03-13, 18:57
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
”Two big strong centre-halves, I don’t mind full-backs [wearing gloves] but your two centre-halves."

Känns ibland som Roy försöker vara så hård som möjligt, han verkar hitta fel i allt.
Små kul citat but still... 👀
Citera
2022-03-13, 19:14
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Nu fick ni en straff med er som knappt syns på tv-bilder där kunde VAR visst vara klarsynta 😬
Vad var det som var tveksamt vid våran straff? Hursomhelst, jag är motståndare av VAR, och har varit det sedan dag 1.
Citera
2022-03-13, 19:16
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Vad var det som var tveksamt vid våran straff? Hursomhelst, jag är motståndare av VAR, och har varit det sedan dag 1.
Extremt svårt att se om den tar på fingertopparna tog trots allt 2 min att se det men innan idag missar VAR en klar tröjdragning… så nu hade Arsenal dommarna med sig kanske du kan lugna dig med att MU & Liverpool ”får allt” med sig!
Sen missa VAR en straff till Leicester..
Citera
2022-03-13, 21:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Extremt svårt att se om den tar på fingertopparna tog trots allt 2 min att se det men innan idag missar VAR en klar tröjdragning… så nu hade Arsenal dommarna med sig kanske du kan lugna dig med att MU & Liverpool ”får allt” med sig!
Sen missa VAR en straff till Leicester..
När ”missade” VAR en straff till Leicester? Nej, vi hade inte domarna och/eller VAR med oss i kväll, det var en fair match.
Citera
2022-03-13, 21:59
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
När ”missade” VAR en straff till Leicester? Nej, vi hade inte domarna och/eller VAR med oss i kväll, det var en fair match.
64:13
Tanke på alla andra som utdöms kan man gott döma för denna också!
Citera
2022-03-13, 22:02
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:

Solklar. Du ser att bollens spin förändras totalt efter touchen på turkens fingrar.
Citera
2022-03-13, 22:05
Moderator
zanteras avatar
Arsenal's straff var korrekt men det är nog den VAR-straff hittills som jag själv sett som varit mest 'hårfin'. Dom rullade nog 6-7 olika vinklar och det var egentligen bara i en av vinklarna som man kunde se att bollen ändrade riktning efter 'handen' och det var ju heller inte speciellt mycket som den ändrade riktning. Så den var rättvis på alla sätt o vis, men det krävdes verkligen CSI teknologi för att nå fram till det.

Annars känns det största problemet med VAR att det är så ojämnt och man inte får någon tydlig idé om varför eller varför inte de väljer att granska situationer. Ta t.ex. Chelsea - Newcastle tidigare idag där Newcastle hade en ganska tydlig straff där VAR inte ens granskade situationen? Hade det varit omvänt och det hände i Newcastle boxen så hade de garanterat kollat på det. Och då menar jag inte att Chelsea köper domare utan att 'storlags-favören' brukar kicka in. När lilla Newcastle har en eventuell straff borta på Stamford Bridge så känns det inte lika intressant att granska det. Och just att de inte kollade på situationen extra är ju det störande. För om de hade kollat på situationen några gånger, ändå bestämt att det inte var straff, då kunde man ju iaf accepterat att de granskade det men inte ansåg att det var illa nog.
Citera
2022-03-13, 22:10
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Solklar. Du ser att bollens spin förändras totalt efter touchen på turkens fingrar.
Den syns på bilderna på kameran bakom mål, du kan ana från andra hållet utan att kunna skriva i sten att den tar på fingertopparna. Visst är det straff men konstigt att VAR tycker den är så klar att domaren ska ändra sin miss, tar ca 2 min att få det klart. Allt detta ska jämföras med allt VAR missar i övrigt denna helg.
Fanns ju klarare straff som VAR viftade bort. Vill alltså ha jämnare bedömning från domarkåren.
Citera
2022-03-14, 00:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Apropå Salahs eventuellt uteblivna förlängning:

Vilka spelare under Klopp-eran har lämnat klubben och gjort succé i annan miljö, en ”dumt att man släppte/sålde honom”?

Kollar på listan och ser ingen spelare jag saknar.

Luis Alberto (4m£ till Lazio 15/16) skulle kunna vara ett namn som man släppte för tidigt och för billigt. Blivit en etablerad stjärna i Serie A. Men knappast något Liverpool behövt, väl?

Danny Ings gjorde succé i Saints, men återigen - knappast tillräckligt för att vara saknad.

Emre Can och Wijnaldum hade gärna fått stanna, men deras karriärer har gått ner i diket post-Liverpool.

Antalet spelare man sålt som var fantastiska affärer: Benteke, Sakho, Solanke, Ward, Lovren, Coutinho.

Det är svårt att göra bra transfers. Alla har inte varit fantastiska. Men när Liverpool släppt en spelare, har han aldrig varit saknad. Det är otroligt kul som supporter.

Jag tror inte Salah kommer likt Wijnaldum bli förpassad till bänken om han går till PSG, Real eller whatever. Men kommer han nå samma höjder som i LFC? Mycket tveksamt. Bättre betalt skulle han iofs kunna få… den som lever får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in