2022-02-21, 20:46
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry

Kan också inte undgå att undra hur det här mästerskapet hade kunnat bli om inte Frida pumpat ut sig totalt på skiathlonen. Hon såg ju faktiskt så bra ut så länge trots uppenbart sämre material under pjäxorna än dom flesta av konkurrenterna. Många felbeslut följde därefter, så som att man faktiskt borde ha ställt Frida åt sidan i 10km. Sipprar ut uppgifter i media att Frida varit och tränat efter skiathlon trots avrådan från läkare bla. Samtidigt görs gällande att Niskanen var orolig över att inte få tillräckligt mycket återhämtning trots att hon helt avstår hårdare träning före 10km-loppet.

Det tror jag också. Skiathlonen ödelade resten av mästerskapet. En kombination av sämre material, höjden, kylan, yttre och inte press, besvikelse och total tomhet efter att tömt ut sig så pass att hon svimmade. Hon borde absolut ställts åt sidan i 10 km-loppet, men det är å andra sidan lätt att säga efteråt (det var ju också hennes på förhand bästa medaljchans).
Senast redigerad av katw 2022-02-21 kl. 20:58.
Citera
2022-02-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det tror jag också. Skiathlonen ödelade resten av mästerskapet. En kombination av sämre material, höjden, kylan, yttre och inte press, besvikelse och total tomhet efter att tömt ut sig så pass att hon svimmade. Hon borde absolut ställts åt sidan i 10 km-loppet, men det är å andra sidan lätt att säga efteråt (det var ju också hennes på förhand bästa medaljchans). Nu var det dock inte efter skiathlonen hon var iväg och tränade, det var efter 10 km-loppet.
Vet inte om tränade efter 10km men det tror jag inte. Efter Skiathlonen hade hon tränat trots avrådan.
Citera
2022-02-21, 20:50
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Vad tror vi om truppen till Lahtis då? Borde vara dags för Modig att få chansen med tanke på hur hon åkt sen Falun. Annars känns det ganska öppet beroende på vilka av OS-åkarna som får åka.
Maja lär ju åka så länge hon inte är sjuk tänker jag med tanke på läget i sprintcupen. Hoppas Jonna åker, men man vet ju aldrig hur det känns efter 3-milen och senare hemresa. Mycket spännande att få se henne i fler tävlingar nu efter OS. Hoppas Oskar åker när han presterade så oväntat bra på sprinten i OS.
Citera
2022-02-21, 20:51
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Det tror jag också. Skiathlonen ödelade resten av mästerskapet. En kombination av sämre material, höjden, kylan, yttre och inte press, besvikelse och total tomhet efter att tömt ut sig så pass att hon svimmade. Hon borde absolut ställts åt sidan i 10 km-loppet, men det är å andra sidan lätt att säga efteråt (det var ju också hennes på förhand bästa medaljchans). Nu var det dock inte efter skiathlonen hon var iväg och tränade, det var efter 10 km-loppet.

Hon behövet nya rådgivare och tränare istället för den inavlade Sollefteåmaffian som nu är på väg att ödelägga den största talang vi fått fram sedan Per Elofsson.
Citera
2022-02-21, 20:54
Medlem
Citat:
Ja det är väldigt mycket ”med facit i hand” när det gäller Fridas OS.
10km var den stora ögonöppnaren, även för henne själv, ingen spekulerade ju innan hennes post-race intervju ens att hon inte skulle återhämtat sig.
Sen är hon som hon är.
Halvfarsson hade förmodligen åkt hem efter motsvarande lopp. Frida vill tävla tävla och träna.
Citera
2022-02-21, 20:54
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Hon behövet nya rådgivare och tränare istället för den inavlade Sollefteåmaffian som nu är på väg att ödelägga den största talang vi fått fram sedan Per Elofsson.

Har du något förslag då? Och säg inte Piteå Elit.
Citera
2022-02-21, 20:57
Medlem
Citat:
Flytta till Östersund och Ola Ravald vore bra tror jag.
Citera
2022-02-21, 20:58
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:

Åsarna

Edit: Samtidigt går det rätt bra för Jonna Sundling med Piteå Elit
Senast redigerad av vackertsvin 2022-02-21 kl. 21:01.
Citera
2022-02-21, 21:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Alla är vi olika. På vissa sitter känslorna utanpå och syns väldigt tydligt, andra kan hålla sina känsloyttringar inombords. Hela diskussionen är urbota korkad och löjlig, dagens mediaklimat med kameror från alla håll och kanter gör ju inte saken bättre heller. Hade vi inte haft dessa kameror som följer kollapsade åkare i målområdena hade vi inte ens haft den här diskussionen, för då hade inte dessa händelser ens funnits för oss tittare att diskutera och överanalysera på samma sätt.

Ja alla är olika, men det är väl främst textmedia (kvällstidningarna) som målat upp detta och de har alltid funnits. De har också representanter på plats så de behöver inte se det genom TV:n.
Citera
2022-02-21, 21:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Vad tror vi om truppen till Lahtis då? Borde vara dags för Modig att få chansen med tanke på hur hon åkt sen Falun. Annars känns det ganska öppet beroende på vilka av OS-åkarna som får åka.

Undrar hur många som skickas? På damsidan förutsätter jag att Sundling, Dahlqvist, Ribom och Dyvik åker i sprint. På 10 km gissar jag Andersson, Olsson, Lindströn och Lundgren. Herrarna ointressant.
Citera
2022-02-21, 21:28
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Undrar hur många som skickas? På damsidan förutsätter jag att Sundling, Dahlqvist, Ribom och Dyvik åker i sprint. På 10 km gissar jag Andersson, Olsson, Lindströn och Lundgren. Herrarna ointressant.

Frida är dock uttagen, vi får se om hon åker med.

Planet med längdlandslaget och SOK-personal fick vända tillbaka till Oslo igen pga snöovädret men ska tydligen starta nu 21:30.
Senast redigerad av katw 2022-02-21 kl. 21:31.
Citera
2022-02-21, 21:31
Medlem
Citat:

Kanske..

Sprint:
Dahlqvist, Sundling, Ribom, Dyvik, Hagström, Lundgren
Svensson, Grate, Persson, Häggström, Westberg, Silfver/Halfvarsson

10/15km:
Karlsson, Andersson, Ribom, Lundgren, Modig, Sundling/Olsson/Dyvik (Jonnas val)
Burman, Halfvarsson, Häggström, Svensson, J. Eriksson, Sandström
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in