2021-12-07, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Frågar igen! Är alltså ångorna man blåser ut helt förbrukat? Om man skaffar en glasbong av något slag och sätter på en backventil (så inte ångorna åker ut igen) Om inte själva ångorna blir kvar i bongen så borde det väl bli olja (så som det ser ut i röret efter några dagars användande) som man sen kan röka upp?

Jag kan självklart bygga en och se om det funkar, men jag vill helst ha reda på om det ens är någon idé.

Heltidsheroinist nu?
Citera
2021-12-09, 21:46
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristenKvinna
Heltidsheroinist nu?
Nja, men det är all in! Några strängar på plåten och några bloss meta från glaspipan på morgonen och dagen kan inte börja bättre.

Men ingen som kan svara på min fråga?
Citera
2021-12-23, 01:34
Medlem
sprutares avatar
Sköt i min hand för hade en bra ven där. Allt gick som det ska. Gjorde ont när jag sköt i det men trodde bara det för att jag skitit att låta det svalna efter att jag kokat ihop det. Men nu har jag jätteont i överhanden och nedre överdel av underarmen.
Gör skitont om jag knyter handen och viker den neråt.

Snälla är skiträdd att jag gjort något riktigt riktigt dåligt. Och det har bara blivit sämre sedan jag gjorde vid 20.00

Vad ska jag göra?
Snälla någon svara mig

Edit: är svullen på handen ocksö. Som en tjock bula över handen.
Senast redigerad av sprutare 2021-12-23 kl. 01:44.
Citera
2021-12-25, 23:57
Medlem
Förekommer det fentanyl i heroin nuförtiden?

Ska man köpa vitt heroin om man vill snorta? Hur stor lina för en som aldrig tagit? Jag har tagit andra droger men inte heroin, har ingen resistans heller.
Citera
2021-12-26, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sprutare
Sköt i min hand för hade en bra ven där. Allt gick som det ska. Gjorde ont när jag sköt i det men trodde bara det för att jag skitit att låta det svalna efter att jag kokat ihop det. Men nu har jag jätteont i överhanden och nedre överdel av underarmen.
Gör skitont om jag knyter handen och viker den neråt.

Snälla är skiträdd att jag gjort något riktigt riktigt dåligt. Och det har bara blivit sämre sedan jag gjorde vid 20.00

Vad ska jag göra?
Snälla någon svara mig

Edit: är svullen på handen ocksö. Som en tjock bula över handen.

Förstår din oro och nu har ju det gått två tre dagar så du kanske redan lugnat dig men jag har gjort samma sak flera gånger och oftast är det för att man råkar missa endel av lösningen eller satt den i en artär (men det brukar märkas direkt och jag blev alltid lite röd/vit på armen när liknande saker hände mig, som nässelutslag (?).. det försvann oftast på 2 timmar iaf.) jag skulle alltid rekommendera folk att söka vård om någonting känns allvarligt fel, oftast är det ingen fara men hellre söka vård och ta itu med de eventuella problem som uppkommer i efterhand (exempelvis spärra den delen av journalen) än att råka ut för något allvarligt.
Berätta gärna hur allting gick.
Förmodar att smärtan avtagit nu i varje fall?

Undvik skjuta i händerna om ni inte vet att ni har en bra Ven som ofta fungerar bra osv. Jag hade många fina vener på handryggen och i fingrar men idag har jag bara kvar en enda på ena pekfingret som fungerar att skjuta i men jag struntar hellre i att skjuta alls än att skjuta i den om jag inte hittar svar någon annanstans (föreslår att ni kör en rövpump med lösningen istället eller ännu bättre häll ut den) för såhär i efterhand inser jag hur vårdslös jag varit men självklart är det svårt att tänka på sin hälsa när man börjar bli dålig och har en fin konjakfärgad lösning i pumpen.
Citera
2021-12-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popsiclex200

Ska man köpa vitt heroin om man vill snorta? Hur stor lina för en som aldrig tagit? Jag har tagit andra droger men inte heroin, har ingen resistans heller.

Testa bara en liten liten mängd såsom något i stil med volymen/mängden av ett tändstickshuvud för att vara säkert på att du inte reagerar för starkt på det. Troligtvis ingen fara.
När du sedan är säker på det kan du ju ta en liten lina, avgör själv mängd men 50 mg är en bra start, har du 1 g dela upp i 10 delar och ta hälften av en del. Är du osäker på vad du har för mängd osv kan du istället försöka göra en lina på 1-2 mm X 2-3 cm men allra helst testa hälften av det och vänta 3-5 min innan du tar resten (tänk på att heroin och olika sorter av det kan väga så otroligt olika mycket med samma volym, därför är det bäst att bara försöka ta det försiktigt om du saknar tolerans och självklart inte blanda med andra droger (framförallt rc-droger, enda dödsfallet jag har varit med om är just när personen hade tagit en rc-centralstimulant i hög mängd och sedan mindre än 100 mg heroin).
Du missar ingen kick eller så av att vara försiktiga eftersom man inte får någon kick av att snorta men det bästa är enligt mig ändå ruset så börja inte ”avancera” bara för att, det kommer du bara ångra i framtiden.
Att testa heroin en endaste gång är någonting de flesta tror de klarar av och oftast blir man så pass besviken att man tror att man aldrig kommer fastna i skiten men för vissa tar det några månader och andra 10 år men om man fortsätter med opiater är det någonting som kommer hända för väldigt väldigt många. Bara en disclaimer som jag kände mig tvungen att skriva efter att ha gett råd om intag.
Citera
2021-12-27, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Nja, men det är all in! Några strängar på plåten och några bloss meta från glaspipan på morgonen och dagen kan inte börja bättre.

Men ingen som kan svara på min fråga?

Rök på folie med hjälp av folierör bara, blås ut röken sakta ur folieröret så kan du röka resterna som fastnar på folieröret sen.
Citera
2021-12-27, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popsiclex200

Det händer nog. Läste igenom dina gamla inlägg och du behöver inte noja för fentanyl i annat än opioider. Finns ingen anledning att blanda lyrica med fentanyl, då kommer ine kundern a tillbaka.
Om du ska ta jonk första gången hade jag rekomenderat att du röker, du kommer dels få skönare rus sen är det säkrare för du kommer somna innan du hinner överdosera på tex det nedblandade fentanylet .
Tror dock inte det är så vanligt att äns heroinet här har fentanyl i sig. Och ända gången man verkligen bör passa sig är om man kör IV.
Langarna vill inte döda sina inkomstkällor.
Citera
2021-12-31, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Det händer nog. Läste igenom dina gamla inlägg och du behöver inte noja för fentanyl i annat än opioider. Finns ingen anledning att blanda lyrica med fentanyl, då kommer ine kundern a tillbaka.
Om du ska ta jonk första gången hade jag rekomenderat att du röker, du kommer dels få skönare rus sen är det säkrare för du kommer somna innan du hinner överdosera på tex det nedblandade fentanylet .
Tror dock inte det är så vanligt att äns heroinet här har fentanyl i sig. Och ända gången man verkligen bör passa sig är om man kör IV.
Langarna vill inte döda sina inkomstkällor.

Både och skulle jag säga.
Vissa mer seriösa langare skulle inte göra det då dem vill behålla sitt rykte och både behålla och få nya kunder så dem kan tjäna mer pengar. Sen finns det vissa langare som inte bryr sig och blandar ut diverse preparat med fentanyl från Kina eftersom det är såpass billigt att köpa in och att dem går i vinst av att banka mindre mängd av produkten dem säljer med en större mängd fentanyl.
Men skulle ändå inte säga att det är jättevanligt med fentanyl i iallafall brunt heroin här i Sverige. Men det händer.
En säljare på FS3(som fanns en vecka och sen försvann) sålde heroin som sedan upptäcktes vara blandat med fentanyl.
Även bara nu för en vecka sen fick jag höra från en bekant om att dennes vän köpt blåa som innehållit fentanyl och denne hade överdoserat.
Så det händer helt klart, men definitivt ovanligt skulle jag tro
Senast redigerad av MsMelankoli 2021-12-31 kl. 07:45.
Citera
2022-01-03, 09:56
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyGoy
Rök på folie med hjälp av folierör bara, blås ut röken sakta ur folieröret så kan du röka resterna som fastnar på folieröret sen.
Det var ingen dum idé, självklart röker jag med folierör och viker det även så det blir ett litet veck så det samlas upp lite mer i en klump än att det skulle vara mer utspritt om jag inte vek det på det sättet. Eftersom oljan lägger ju sig i ändan på foliet, så blir det svårare och fånga upp all rök och det börjar ju även brinna ibland.
Men att blåsa ut genom röret igen, det har jag aldrig tänkt på! Tack för den!
Citera
2022-01-07, 15:58
Medlem
Tagit 12mg subuxone idag men undrar om jag kan ta jonk idag. Känner inte effekt av sub. 3mg blåbär har jag också ätit. Hur mycket ska jag ta och köpa?

Tacksam för svar

Kan vänta tills imorgon och inte ta sub den dagen.
Citera
2022-01-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppet321
Tagit 12mg subuxone idag men undrar om jag kan ta jonk idag. Känner inte effekt av sub. 3mg blåbär har jag också ätit. Hur mycket ska jag ta och köpa?

Tacksam för svar

Kan vänta tills imorgon och inte ta sub den dagen.

Nej jonket kommer inte ha nån effekt. Vänta tills imorgon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in