Citat:
Ursprungligen postat av
Branogbitter
Jag håller med. Tycker dagens inlägg var otroligt pinsamt, okej om hon var 17 år men som 36-åring och vältra sig i dessa tankar?
Kan för mitt liv inte förstå hur hon kan vara så sjukligt fixerad vid sin egen person hela tiden?
Nä asså ursäkta men det är nog ingen annan än hon, och möjligtvis vi härinne😉,som är så intresserade av hur hon är. Samtidigt är det bra att försöka bli medveten om sånt man själv kan bli bättre på i förhållande till andra människor, det är bara sunt. Men att försöka spela cool för att bli cool är bara så dumt. Fokusera mer på att faktiskt KÄNNA dig cool än på hur andra ska tro att du är det så blir det nog bra ska du se.
Citat:
Ursprungligen postat av
SunshineUnit
Jag tycker att det är så märkligt att hon verkar vara så medveten om att hon är osäker och ängslig i förhållande till andra men inte verkar koppla det till att lösningen är att inte bry sig så mycket om andra och hur de är, gillar och beter sig. Hon vill vara cool och självsäker som andra och försöker genom efterhärmning att uppnå deras autenticitet, vilket bara spär på hennes egen inautenticitet. Det känns som att hon skulle behöva dra ned på alla intryck utifrån och all "inspiration" som hon ständigt fyller på med, och istället ta lite tid på sig och fundera på vad hon faktiskt tycker själv, både när det kommer till estetik och kreativitet, och socialt och värderingsmässigt. Det jag tycker är utmärkande för "coola" människor är att de faktiskt är på det klara med vad de tycker och tänker och agerar därefter, utan att låta sig påverkas så mycket av omvärldens synpunkter. Oängsliga, liksom.
Där slog du huvudet på spiken på ett snyggt och lättförståeligt sätt. Håller med till 100 %.
Dessutom är hon alldeles för uppe i sin egen röv och tror att bara för att hon är snäll och ängslig är ängslig=snäll i hennes värld och det projicerar hon gärna på sånt hon inte förstår på ett lite överlägset sätt. Det går alldeles utmärkt att vara snäll och cool, vara glad och överpositiv och tacka ja till saker när man vill med värdighet. Alla som är coola är inte egocentriska utan snarare är de coolaste människor jag känner alla väldigt lyhörda, positiva och snälla och sätter stort värde på att hjälpa sina med(och ofta mot)människor.
Edit: hon går väl hos psykolog? är hon för blockerad för att lyssna på vad den säger eller är det en jävligt shitty psykolog hon fått tag på?
Edit 2: Kunde inte hålla mig från att kolla kommentarsfältet lite snabbt på cool-inlägget och nu behöver JAG numret till en bra psykolog om nån har??