Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Nej. Över huvud taget vänder jag mig starkt mot de som arrogant lättsamt fördömer människor de inte ens känner.
Jag beklagar att du kraschade samtidigt som jag kan förstå varför och jag hoppas att du har stöd av någon? Det är inte lätt att kravla sig upp själv.
Jag har själv varit där om än det var länge sedan, men .... det är svårt.
Efter den krashen fick jag en "samtalare" på psyk som jag har fortsatt träffats varannan vecka sen dess. Tack vare henne som jag orkade ta tag i livet, samt få mina korrekta diagnoser men fortsätta kämpa måste jag nog hela livet.
Jag var ju betydligt äldre än Lydia när det vände för mig och jag fick rätt hjälp.
Helt övertygad om att ifall L hade fått någon att prata med som förstår henne och hennes problematik så hade inte detta hänt men att bara bli ordinerad olika preparat och sjukskrivningar räcker inte, hon hade behövt en psykolog att träffa regelbundet.
Jag vet inte om hon haft någon kontinuerlig psykolog under senaste åren eller framförallt tidigare?
Att bli sexuellt utnyttjad när man är 9-11 år bådar inte gott inför framtiden och skulle det nu varit en "sexklubb" hon jobbade på som 15 åring som diskuterats hade det i mina ögon iallafall varit helt förståeligt, inte alltför ovanligt att barn som blivit sexuellt utnyttjade går den vägen tyvärr.
Dock nog inget som egentligen har med detta mord att göra mer än att påvisa den eventuella starten till att hennes liv blev som det blev.
Någon som vet om den bekanta som utnyttjade henne som barn blev dömd?