2022-03-06, 21:05
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Det håller jag med om, men spelar ju ingen roll om hon blir sexa eller nia förutom för dem som numera räknar sjätteplatser i hopp om att få Ebba före Frida i någon ranking.
Det handlar om möjligheten att kunna besegra, besegra så många som möjligt. Jag skrev "åtminstone 6:a".

Med stavbrottet och vad det kostade hade Ebba inte möjlighet att placera sig bland de 6 bästa. Inte utan att hon enkelt orkat gå ikapp förstaklungan. Och hade hon enkelt orkat gå ikapp förstaklungan så hade hon varit starkare än Pärmäkoski den dagen. Och är man starkare än Pärmäkoski igår så är man...

Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Jag avundas er som kan följa dom finska åkarna. Dom verkar ha en hälsosam transparens gentemot tittarna. Medans allt vi får från de svenska åkarna och "reportrarna" runt omkring är torra frågor och ännu torrare svar. Ingen delar med sig av egentliga taktiska planer eller vad som egentligen skedde på spåret som ex Kertu gjorde igår. (...)
De får standardiserade oinitierade och fantasilösa frågor, allihop, gång på gång. Det är väl nästan bara Hagström som kan göra någon av mötena.
Citera
2022-03-06, 21:06
Medlem
Diversifierats avatar
Nån som ska till Falun i helgen då?
Citera
2022-03-06, 21:20
Medlem
bajjenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diversifierat
Nån som ska till Falun i helgen då?
Jajamänsan
Citera
2022-03-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jag håller med, fast Ebba hävdar dessa saker långt efteråt också. Sedan är jag som sagt mest emot att dessa saker görs till sanningar av experterna. Men jag vet inte, Ebba har rätt aggressiva fans som brukar tända till på alla cylindrar när något skriva negativt om henne.

Hon borde varit mer kylig och kollat vad stavar fanns. Att rusa upp för backen med bara en stav var ingen bra idé.

Även om det nu skulle gått till som du säger så är det rät vanligt att man skjuter på med stavarna utan att det blir en massvurpa.

Det håller jag med om, men spelar ju ingen roll om hon blir sexa eller nia förutom för dem som numera räknar sjätteplatser i hopp om att få Ebba före Frida i någon ranking.

Man kan göra det som andra åkare i ett spår, inte som tredje eller fjärde, om inte åkare nr 2 också gör det.

Felet var helt och hållet Linns. Ung, oerfaren och hetsig.
Citera
2022-03-06, 21:59
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajjenn
Jajamänsan

Härligt!! Överväger
Citera
2022-03-06, 22:32
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Frida - William - Calle - Jonna [Tvivlar på att Frida klarar av att gå ifrån speciellt mycket även om hon späker sig som en fakir.

Frida "Fakiren" Karlsson
Citera
2022-03-06, 22:39
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Man kan göra det som andra åkare i ett spår, inte som tredje eller fjärde, om inte åkare nr 2 också gör det.

Felet var helt och hållet Linns. Ung, oerfaren och hetsig.
Imponerande att du vet vems fel det var i en händelse du inte settoch som det verkar ingen oberoende egentligen har sett.
Det hände för ca 15 månader sen och borde vara utagerat för länge sen, vilket det verkar vara för åkarna men inte för en massa personer hör på forumet.
Citera
2022-03-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Imponerande att du vet vems fel det var i en händelse du inte settoch som det verkar ingen oberoende egentligen har sett.
Det hände för ca 15 månader sen och borde vara utagerat för länge sen, vilket det verkar vara för åkarna men inte för en massa personer hör på forumet.

Åkarna vet.

Sen är det för mig ett överspelat kapitel redan kvällen efter tävlingen, det är andra som fortfarande gnäller om detta.
Citera
2022-03-06, 23:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Tror "Wah-Wah WOWOWOW" är ensamt ansvarig här.

Vem är det?
Citera
2022-03-07, 00:01
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vem är det?

Min gissning är Per Forsberg.
Citera
2022-03-07, 00:56
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vem är det?

Ebba Andersson.
Citera
2022-03-07, 01:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Min gissning är Per Forsberg.

Ja det var min tanke, men mitt inlägg var ju riktat kritisk mot just honom så jag förstod inte kommentaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Ebba Andersson.

Du behagar skämta? Hon har såvitt jag vet inget med Tv-sändningarnas kommentering att göra.

Läs inlägget:

(FB) Längdskidsäsongen 2021/2022
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in