Citat:
Ursprungligen postat av
thebandit777
Extremt dålig jämförelse. Ronaldo har en lång historia av filmningar och osportsligt beteende, han är inte "likable".
Saka är en svärmorsdröm, en väluppfostrad gosse som typ aldrig filmat, gjort en ful tackling etc.
Klart man blir less när man blir fasthållen för femtielfte gången, och håller i tillbaka.
Potentiellt farlig- knappast. Jämför inte med Ramos är du snäll, milsvid skillnad...
Men det är ju det som är grejen? När Ronaldo, våldtäktsmannen, filmaren, grisen, UTLÄNNINGEN gör det är det outrage.
När engelska myspojken Saka gör det är det clever stuff, lol, kolla vilken lurifax.
Den skillnaden i attityd till det vi såg som retar mig. Saka är en cheating bastard som håller fast armen, det är fusk alla dagar i veckan.
Som jag skrev, jag tycker Azpi kanske ska ha straffen mot sig för hans initiala stängning och klängande på Saka när inlägget ska slås. Han går enbart på spelare, skiter i boll. Men det Saka gör sen, som jag dessutom tippar förändrar domslutet från "kamp om boll" till straff, det är själva fasthållningen av Azpis arm. Ett brottargrepp. Det ska inte löna sig.
Nej, jag vill inte ha en fotboll där anfallare ska börjar använda brottargrepp som motmedel mot fasthållningar, precis som jag inte vill att filmningar ska vara motmedlet mot fula tacklingar.
Och jo, hålla fast armen i den sortens brottargrepp när du är på väg ner mot marken, det är potentiellt farligt. Du kan själv ta emot dig, medan den du håller fast har sin arm i ett lås och förmodligen kommer landa illa. Som vi såg med Salah. Skillnaden denna gång var att Saka släppte sitt armlås när han gick ner, eftersom han sökte straffen - medan Ramos sökte att stoppa Salah med alla till buds stående medel.
Kan vi inte enas om att brottargrepp när man håller fast motståndarens arm inte har något i fotboll att göra och bör stävjas?