2022-02-10, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Men nu är det ju du som är dum Mumsbulle.
Ena sekunden ljuger Lydia, i nästa när det passar så ljuger hon inte.
Vad du tror bryr jag mig inte om, men tala inte för att du talar sanning nu.
Läs FUP, så kan du läsa att hon jobbat sen hon var 15 ungefär. Vi kan lika gärna ta det för sanning än att smutskasta hennes ex ju.
Hur var det med läsförståelsen?
Jag skrev att hon jobbade på nattklubb som 15-åring..
2022-02-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ehh, hela Lidas Lydias vuxna liv har varit kaos.
Att sjukvårdens system är åt helvete får du ta i en annan tråd, det är på politikernivå, tacka Steffe och gänget.
Jag ser på just Lydia i detta, inte någon schablonberäkning eller principiellt, utan det som framkommit.
Det borde väl du veta som stalkar mig i olika trådar?

MEN du måste väl inse att om det är regionernas journalsystem som är åt H-ete kan du inte skylla på Lydia. Du drar därmed helt fel slutsatser. För att helt oberättigat förtala Lydia. DU har begått ett misstag.

Skulle jag stalka dig??? Inget vore mig väl mer främmande.
Senast redigerad av Remark 2022-02-10 kl. 22:39.
2022-02-10, 22:52
Medlem
Citat:
Hon berättade säker?
Vem är man?
Du tjuvlyssnade ju 1 gång i april eller januari eller när det fanns två torsdagar på en vecka.
Nu har du träffat henne och gjort vad?
Hon var ju i skolan när du var där?
Dina lögner blir pinsamma.

Berättade saker skulle det stå. Ibland leker telefonen ett spratt med att lägga in andra ord.

Vad i hela fridens namn snackar du om.
Jag har redan 2021-11-27 berättat att jag träffat dom båda. Du har uppenbart problem med att folk berättar saker för dig. Du tror mig ju säkert inte, så du kan ju kolla in inlägg nr 6081.
Jag får tydligen skriva det igen då. Hon var ofta i skolan, hos klasskompisar, med sina barn eller i lägenheten när jag var där. Tar början igen för dig Mumsbulle: HON VAR OFTA i skolan....
Förstod du nu?
Att du inte kan läsa och hittar på en massa, DET är PINSAMT
2022-02-10, 22:54
Medlem
Citat:

Precis, hur är det med läsförståelsen, hon har sagt i förhör att hon jobbat sen hon var 15.
2022-02-10, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men vad nedvärderande, precis hela tiden!

Men vaddå, så du menar att det inte var ett "riktigt" arbete? Vet du om någon annan innehar den tjänsten nu?

Om bondens fru "hjälper till" på bondgården, jobbar hon då eller är det ett låtsasjobb också?

Aha, så dina källor har vi inte med att göra, men du får kräva källor av andra?

Ja personen kan ju inte förstå att det finns familjeföretag ens.
2022-02-11, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Vet inte om hon har det på papper så att säga men dyslexi ihop med ADHD/autism är vanligt.

jag själv läste upp gymnasiet på komvux för några år sen och kom in på lärarlinjen på högskolan. Efter bara några månader krashade jag helt och har varit fortsatt sjukskriven efter det. Kan tänka mig det är ungefär samma med L.
Man har så mycket mål och drömmar men utan rätt hjälpmedel är det oftast kört.
Jag hade ingen diagnos då så för mig var det dömt att misslyckas, med ADHD medicin hade jag troligtvis klarat av den fokusering och koncentration man behöver.

Några här har diskuterat här med att Lydia läst upp hela gymnasienivån på komvux men orkar inte gå tillbaka för att quota men tror det var Remark bla.
Vi med dessa diagnoser är inte dumma i huvudet :P Bara det att utan hjälpmedel så är det mycket svårare så absolut inga konstigheter att hon klarade komvux trots diagnoser.

Nej. Över huvud taget vänder jag mig starkt mot de som arrogant lättsamt fördömer människor de inte ens känner.

Jag beklagar att du kraschade samtidigt som jag kan förstå varför och jag hoppas att du har stöd av någon? Det är inte lätt att kravla sig upp själv.

Jag har själv varit där om än det var länge sedan, men .... det är svårt.
2022-02-11, 00:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Det tror jag inte ett dugg på. "Nattklubb" betyder liksom disco, ett dansställe, ett helt vanligt dansställe. Och jag tvivlar mycket, mycket starkt på att en nattklubbsägare skulle riskera både licenserna (vilket är ett flertal och svåra att få), och fängelse, för att anställa minderåriga i sin verksamhet!

Om de hade lunchservering på dagtid är det ju möjligt att hon jobbade som kassörska, diskplock eller liknande, men det kan man göra även på ICA.!
2022-02-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Men ge dig nu!
Ja Emil hade ett missbruk som han försökte få bukt med, men det FÖRVÄRRADES när Lida kom in i bilden!
Vart har du fått ifrån att Lida ägnade ÅR åt att läsa upp sig? helt horribelt och källa tack.
Hon sökte endast in på utbildning för att få CSN, sista halmstrået.
Hon klarade inte av att jobba, vilket var hennes senaste arbete du som verkar veta??
Hennes barn bor hos hennes EX för att Lida kunde bli lite "jobbig" ibland och han vill att barnen ska ha och få trygghet.
Så det är heller inget som L har ordnat, hade exet inte värnat om barnen hade dom hamnat under LVU.
Vad är det du inte vill förstå?

Hur tror du Lydia blev antagen till utbildningen på SLU? Finns bara ett sätt. Hon hade gymnasiebetyg som gjorde att hon fyllde behörighetskraven dvs Allmän och Särskild för att antas till sökt utbildning.

Du har även en oerhörd naiv syn på vad gravt alkoholberoende innebär. Inget du förvärvar på ett år utan det det uppstår efter flera års (långvarigt) missbruk av alkohol. Oavsett kan ingen enskild person förändra det - helt orealistiskt att tro det. Det kräver professionell beroendebehandling.
Senast redigerad av Remark 2022-02-11 kl. 00:36.
2022-02-11, 01:02
Medlem
Citat:
Lydia har 4 barn. Läs igenom fupen, återkom sen

OM du läst på så hade L egen vårdnad om sina äldsta barn.
2022-02-11, 04:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det tror jag inte ett dugg på. "Nattklubb" betyder liksom disco, ett dansställe, ett helt vanligt dansställe. Och jag tvivlar mycket, mycket starkt på att en nattklubbsägare skulle riskera både licenserna (vilket är ett flertal och svåra att få), och fängelse, för att anställa minderåriga i sin verksamhet!

Om de hade lunchservering på dagtid är det ju möjligt att hon jobbade som kassörska, diskplock eller liknande, men det kan man göra även på ICA.!
Du vet, såna där lite mer ljusskygga nattklubbar, dit personer söker sig som inte bryr sig om lagar och regler vettu.
2022-02-11, 04:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OM du läst på så hade L egen vårdnad om sina äldsta barn.
Hahaha, ja, intressant, hur kommer det sig att du tror det?
Våren 2021 så var det uppe i rätten om vårdnad gällande ett av barnen, tyvärr sket biopappa och Lydia att betala ansökningsavgiften, så inget beslut togs.
Offentliga handlingar, ta reda på fakta innan du öppnar pajhålet och försöker mästra när du inte har någon koll.
👏
2022-02-11, 04:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur tror du Lydia blev antagen till utbildningen på SLU? Finns bara ett sätt. Hon hade gymnasiebetyg som gjorde att hon fyllde behörighetskraven dvs Allmän och Särskild för att antas till sökt utbildning.

Du har även en oerhörd naiv syn på vad gravt alkoholberoende innebär. Inget du förvärvar på ett år utan det det uppstår efter flera års (långvarigt) missbruk av alkohol. Oavsett kan ingen enskild person förändra det - helt orealistiskt att tro det. Det kräver professionell beroendebehandling.
Ja, det finns flera vägar att gå, om man säger så.
Att Lydia är en mansslukerska som använder sina attribut för att få det hon vill, är ett vinnande koncept, tills nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in