Citat:
Hypotetisk fråga, inget suicidalt i åtanke.
Låt oss säga att du tar 5-10mg blåbär och snortar 1 eller kanske 2g heroin. Skulle detta innebära en 100% garanterad död? Vid vilken punkt slår det över från en "kanske död, kanske vaknar" till en säker död? Satte h-dosen så högt på grund av att man aldrig vet kvaliten.. Hade man behövt mer blåbär? Mer H? Utgår ifrån att vederbörande har 0 tolerans mot alla droger (alkohol, nikotin borträknat)
Låt oss säga att du tar 5-10mg blåbär och snortar 1 eller kanske 2g heroin. Skulle detta innebära en 100% garanterad död? Vid vilken punkt slår det över från en "kanske död, kanske vaknar" till en säker död? Satte h-dosen så högt på grund av att man aldrig vet kvaliten.. Hade man behövt mer blåbär? Mer H? Utgår ifrån att vederbörande har 0 tolerans mot alla droger (alkohol, nikotin borträknat)
Detta är ju omöjligt att svara på om du inte vet exakt renhet på heroinet vilket man aldrig lär veta.
Sen spelar massor andra saker in, kön, ålder, vikt, erfarenhet, metabolism etc
Jag tror folk har fått en uppfattning om att heroin är mycket farligare än det är.
Det är ofta folk som är rejält slitna, lever på randen till död nästan redan, aldrig äter mat knappt och kanske har hepatit C vilket de flesta IV brukare har. iaf alla jag känner. Dessa köper ofta varor på gatan om man inte har en speciell kran då kan Horset va utblandat med saker som akrylfentanyl och cyclo-fentanyl och annat som är så jävla giftigt att sjukvårdarna måste ha skyddskläder för att det kan tränga genom huden osv. Dessa folk är troligen såna som inte överlever och blandat alltid allt för att blandmissbruk så tar man vad som helst så länge man inte är nykter. Man har säkerligen benso i kroppen och råkar antingen ta för mycket eller för starka eller för dåliga och utblandade varor.
Höll på med heroin i 2 år bara genom att snorta mest och testa röka ibland vilket bara var jobbigt och krångligt som fan. Totalt onödigt. Man slösar massor, det är svårt man behöver nästan hjälp av en vän. Jag fattar inte att folk orkar sitta och röka detta när effekten var precis likadan när man snorta det. Antar att det handlar om att man är så dålig att varje minut räknas.
Tog mellan 0,5-1g per gång och då snorta jag så jag var hög konstant i 3-4 dagar beroende på kvalite. Ofta har det varit bättre ju ljusare det är. Vet inte om det spelar roll men det bästa har sett ut som ljus sand. Efter detta väntade jag 1-3 månader mellan gångerna jag provade eftersom man mådde så jävla dåligt efter. Lade hellre pengar på 80mg oxy.
Snorta tar absolut inte 2-3 min , utan 30-60 min innan man känner av riktigt. Kan gå snabbare men det är ofta så lång tid det tagit för mig. Fick tag i vad som sades vara 80%igt heroin en gång och då jävlar kan jag tänka mig hur lätt man kan dö. Skillnaden var som natt och dag. En pyttelina gjorde mig helt orörlig i timmar fast jag mådde asbra man hade inte brytt mig om jag bara försvunnit bort då. Detta var givetvis inte "gatuheroin", har aldrig köpt annat än kola och tjack på detta sätt.
Senast redigerad av Bullsquid 2022-08-29 kl. 08:04.
Senast redigerad av Bullsquid 2022-08-29 kl. 08:04.