2022-01-28, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Først og fremst er man jo interessert i sporten. Selvsagt heier man jo på sitt eget land og vil at egne utøvere skal vinne, men å hate andre land slik som enkelte her inne gjør tyder jo bare på at man er en ren nasjonalist som ikke er så interessant i selve sporten egentlig. De brukerne er det egentlig bare å ignorere og heller snakke med de som er genuint interesserte i sporten.

Man hatar inte Norge. Jag hejar på Norge i fotboll, handboll, ishockey, friidrott m.m. Jag gillar dock inte utvecklingen i om längdåkningen de senaste 20-30 åren där doping är en del av Norges framgångar.
Citera
2022-01-28, 17:25
Bannlyst
Johaug och Klaebo stannar kvar på ett covid 19 ”smittat” hotell.. Fundera på det..
Citera
2022-01-28, 17:49
Moderator
Dr Kings avatar
Denna tråd handlar om längdskidsäsongen 2021/2022 och inte om allmänna diskussioner om risk för Covidsmitta i alla möjliga vintersporter eller konflikter mellan Sverige och Norge.

/Moderator
Citera
2022-01-28, 18:16
Medlem
Vossevangens avatar
Klæbo tilbake i Norge.
Hovedsponsor fixet privatfly - bare Klæbo av løperne med i flyet.

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/G3849m/johannes-hoesflot-klaebo-er-tilbake-i-norge-ordnet-privatfly

Kruger har ikke gitt opp håpet om å få gått femmila:

https://www.nrk.no/sport/sterkt-preget-valnes_-_-na-er-det-fritt-vilt-1.15831741
Senast redigerad av Vossevangen 2022-01-28 kl. 18:23.
Citera
2022-01-28, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Klæbo tilbake i Norge.
Hovedsponsor fixet privatfly - bare Klæbo av løperne med i flyet.

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/G3849m/johannes-hoesflot-klaebo-er-tilbake-i-norge-ordnet-privatfly
Resten av gjengen reiser i morgen med lignende løsning. Betyr at man kommer seg litt tidligere til Beijing. Noen vil nok få seg en ubehagelig overraskelse før den tid. Svarene på dagens test ikke kommet ennå.
Citera
2022-01-28, 18:24
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Resten av gjengen reiser i morgen med lignende løsning. Betyr at man kommer seg litt tidligere til Beijing. Noen vil nok få seg en ubehagelig overraskelse før den tid. Svarene på dagens test ikke kommet ennå.
Ja, størst spenning kanskje knytter seg til Amundsen (som var romkamerat med Kruger).
Citera
2022-01-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Ja, størst spenning kanskje knytter seg til Amundsen (som var romkamerat med Kruger).
Ingen nye positive tester i dag meldes det. Da spørs det om ikke de fleste av de positive prøvene er avlagt. Klæbo hadde vært i karantene siden søndag, så da kan potensielt faren være over.
Citera
2022-01-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Helsingfors.
Sjuk formulering på SVT.se angående dem svenska coronasmittade pampen Flodin
Citat:
Ursprungligen postat av SVT
”Inte nära nån annan svensk”
Men det finns ingen större oro i svensklägret för att Flodin ska ha smittat andra svenskar.

– Han flög själv från Göteborg. Sen flög han från Helsingfors till Peking och satt då inte nära nån annan svensk.
Herregud vilken attityd till det samnordiska OS resandet. Tydligen OK att smitta ner exempelvis Iivo Niskanen bara han inte smittade någon svensk. Sjukaste jag läst.

Förhoppningsvis hade Finnair bra filter i sitt ventilationssystem.
Citera
2022-01-28, 18:39
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Sjuk formulering på SVT.se angående dem svenska coronasmittade pampen Flodin

Herregud vilken attityd till det samnordiska OS resandet. Tydligen OK att smitta ner exempelvis Iivo Niskanen bara han inte smittade någon svensk. Sjukaste jag läst.

Förhoppningsvis hade Finnair bra filter i sitt ventilationssystem.

Jag förstår inte vad du blir upprörd över. Han hade ju testat negativt innan han åkte från Sverige.
Citera
2022-01-28, 18:46
Medlem
Rackarns. Blir nog inga fler smittade norrmän😭😭 får man plåga sig igenom en norsk lekstuga igen🤬
Citera
2022-01-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag förstår inte vad du blir upprörd över. Han hade ju testat negativt innan han åkte från Sverige.

Exakt..tappa huvudet Covid.
Flodin är för f-n ingen pamp för övrigt.
Han är gammal roddare..och sådana blir inga pampar.
Jag kommer ihåg Flodin från karriärens dagar.
Citera
2022-01-28, 18:50
Bannlyst
Teatern är igång

1. Finska åkare som bodde på samma hotell som ”covid 19 - smittade” norska åkare i Seiser Alm åker med en svensk SOK-ledare…samt svenska skidskyttelandslaget.
2. Negativt testad innan resan.

3. Positivt testad i Beijing.

4. Skall vi tro att det bli samma som med norska laget. ” Svensk ledare smittar ned delar av det svenska skidskyttelandslaget”. Inga höga odds på detta. Vem dubbelkollar testerna??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in