2022-03-31, 01:57
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
(...) Bland årgångarna 98-00 hittar jag inte ett uns av intresse utöver de redan nämnda medan Bångman (01) toppade karriären när hon som junior var på pallen i skandinavisk cup men inte gjort några resultat efter det. Så lika stark som toppen är, lika bräcklig är bredden.
(...)

Skulle säga att Alicia Persson (98) fortfarande är intressant om hon bara får ordning på sina ryggproblem. Nu var hon iaf tillbaka i tävling förra helgen ffg i år. Ella Olsson (00) är också lite intressant men inte tillräckligt för att ingå i någon landslagsgrupp ännu.

Jag gillar dina lag och funderade också själv på om man inte skulle haft en renodlad sprintträningsgrupp av något slag. Nu ska väl Bauhaus säkert tycka till en del så tror tyvärr inte B-laget kommer genomgå särskilt stora förändringar utan de flesta unga åkare lär fortsatt samlas i Team Svenska Spel.

Vi får se hur de blir med 02: orna men om de ska in i TSS kommer väl några behöva flytta för att tillhöra någon av elitmiljöerna som finns nu. Tror det bara är Anger som har chans att komma med i A eller B-laget.
Citera
2022-03-31, 06:44
Medlem
Förtjänar verkligen Ebbas brorsa att behålla en landslagsplats för att han vann en femmil där varken Calle, Burman, Häggström, Poromaa eller Oskar var med?
Citera
2022-03-31, 06:53
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Förtjänar verkligen Ebbas brorsa att behålla en landslagsplats för att han vann en femmil där varken Calle, Burman, Häggström, Poromaa eller Oskar var med?

Hade Oskar eller Häggström slagit Fredrik med den form de visat på distans denna säsong? Jag tror inte det. Han visar att han kan vara bäst av de övriga och därför tycker jag han skall vara kvar (det hade jag inte tyckt innan SM).
Citera
2022-03-31, 07:39
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Nio VM guld var kanske sex för många. Tyckte jag läste nio någonstans men det gällde nog något annat
Du fick mig att inse det lite märkliga att individuellt har Kalla såväl fler guld som fler medaljer från OS än VM
Citera
2022-03-31, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Nästa säsong får vi se födelsen av ett oslagbart stafettlag:

Linn Svahn - Frida Karlsson - Ebba Andersson - Jonna Sundling.

Om alla dessa är hela, friska och i form till VM så tror jag på guld!
Citera
2022-03-31, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X

Känns som en ganska vågad gissning
Citera
2022-03-31, 10:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Om de kommer först i mål så tror jag också att det blir guld. Risken för diskning skattar jag som låg. Undrar om det snöar den dagen?
Citera
2022-03-31, 14:18
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Jag tror det räcker med att tre av fyra är hela, friska och i form - samt med dugliga skidor - för guld.
OS bevisade att det inte räcker med Jonna i hysterisk form och Ebba i duglig form.
Citera
2022-03-31, 14:33
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Jag tror det räcker med att tre av fyra är hela, friska och i form - samt med dugliga skidor - för guld.
OS bevisade att det inte räcker med Jonna i hysterisk form och Ebba i duglig form.

Det tror jag med. Johaug ska ju bort ur ekvationen.
Citera
2022-03-31, 16:12
Medlem
Om ryskorna är tillbaka i Planica så kommer ju deras lag också vara ruggigt starkt. Stupak (Belorukova), Nepreyaeva och en (frispråkig & lätt galen) Stepanova som fått ytterligare ett års träning och som redan nu är världsklass på 5k, kommer bli svåra att tas med. Den fjärde åkaren spelar då nästan ingen roll, i det här fallet så är den åkaren sannolikt Sorina (Aleshina) som även hon har en grymt hög, högstanivå. Krävs nog att alla fyra svenska damer är i form då.

När blir de norska damerna några att räkna med i stafett-sammanhang igen? Tunn återväxt även om Bergane är bra och Fossesholm inte heller ska räknas bort.
Citera
2022-03-31, 16:24
Medlem
två av fyra är hela friska och i form en hysterisk då borde det vara lugnt
Citera
2022-03-31, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Nästa säsong får vi se födelsen av ett oslagbart stafettlag:

Linn Svahn - Frida Karlsson - Ebba Andersson - Jonna Sundling.

Alla fyra hade platsat i samtliga övriga lag. Det tror jag Ribom och Dahlqvist i normal form också hade gjort ganska lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in