2022-02-17, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Nej, det är ju precis det som blir så märkligt i det här. Att hon jobbar som influencer, titulerar sig själv det. Gör jobb och uppdrag som influencer och ändå när det passar (framförallt när det vankas kritik eller ett uns ifrågasättande) så ska hon plötsligt var ”privatpersonen Elsa”, som faaaktiskt är mänsklig och absolut inte ansvarar för vad andra gör. Hon borde ju verkligen förstå vid det här laget hur influencerskap fungerar? Så, antingen spelar hon väldigt dum eller så…?

väldigt enig i detta. tycker också att detta är bland de vanligare misstagen influencers i allmänhet gör, dvs distanserar sig från titeln när det passar. så fort de hamnar i blåsväder eller kritiseras (för något högst rimligt) så är influencers helt plötsligt 'lilla jag' eller 'en helt vanlig trebarnsmorsa från Norrköping'. i vilket annat yrke kan man plocka russinen ur kakan så mycket som med influenceryrket? elsa och gänget är enbart influencers när det passar dom för tillfället, och struntat fullständigt i ansvaret som yrket kommer i. att vara INFLUENCER betyder ju bokstavligen att ditt jobb är att INFLUERA andra med din livsstil. konsumptionshets, slit och släng, bebisklänningar för 19.000 spänn är extremt världsomvänt beteende och förtjänar att kritiseras. som om elsa och sofia influerar andra i egenskap av 'privatpersoner' hahaha. tillåt mig att skratta
Citera
2022-02-18, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimgroen
Har precis samma känsla, tror definitivt hon har influerats av henne! Tror att hon pratar mycket om utseende. Är själv absolut utseendefixerad men har vett att hålla det för mig själv. Får känslan av att Sofias tidigare relation till sin kropp tar sig uttryck i att diskutera och ständigt greja med sitt utseende (även om hon aldrig skulle göra något drastiskt pga hennes *naturliga* image). Känns farligt i förhållande till en superosäker person som Elsa och lite okänsligt att inte se det som kompis.