Citat:
Ursprungligen postat av
Pretonius
Det här börjar ju bli en riktig soppa. Hur länge ska hon leva på hoppet? Till Milano 2026? Ska våra ungdomar nekas plats då också?
Jag tror, som jag skriver, att landslagsledningen nu inser att loppet är kört. Hon kommer inte att kunna försvara en plats i kommande träningsupplägg som landslaget sanktionerar.
Det mest anmärkningsvärda är att hon så påfallande många gånger svarar att hon inte har en aning om vad resultaten ska bli, varför det blivit som det blivit och vad som ska hända framöver. Det visar att hon själv inte är klar över sin egen situation. Hon hade kunnat svara ett enkelt »vi får se«, men det hon säger andas mer vilsenhet än klarhet. Jag tror faktiskt att landslagsledningen gjort henne en otjänst när de tagit ut henne.
Förvisso fanns det prestationsmässigt ingen bättre, men det borde det ha funnits. Det är ett rejält underbetyg att inte ha fler bättre åkare. Något blev fel i uppladdningen där åkare som Lundgren och Lindström bara sjönk och Olsson togs ut för tidigt medan Ribom fick en usel uppladdning med olika problem.