2022-02-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det tror jag också. Skiathlonen ödelade resten av mästerskapet. En kombination av sämre material, höjden, kylan, yttre och inte press, besvikelse och total tomhet efter att tömt ut sig så pass att hon svimmade. Hon borde absolut ställts åt sidan i 10 km-loppet, men det är å andra sidan lätt att säga efteråt (det var ju också hennes på förhand bästa medaljchans).

testat och slagit av på takten när topp placeringarna var borta och fokuserat på stafetten. hade hon gjort det istället för att tog väga än en gång hade det nog gått rädda upp.

finns många stora som gjort det i mästerskap så inget skamligt i det
Citera
2022-02-21, 22:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Frida är dock uttagen, vi får se om hon åker med.

Planet med längdlandslaget och SOK-personal fick vända tillbaka till Oslo igen pga snöovädret men ska tydligen starta nu 21:30.

Jo jag såg det efter att jag skrivit inlägget, men som sagt det är inte definitivt att hon åker. Hon ska tydligen testas innan det bestäms.
Citera
2022-02-21, 22:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Klæbo forsätter med sin personliga pandemibubbla och åker bil med sin far från Gardermoen i stället för att ta inrikesflyget. Han vill som han säger, inte låta chansen att vinna världscupen totalt gå om intet.

Undrar hur det kommer att tänkas inför kommande säsong och VM när pandemin är ett minne blott, men säsongsinfluensa och andra virus finns överallt. Kommer han och de andra att ta med sig detta sätt att leva i en personlig bubbla med munskydd och avstånd, för att inte bli förkylda och missa tävlingar?
Citera
2022-02-21, 22:51
Medlem
Neofytens avatar
Frida kommer satsa allt på Kollen istället, passar ju bra när det inte blev någon tremil på OS!

Edit: Kom på att hon leder distanscupen, klart Frida ska till Lahtis!
Senast redigerad av Neofyten 2022-02-21 kl. 22:56.
Citera
2022-02-22, 00:36
Moderator
Hjv9s avatar
Franska laget till Lahtis:

Léna QUENTIN – Le Grand Bornand (Mont-Blanc)
Lucas CHANAVAT – ARMEES Le Grand Bornand (Mont-Blanc)
Arnaud CHAUTEMPS – La Féclaz (Savoie)
Martin COLLET – Chamonix (Mont-Blanc)

Renaud JAY – CUSTOMS Les Ménuires (Savoie)
Richard JOUVE – ARMEES Méribel (Savoie)
Hugo LAPALUS – ARMEES La Clusaz (Mont-Blanc)
Citera
2022-02-22, 08:13
Medlem
Alkibiadess avatar
Jonna skall i alla fall tävla i Lahtis.
Citera
2022-02-22, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ebba tränas främst av sin farsgubbe.
Fridas tränare är Per Nilsson.
Både Fridas och Ebbas träning kritiserades redan i Oktober av flera tunga namn.
Både Ebba och Frida slog ifrån sig med näbbar och klor.
Nu har vi sett facit.
Det blev fiasko.

Dags att omvärdera.Träna och tävla rätt är alltid det bästa.
Dags att svälja stoltheten och inse att det inte funkar det som de håller på med.
Vilka tunga namn?
Citera
2022-02-22, 09:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Vilka tunga namn?

Flera.
Skinstad påstod, precis som kollegan Torgeir Björn på NRK, att de svenska stjärnorna Frida Karlsson och Ebba Andersson pressar sig för hårt på träning för att kunna utmana Therese Johaug.
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/ar-dumt-att-uttala-sig-de-tror-vi-gar-over-lik/

---

Inför säsongen fanns det förhoppningar:
– Jag känner att jag ligger på en högre nivå än vad jag nånsin gjort tidigare, säger hon.
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/ebba-ar-pa-vag-mot-en-ny-niva/
Citera
2022-02-22, 10:16
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Vilka tunga namn?

Bl.a jag 😇

Jag är generellt skeptisk mot föräldrar som inte släpper greppet om sina barns karriärer.
Citera
2022-02-22, 10:37
Medlem
FIS var dumma nog att avsluta världscupen i skidmetropolen Tiumen, ingen västerländsk skidåkare kommer nu åka dit. IBU valde att inte ge Ryssland några världscuptävlingar denna säsong
Citera
2022-02-22, 10:40
Medlem
Alkibiadess avatar
Det här blir ju bara larvigt. Skinstad hävdade inför säsongen att man i det svenska landslaget inte hade kontroll utifrån att Frida typ inte åkte med på ett höghöjdsläger. Sedan drog världscupsäsongen igång och Frida slog Johaug. Så nog var det inte brist på kontroll. Och hur mycket kontroll har man i Norge kan man fråga sig.

Men nu används alltså detta av folk här inne som har en egen agenda.
Citera
2022-02-22, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Det här blir ju bara larvigt. Skinstad hävdade inför säsongen att man i det svenska landslaget inte hade kontroll utifrån att Frida typ inte åkte med på ett höghöjdsläger. Sedan drog världscupsäsongen igång och Frida slog Johaug. Så nog var det inte brist på kontroll. Och hur mycket kontroll har man i Norge kan man fråga sig.

Men nu används alltså detta av folk här inne som har en egen agenda.
Det går ju inte att veta om Fridas OS blev misslyckat pga de skäl som läggs fram i tråden (felaktig träning, för mycket tävling, undernäring etc) eller om det handlade om något mer slumpartat strax innan OS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in