2022-02-17, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Nej, det är ju precis det som blir så märkligt i det här. Att hon jobbar som influencer, titulerar sig själv det. Gör jobb och uppdrag som influencer och ändå när det passar (framförallt när det vankas kritik eller ett uns ifrågasättande) så ska hon plötsligt var ”privatpersonen Elsa”, som faaaktiskt är mänsklig och absolut inte ansvarar för vad andra gör. Hon borde ju verkligen förstå vid det här laget hur influencerskap fungerar? Så, antingen spelar hon väldigt dum eller så…?

väldigt enig i detta. tycker också att detta är bland de vanligare misstagen influencers i allmänhet gör, dvs distanserar sig från titeln när det passar. så fort de hamnar i blåsväder eller kritiseras (för något högst rimligt) så är influencers helt plötsligt 'lilla jag' eller 'en helt vanlig trebarnsmorsa från Norrköping'. i vilket annat yrke kan man plocka russinen ur kakan så mycket som med influenceryrket? elsa och gänget är enbart influencers när det passar dom för tillfället, och struntat fullständigt i ansvaret som yrket kommer i. att vara INFLUENCER betyder ju bokstavligen att ditt jobb är att INFLUERA andra med din livsstil. konsumptionshets, slit och släng, bebisklänningar för 19.000 spänn är extremt världsomvänt beteende och förtjänar att kritiseras. som om elsa och sofia influerar andra i egenskap av 'privatpersoner' hahaha. tillåt mig att skratta
Citera
2022-02-18, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dimgroen
Har precis samma känsla, tror definitivt hon har influerats av henne! Tror att hon pratar mycket om utseende. Är själv absolut utseendefixerad men har vett att hålla det för mig själv. Får känslan av att Sofias tidigare relation till sin kropp tar sig uttryck i att diskutera och ständigt greja med sitt utseende (även om hon aldrig skulle göra något drastiskt pga hennes *naturliga* image). Känns farligt i förhållande till en superosäker person som Elsa och lite okänsligt att inte se det som kompis.

Att göra ansiktsbehandling och färga fransar och bryn är väl ganska vanligt att många gör. Det väl som att gå och klippa sig. Sen finns det väl framförallt i stora städer ett överflöd av just frisörer och salonger. Elsa skriver ofta att det hon gör är spontant/på impuls kanske för att inte verka vara pretto eller fåfäng. Fixa brynen gjorde Sofia nyligen så spontant var det nog inte. Däremot var nog valet av salong i en galleria med drop in ogenomtänkt. Dom salongerna som gör snygga bryn har iaf i Stockholm minst 1 månads väntetid. Elsas ögonbryn blev ojämna i lamineringen och för mörka i fel brun ton mot hennes hår och hud. Hennes naturliga ögonbryn var väldigt ljusa. Sofias ögonbryn blev mycket mer välgjorda och naturliga.
Men som sagt håller det bara 1-2 månader.
Citera
2022-02-18, 07:56
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elmo78
Att göra ansiktsbehandling och färga fransar och bryn är väl ganska vanligt att många gör. Det väl som att gå och klippa sig. Sen finns det väl framförallt i stora städer ett överflöd av just frisörer och salonger. Elsa skriver ofta att det hon gör är spontant/på impuls kanske för att inte verka vara pretto eller fåfäng. Fixa brynen gjorde Sofia nyligen så spontant var det nog inte. Däremot var nog valet av salong i en galleria med drop in ogenomtänkt. Dom salongerna som gör snygga bryn har iaf i Stockholm minst 1 månads väntetid. Elsas ögonbryn blev ojämna i lamineringen och för mörka i fel brun ton mot hennes hår och hud. Hennes naturliga ögonbryn var väldigt ljusa. Sofias ögonbryn blev mycket mer välgjorda och naturliga.
Nej, noll fel eller ens konstigt att fixa brynen. Däremot lite fjantigt att skriva flera inlägg om det😅 plus ja, de blev inte snygga, hon borde helt klart ha bokat i sig på nån bättre salong.
Har inte hittat nån bild/inlägg där man ser hur Sofias bryn såg ut?
Citera
2022-02-18, 17:02
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elmo78
Intressant! Är faktiskt förvånad ändå att det blev så stor skillnad på rätt tunna ögonbryn utan att behöva tatuera, har i och för sig ingen erfarenhet av detta med last lift själv.

Men håller med om att nog kunde ha sett proffsigare ut.
Citera
2022-02-19, 14:26
Medlem
Huzzahs avatar
Tycker hennes två senaste inlägg varit hyfsat välskrivna och jordnära. Bra mycket bättre och lugnare än på länge iaf. Hon ksk tänkte till efter brynpermanentsinfernot.
Citera
2022-02-20, 17:02
Medlem
Har ni sett Pontus underarmstatuering som tribut till Elsa? Han visade den på sitt eget instagramkonto nu i helgen. En stor bukett med hennes namn plus ett datum under. Är den ny eller har jag missat den i flera år? Någon av er som vet. Väldigt stor (och romantisk) gest! 💕
Citera
2022-02-20, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Har ni sett Pontus underarmstatuering som tribut till Elsa? Han visade den på sitt eget instagramkonto nu i helgen. En stor bukett med hennes namn plus ett datum under. Är den ny eller har jag missat den i flera år? Någon av er som vet. Väldigt stor (och romantisk) gest! 💕

Rätt säker på att det är datumet för deras bröllop.
Citera
2022-02-21, 07:50
Medlem
Huzzahs avatar
Det är få personlighetstyper som kan få mig ur balans men en av dem är stissiga personer som försöker vara lika coola som jag när vi umgås.🤷🏼‍♀️
Vet aldrig hur jag ska bete mig kring dem men jag hoppas Elsa inser att vissa saker går inte att imitera utan kommer med erfarenhet och lyhördhet. Hon vill så gärna och det är hedervärt men hon söker alldeles för mkt bekräftelse i andra som hon istället borde fokusera på att ge till sig själv. Vet inte hur mycket egenkärlek den tjejen kräver dock för hon unnar ju och göttar sig rätt friskt.
Citera
2022-02-21, 08:46
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Det är få personlighetstyper som kan få mig ur balans men en av dem är stissiga personer som försöker vara lika coola som jag när vi umgås.🤷🏼‍♀️
Vet aldrig hur jag ska bete mig kring dem men jag hoppas Elsa inser att vissa saker går inte att imitera utan kommer med erfarenhet och lyhördhet. Hon vill så gärna och det är hedervärt men hon söker alldeles för mkt bekräftelse i andra som hon istället borde fokusera på att ge till sig själv. Vet inte hur mycket egenkärlek den tjejen kräver dock för hon unnar ju och göttar sig rätt friskt.
Jag håller med. Tycker dagens inlägg var otroligt pinsamt, okej om hon var 17 år men som 36-åring och vältra sig i dessa tankar?
Kan för mitt liv inte förstå hur hon kan vara så sjukligt fixerad vid sin egen person hela tiden?
Citera
2022-02-21, 09:01
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah

Jag tycker att det är så märkligt att hon verkar vara så medveten om att hon är osäker och ängslig i förhållande till andra men inte verkar koppla det till att lösningen är att inte bry sig så mycket om andra och hur de är, gillar och beter sig. Hon vill vara cool och självsäker som andra och försöker genom efterhärmning att uppnå deras autenticitet, vilket bara spär på hennes egen inautenticitet. Det känns som att hon skulle behöva dra ned på alla intryck utifrån och all "inspiration" som hon ständigt fyller på med, och istället ta lite tid på sig och fundera på vad hon faktiskt tycker själv, både när det kommer till estetik och kreativitet, och socialt och värderingsmässigt. Det jag tycker är utmärkande för "coola" människor är att de faktiskt är på det klara med vad de tycker och tänker och agerar därefter, utan att låta sig påverkas så mycket av omvärldens synpunkter. Oängsliga, liksom.
Citera
2022-02-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Jag tycker att det är så märkligt att hon verkar vara så medveten om att hon är osäker och ängslig i förhållande till andra men inte verkar koppla det till att lösningen är att inte bry sig så mycket om andra och hur de är, gillar och beter sig. Hon vill vara cool och självsäker som andra och försöker genom efterhärmning att uppnå deras autenticitet, vilket bara spär på hennes egen inautenticitet. Det känns som att hon skulle behöva dra ned på alla intryck utifrån och all "inspiration" som hon ständigt fyller på med, och istället ta lite tid på sig och fundera på vad hon faktiskt tycker själv, både när det kommer till estetik och kreativitet, och socialt och värderingsmässigt. Det jag tycker är utmärkande för "coola" människor är att de faktiskt är på det klara med vad de tycker och tänker och agerar därefter, utan att låta sig påverkas så mycket av omvärldens synpunkter. Oängsliga, liksom.

Jag håller med. Jag tycker att öppet sträva efter coolhet som hon gör på bloggen blir automatiskt ocoolt. Jag tror inga coola människor går runt och tänker på 'hur dom ska agera i varje situation för att vara coola' utan som du säger, en inre trygghet blir ens coolhet. Dessutom tycker jag att alla som verkligen är sig själva och är trygga i det växer i mina ögon. Elsa beskriver hennes ivrighet som något ocoolt, men jag tycker verkligen att kan man äga sin egen ivrighet eller någon annan egenskap, blir man så mycket starkare. Gud, under tiden jag skrev det här svaret kom jag mest och tänka att VEM BRYR SIG. Vem fan bryr sig om 'coola personligheter' elsa (och jag, om ens betydligt yngre) är fan alldeles för gamla för att tänka så här. ajlbfelsnfaöwgäegj
Citera
2022-02-21, 13:11
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag håller med. Tycker dagens inlägg var otroligt pinsamt, okej om hon var 17 år men som 36-åring och vältra sig i dessa tankar?
Kan för mitt liv inte förstå hur hon kan vara så sjukligt fixerad vid sin egen person hela tiden?

Nä asså ursäkta men det är nog ingen annan än hon, och möjligtvis vi härinne😉,som är så intresserade av hur hon är. Samtidigt är det bra att försöka bli medveten om sånt man själv kan bli bättre på i förhållande till andra människor, det är bara sunt. Men att försöka spela cool för att bli cool är bara så dumt. Fokusera mer på att faktiskt KÄNNA dig cool än på hur andra ska tro att du är det så blir det nog bra ska du se.

Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit

Där slog du huvudet på spiken på ett snyggt och lättförståeligt sätt. Håller med till 100 %.

Dessutom är hon alldeles för uppe i sin egen röv och tror att bara för att hon är snäll och ängslig är ängslig=snäll i hennes värld och det projicerar hon gärna på sånt hon inte förstår på ett lite överlägset sätt. Det går alldeles utmärkt att vara snäll och cool, vara glad och överpositiv och tacka ja till saker när man vill med värdighet. Alla som är coola är inte egocentriska utan snarare är de coolaste människor jag känner alla väldigt lyhörda, positiva och snälla och sätter stort värde på att hjälpa sina med(och ofta mot)människor.

Edit: hon går väl hos psykolog? är hon för blockerad för att lyssna på vad den säger eller är det en jävligt shitty psykolog hon fått tag på?

Edit 2: Kunde inte hålla mig från att kolla kommentarsfältet lite snabbt på cool-inlägget och nu behöver JAG numret till en bra psykolog om nån har??
Senast redigerad av Huzzah 2022-02-21 kl. 13:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in