2022-02-23, 11:57
Medlem
Skillnaden i Vegards utveckling ställd i jämförelse med Ebba Anderssons dito är mycket enkelt att se för vem som helst.Obestridlig fakta äro det dessutom via historiska faktiska resultat.

Ebba Anderssons bästa placering i Pyeong Chang är nummer 4.
Fyra år senare är motsvarande bästa placering 8.
Citera
2022-02-23, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tror att Anders Södergren är en mycket bättre jämförelse, men hon är inte på samma nivå som Södergren än. Han hade relativt sett ännu bättre kapacitet som dock inte räckte i mästerskap.

Vegard Ulvang var på en högre nivå med andra kvaliteter.

Jag tänker inte redogöra för Anders Södergrens utveckling som längdskidåkare mellan åren 20 till 24 år också.
Den som vill kan ju undersöka den positiva utveckling som sker själv.
Citera
2022-02-23, 12:40
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Varför får man då inte uttrycka detta här på forumet?

Jag finner det ytterst märkligt..beklagligt till och med.

Det här är precis som du skriver ett forum. Du tycks dock ha gjort det till ditt mission att förvandla det till din personliga blogg.

Tagga ner med ditt ordbajsande och komprimera gärna ner dina snurriga tankar till färre inlägg tack. Det blir inte mycket till diskussion när du spammar inlägg efter inlägg.
Citera
2022-02-23, 12:41
Medlem
Citat:
Varför pallade inte Ebba att vinna ett sketet brons när förutsättningarna för henne var optimala att göra det?

Ebba blev tia i skiathlonen och sexa på tio km. Ebba har gjort en dålig säsong och såg inte heller ut att ha hittat någon formtopp till OS.

I längdåkning på damsidan är det nog bara Johaug som kan ta individuell medalj i mästerskap utan att vara i bästa slag. Övriga damer måste vara i form/ha dagen för att ta medalj i ett OS. Hade man medaljförväntningar på Ebba i tremilen så baserades nog de på en del önsketänkande.
Citera
2022-02-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Det här är precis som du skriver ett forum. Du tycks dock ha gjort det till ditt mission att förvandla det till din personliga blogg.

Tagga ner med ditt ordbajsande och komprimera gärna ner dina snurriga tankar till färre inlägg tack. Det blir inte mycket till diskussion när du spammar inlägg efter inlägg.

Vad menar du?
Har du några egna åsikter gällande sakfrågan?
Är faktaframtagning citat "ordbajseri"?
Tycker du att Ebbas framfart i skidspåret är särdeles imponerande?
Något som helst att säga om hennes utveckling 20-24 år?

Inte?

Då så..
Senast redigerad av Lookalike 2022-02-23 kl. 12:48.
Citera
2022-02-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBateman
Ebba blev tia i skiathlonen och sexa på tio km. Ebba har gjort en dålig säsong och såg inte heller ut att ha hittat någon formtopp till OS.

I längdåkning på damsidan är det nog bara Johaug som kan ta individuell medalj i mästerskap utan att vara i bästa slag. Övriga damer måste vara i form/ha dagen för att ta medalj i ett OS. Hade man medaljförväntningar på Ebba i tremilen så baserades nog de på en del önsketänkande.

Onekligen synd då att Ebba själv verkar leva i vad som är direkt villfarelse enligt dig.
Jag tyckte nämligen att hon verkade vara besviken efter tremilen..
Citera
2022-02-23, 12:53
Medlem
Sprint i Helsingfors imorgon. Bland annat Klæbo, Pellegrino, Niskanen, Lampič, Appelkvist Stenseth och Grate.

https://solidsport.com/stadionsprint
Citera
2022-02-23, 13:00
Medlem
Citat:
Jag menar att du har fel här.
Jag vill påstå att det faller sig fullt naturligt att förvänta sig viss utveckling i åldersspannet 20-24 år.
Jag observerar att du inte håller med om detta...och ser fram emot dina argument för att det skulle vara som du säger det är.

Vilken större längdåkare stod helt still i utvecklingen under de fyra nyckelåren mellan 20 till 24 år?
Ett enda namn skulle ju vara på sin plats här.
Det kan inte vara en orimlig förfrågan.
I de flesta fallen är det rimligt att förvänta sig en viss utveckling mellan 20-24 år, men eftersom Ebba slog igenom såpass tidigt så kanske hon inte följer samma kurva som en som är sämre vid 20 år än vad hon själv var.

Astrid Uhrenholt Jacobsen blev aldrig lika bra som hon var som 20-åring. Hon stod still i utvecklingen en hel karriär.
Citera
2022-02-23, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag tror att Anders Södergren är en mycket bättre jämförelse, men hon är inte på samma nivå som Södergren än. Han hade relativt sett ännu bättre kapacitet som dock inte räckte i mästerskap.

Vegard Ulvang var på en högre nivå med andra kvaliteter.

Kommer ihåg det länge som att Ulvang också hade väldigt svårt att vinna fram till OS 92 lite som Ebba han vann väl totala WC utan att vinna ett lopp

Ulvang och Ebba har väl rätt lika kvaliteter?
Citera
2022-02-23, 13:14
Medlem
Citat:
Det är visserligen några år sedan Vegard Viking forsade fram i spåret..så jag reserverar mig för att minnet sviker..men som jag minns det så hade Vegard en ganska så stadig utveckling som skidåkare.
Han vann världscupen någon gång slutet av åttiotalet och nådde sin absoluta peak i Albertville 92 som jag minns det.

Jag kan inte minnas en treårsperiod då Vegard stod still utvecklingsmässigt..om jämföelse skall göras med Frida exempelvis.
Framför allt så minns jag inte att Vegard hade permanent ojämn form plus att jag aldrig såg honom kollapsa på det sätt som alla sett Frida gör..särskilt inte vid 21-22 års ålder.

Jag tycker sålunda att jämförelsen haltar en aning..

min jämförelse var väl mer mot Ebba
Citera
2022-02-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
min jämförelse var väl mer mot Ebba

Jo,och som du naturligtvis har sett så har jag adresserat detta i posten senare.
Varför svarar du inte på den undrar jag?
Citera
2022-02-23, 13:35
Medlem
Citat:
Vegard Ulvangs resultatmässiga utveckling i ålderspannet 20-24 år har jag redogjort för.
Några kommentarer härvidlag i jämförelse med Ebbas brist på resultatmässig utveckling exakt samma ålderspann?

behöver inte vara försent för Ebba att ta steg sista steget ännu. tog ändå några mästerskap innan Ulvang fick sin fullträff var en av favoriterna utan att lyckas vinna så väl 89 som 91
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in