2022-01-26, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Men med din syn, så valde Emil också bort barnen, han valde ju alkoholen.
Han valde inte bort sina barn.
Vad är det som får dig att gå på och sprida dynga?
Du har kört med victim blaming sen du lyckades skaffa ett konto...
Att Emil skulle haft något förhållande med dig, framtidsplaner mm, det tror jag vad jag vill om. Sannolikheten är obefintlig.
Vad är det du vill uppnå egentligen?
2022-01-26, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han valde inte bort sina barn.
Vad är det som får dig att gå på och sprida dynga?
Du har kört med victim blaming sen du lyckades skaffa ett konto...
Att Emil skulle haft något förhållande med dig, framtidsplaner mm, det tror jag vad jag vill om. Sannolikheten är obefintlig.
Vad är det du vill uppnå egentligen?

Jag skulle kunna fråga dig exakt samma sak, vad är det som får dig att sprida så mycket skit som du hela tiden gör?
Emil var alkoholist, inget konstigt med det, och inget att hymla med ju. Han fick inte ha sina barn hos sig hela tiden på grund av detta. Alltså, han valde spriten framför sina barn under ett tag.
Jag skriver och säger saker som är sant, och kommer att fortsätta göra det vare sig du vill eller ej.
Du känner ju uppenbarligen inte Emil, varje fall inte Emil 2021!
2022-01-26, 17:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Tack gode gud för det.
Om Emil i sina svåraste stunder valt att gå till dig, så förlorade han iallafall inte förståndet och introducerade dig för någon av sin familj.
Det säger väl en hel del?

Es egna familj ville ju inte ha med honom på brorsans bröllop, så det var väl kanske lite svårt att bli presenterad för en familj som tydligen själva undvek kontakt med honom. Vilket man som familj lätt gör när man har en missbrukare i familjen, inget ont i det, man orkar inte och är inte utbildad för att ta hand om missbrukare.

Eftersom du drar det dit......

Det är i sina svåraste stunder man går till mer "okända", vad tror du såna telefonhjälplinjer är till för, typ Jourhavande präst.....?
2022-01-26, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Es egna familj ville ju inte ha med honom på brorsans bröllop, så det var väl kanske lite svårt att bli presenterad för en familj som tydligen själva undvek kontakt med honom. Vilket man som familj lätt gör när man har en missbrukare i familjen, inget ont i det, man orkar inte och är inte utbildad för att ta hand om missbrukare.

Det är i sina svåraste stunder man går till mer "okända", vad tror du såna telefonhjälplinjer är till för, typ Jourhavande präst.....?
I nöden prövas vännen.
Vem var det Emil sökte sig till? Josef*n..
2022-01-26, 17:57
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Tjafs om användares olika trovärdighetgrader har det varit sedan någon vecka efter händelsen, vilket har varit och ÄR väldigt, väldigt irriterande och gör att nästan INGEN i hela Sverige vill skriva här!

Det fetade 1:
Det är förhörsledaren som ställer frågor i ett förhör, inte L.
"Vi", som faktiskt INTE har någon agenda, utan bara är intresserade av fallet utifrån ett genuint intresse för kriminalfall, har ansett/fortfarande anser att FUP är ovanligt TUNN, e.g. att det SAKNAS uppgifter om brottet i FUP. Det är våran ÅSIKT, och det gör oss INTE till "troll".

Det fetade 2:
Ja, "vi" vill ha ett motiv, har man inget motiv till ett mord, så brukar man faktiskt vara helt psyksjuk vid tillfället, det finns några mordfall där det förekommit.
Eftersom L har varit gift en 3 ggr tidigare så kan man ju undra varför just E blev offret, därför vill man ju ha lite mer information om just E. Det är inget personligt, både L och E är OBJEKT för oss med ett genuint intresse för kriminalfall, och med lite mer professionellt synsett.

Det fetade 3: Ls försvar har ju redan försökt den vägen, varför tror du att alla Ls psykjournaler ligger med i FUP. Min åsikt om Ls försvar är att det inte var värt ens namnet, extremt dåligt. Sorgligt att skattepengar ska gå till så dåliga advokater, i mitt tycke! Men jag har min egna lilla teori om det......

Det fetade 4: Nej, det gjorde ju nu inte Ls försvar, den s.k. advokaten körde ju på diagnoslinjen.....och ifrågasatte inte alls det endaste delvis sekretessbelagda beviset; filmen!

För mig är Loveangelie mycket trovärdig!
Vad är det du inte förstår? Det finns inget direkt motiv till alla mord. Han var jobbig hon var full och flippade ur. Hos en borderline personlighet är känslorna starka och impulskontrollen låg. Det räknas dock inte som allvarlig psykisk störning.
Vad det gäller fup är den inte tun mordet finns på film. Det behövs inte mycket mer än så Han satt lugnt vid och bad henne gå där i från.
2022-01-26, 17:59
Medlem
Citat:

Lydia vart ju presenterad för Emils ex... För Emils barn. För Emils bror.... Hur skulle det förklaras isf!? Enligt ängelen hade väl dom haft en relation ännu längre än Lydia och Emil?
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-01-26 kl. 18:39.
2022-01-26, 18:04
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Lydia vart ju presenterad för Emils ex... För Emils barn. För Emils bror.... Hur skulle det förklaras isf!?
Hon kanske presenterades som en (okänd) kusin? (sorry men du bjöd på den :P )
2022-01-26, 20:08
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ja, verkligen.

Det har ju redan börjat. En menar att L inte borde söka prövning pga någon slags lojalitet med anhöriga?

Alla har en RÄTT att överklaga och begära prövning av sina ärenden i högre instans.

Detta fall gör mig faktiskt mörkrädd pga att vissa verkar tro/hoppas att det går att på något sätt välja vilka personer som ska omfattas av bl.a. FNs mänskliga rättigheter och rättsordningen i demokratier!

Har de inte klarat av grundskolan eller har svenska skolan helt skippat änmet samhällskunskap, så att de faktiskt inte fått lära sig?
Nu är det dags att dokumentera påståenden igen. På förhand tack 🙏
2022-01-27, 20:49
Medlem
Citat:
Lydia vart ju presenterad för Emils ex... För Emils barn. För Emils bror.... Hur skulle det förklaras isf!? Enligt ängelen hade väl dom haft en relation ännu längre än Lydia och Emil?

Angelie heter jag så att du vet!
Finns en väldigt enkel förklaring till varför hans familj inte kände till mig. Vi ville inte det helt enkelt.
2022-01-28, 03:43
Medlem
Citat:

Kanske så enkelt som att när Lydia vid årsskiftet träffade E var han separerad sedan länge. Till skillnad från när E och Angelie träffades ...
2022-01-28, 05:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kanske så enkelt som att när Lydia vid årsskiftet träffade E var han separerad sedan länge. Till skillnad från när E och Angelie träffades ...
Hade det inte varit mer naturligt att presentera "Angel" när separationen var fullbordad, ny bostad införskaffad osv? Istället så inleder E ett förhållande med Lida, öppnar upp sitt hem och underlättar för hennes studier, med att ombesörja transportmedel, hjälper till att tömma hennes andrahandslägenhet, när hon pajat relationen till "uthyraren". Allt runt Lida är kaos, men E väljer ändå att låta henne introduceras för sin familj, barn mm
Att E inte introducerade "Angel" är helt enkelt för att det högst troligt inte existerarade någon sån kärlekspartner.
2022-01-28, 07:37
Medlem
Citat:
Hade det inte varit mer naturligt att presentera "Angel" när separationen var fullbordad, ny bostad införskaffad osv? Istället så inleder E ett förhållande med Lida, öppnar upp sitt hem och underlättar för hennes studier, med att ombesörja transportmedel, hjälper till att tömma hennes andrahandslägenhet, när hon pajat relationen till "uthyraren". Allt runt Lida är kaos, men E väljer ändå att låta henne introduceras för sin familj, barn mm
Att E inte introducerade "Angel" är helt enkelt för att det högst troligt inte existerarade någon sån kärlekspartner.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Tycker Du att detta verkar sannolikt. Remark?

Varför skulle han satsa så mycket på Lydia och låta henne flytta in och bla låta barnen träffa henne.. när han redan träffat ängelen... Och som hon påstår. Planerade en framtid med henne. Och ängelen påstår sig inte ens förstå dom hade en relation fast Emils andra anhöriga visste det.

Nä. Nåt lurt är det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in