Citat:
Ursprungligen postat av
popsiclex200
Förekommer det fentanyl i heroin nuförtiden?
Ska man köpa vitt heroin om man vill snorta? Hur stor lina för en som aldrig tagit? Jag har tagit andra droger men inte heroin, har ingen resistans heller.
Testa bara en liten liten mängd såsom något i stil med volymen/mängden av ett tändstickshuvud för att vara säkert på att du inte reagerar för starkt på det. Troligtvis ingen fara.
När du sedan är säker på det kan du ju ta en liten lina, avgör själv mängd men 50 mg är en bra start, har du 1 g dela upp i 10 delar och ta hälften av en del. Är du osäker på vad du har för mängd osv kan du istället försöka göra en lina på 1-2 mm X 2-3 cm men allra helst testa hälften av det och vänta 3-5 min innan du tar resten (tänk på att heroin och olika sorter av det kan väga så otroligt olika mycket med samma volym, därför är det bäst att bara försöka ta det försiktigt om du saknar tolerans och självklart inte blanda med andra droger (framförallt rc-droger, enda dödsfallet jag har varit med om är just när personen hade tagit en rc-centralstimulant i hög mängd och sedan mindre än 100 mg heroin).
Du missar ingen kick eller så av att vara försiktiga eftersom man inte får någon kick av att snorta men det bästa är enligt mig ändå ruset så börja inte ”avancera” bara för att, det kommer du bara ångra i framtiden.
Att testa heroin en endaste gång är någonting de flesta tror de klarar av och oftast blir man så pass besviken att man tror att man aldrig kommer fastna i skiten men för vissa tar det några månader och andra 10 år men om man fortsätter med opiater är det någonting som kommer hända för väldigt väldigt många. Bara en disclaimer som jag kände mig tvungen att skriva efter att ha gett råd om intag.