2022-01-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Både och skulle jag säga.
Vissa mer seriösa langare skulle inte göra det då dem vill behålla sitt rykte och både behålla och få nya kunder så dem kan tjäna mer pengar. Sen finns det vissa langare som inte bryr sig och blandar ut diverse preparat med fentanyl från Kina eftersom det är såpass billigt att köpa in och att dem går i vinst av att banka mindre mängd av produkten dem säljer med en större mängd fentanyl.
Men skulle ändå inte säga att det är jättevanligt med fentanyl i iallafall brunt heroin här i Sverige. Men det händer.
En säljare på FS3(som fanns en vecka och sen försvann) sålde heroin som sedan upptäcktes vara blandat med fentanyl.
Även bara nu för en vecka sen fick jag höra från en bekant om att dennes vän köpt blåa som innehållit fentanyl och denne hade överdoserat.
Så det händer helt klart, men definitivt ovanligt skulle jag tro

Vem var säljaren på FS?
Citera
2022-01-13, 20:23
Medlem
bralesss avatar
Vilken sida av folien är det man lägger upp heroinet på?
Citera
2022-01-24, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Vilken sida av folien är det man lägger upp heroinet på?
Du kan göra på båda men jag kör på den matta sidan
Citera
2022-01-28, 04:30
Medlem
Sir Dwains avatar
En underlig grej har hänt mig två gånger då jag tagit heroin, och aldrig annars. (men det är alltså extremt ovanligt, jag har tagit alldeles för mycket heroin i mitt liv)

Plötsligt när jag lagt mig ned så har jag drabbats av extrem yrsel, sån yrsel att jag inte skulle ha en chans att stå upp, den följs sen av att jag svettas floder, från ingenting till att det verkligen rinner från mig. Det ger också ett kraftigt illamående men jag har aldrig behövt kräkas av det. Det är svårt att avgöra hur länge det här eländet pågår men inte mer än 30 minuter (kanske så lite som 10). Och då har jag bara tagit heroin, inga andra droger, oftast i några dagar innan den här grejen inträffat. Någon som känner igen sig eller ännu bättre kan förklara vad det är som händer?

Jag har pratat lite med en sjuksköterska men där vill jag ju utelämna detaljen att heroin är inblandat (för hon är min sjuksköterska på LARO), hon hade inte hört talats om något liknande.

Senaste gången det där hände var flera månader sedan nu, och jag har konsumerat heroin några gånger sen dess, så det är som sagt långt ifrån varje gång, men ganska obehagligt när det sker.
Citera
2022-01-29, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
En underlig grej har hänt mig två gånger då jag tagit heroin, och aldrig annars. (men det är alltså extremt ovanligt, jag har tagit alldeles för mycket heroin i mitt liv)

Plötsligt när jag lagt mig ned så har jag drabbats av extrem yrsel, sån yrsel att jag inte skulle ha en chans att stå upp, den följs sen av att jag svettas floder, från ingenting till att det verkligen rinner från mig. Det ger också ett kraftigt illamående men jag har aldrig behövt kräkas av det. Det är svårt att avgöra hur länge det här eländet pågår men inte mer än 30 minuter (kanske så lite som 10). Och då har jag bara tagit heroin, inga andra droger, oftast i några dagar innan den här grejen inträffat. Någon som känner igen sig eller ännu bättre kan förklara vad det är som händer?

Jag har pratat lite med en sjuksköterska men där vill jag ju utelämna detaljen att heroin är inblandat (för hon är min sjuksköterska på LARO), hon hade inte hört talats om något liknande.

Senaste gången det där hände var flera månader sedan nu, och jag har konsumerat heroin några gånger sen dess, så det är som sagt långt ifrån varje gång, men ganska obehagligt när det sker.
Låter som att du fått ett jävla blodsockerfall/blodtrycket blir lågt som fan, brukar hjälpa att äta socker alt blanda i en liten mängd socker i lösningen.
Citera
2022-02-19, 01:14
Medlem
Rätta mig gärna om jag har fel men skillnaden i styrka mellan dessa opiater/opioider är väl ungefär (vid samma dosering) såhär: Morfin 1, oxykodon 1.5, heroin 4, fentanyl 200. Eller? (Alltså om man exempel tar 30 mg morfin så är oxy 50% starkare vilket gör att samma effekt med oxy fås av 20 mg osv).

Min fråga är om det går att jämföra såhär? Jag såg en dokumentär där en person menar att han tar 2 gram fentanyl om dagen vilket isåfall skulle motsvara typ 266000 mg oxy om dagen. Jag menar över 500 mg oxy om dagen känns ju helt extremt. Eller kan man skaffa denna toleransen?
Citera
2022-02-19, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverkula
Rätta mig gärna om jag har fel men skillnaden i styrka mellan dessa opiater/opioider är väl ungefär (vid samma dosering) såhär: Morfin 1, oxykodon 1.5, heroin 4, fentanyl 200. Eller? (Alltså om man exempel tar 30 mg morfin så är oxy 50% starkare vilket gör att samma effekt med oxy fås av 20 mg osv).

Min fråga är om det går att jämföra såhär? Jag såg en dokumentär där en person menar att han tar 2 gram fentanyl om dagen vilket isåfall skulle motsvara typ 266000 mg oxy om dagen. Jag menar över 500 mg oxy om dagen känns ju helt extremt. Eller kan man skaffa denna toleransen?
Fentanyl mg för mg är överdrivet starkt, ~1-1.5mg är nog mycket för en opioid naiv person att dö av.

Rusen skiljer sig såklart åt men du noddar ju såklart av alla vid nog hög dos.

Har själv varit uppe i 1000mg/dag oxy IV under den värsta tiden av mitt missbruk, har som tur är kommit ur missbruket.

Oxy är drygt 1.25x starkare än morfin mg vs mg IV.

Men det du sa om fentanyl mg vs mg stämmer nog, däremot så byggs tolleransen mot fentanyl otroligt mycket snabbare än säkrare opioider.
Citera
2022-02-19, 04:39
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Finns ju utmärkta ekvivalenstabeller från sjukvården på nätet, där det står exakt hur dom olika preparaten motsvarar varann i mg, varför inte kolla där??
Citera
2022-02-19, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Finns ju utmärkta ekvivalenstabeller från sjukvården på nätet, där det står exakt hur dom olika preparaten motsvarar varann i mg, varför inte kolla där??
Han frågade om det gick att jämföra så, vilket går för smärta, ungefär men absolut inte för rus.
Citera
2022-02-19, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Fentanyl mg för mg är överdrivet starkt, ~1-1.5mg är nog mycket för en opioid naiv person att dö av.

Rusen skiljer sig såklart åt men du noddar ju såklart av alla vid nog hög dos.

Har själv varit uppe i 1000mg/dag oxy IV under den värsta tiden av mitt missbruk, har som tur är kommit ur missbruket.

Oxy är drygt 1.25x starkare än morfin mg vs mg IV.

Men det du sa om fentanyl mg vs mg stämmer nog, däremot så byggs tolleransen mot fentanyl otroligt mycket snabbare än säkrare opioider.
Ok men om man tar säg runt ett gram fentanyl om dagen och istället vill gå över till oxy så får man ta extrema mängder för att inte få abstinens då eller? Att slänga i sig 10 burkar ā la 500 mg skulle då vara verkningslöst eller? Verkar galet.
Citera
2022-02-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ok men om man tar säg runt ett gram fentanyl om dagen och istället vill gå över till oxy så får man ta extrema mängder för att inte få abstinens då eller? Att slänga i sig 10 burkar ā la 500 mg skulle då vara verkningslöst eller? Verkar galet.
Det finns ingen som går på ett gram fentanyl per dag, man är död långt innan man kommit till den tolleransen.
Citera
2022-02-19, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Det finns ingen som går på ett gram fentanyl per dag, man är död långt innan man kommit till den tolleransen.
Ja det låter mest rimligt.

Hur stor andel av er som tar heroin började med oxy först? Och vad var er dagliga dosering av oxy vid det tillfället, och vilken startdos började ni med på heroinet då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in