Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vi kan väl fråga Barby? Han kan med överhängande sannolikhet polska och är nog kanske villig att hjälpa till att snoka runt?

Tråden hade dessutom inte utvecklats speciellt mycket utan Barbys tidigare information, det måste vi väl ändå ge honom?

Jag tror också att han kan polska och det vore väl jättebra om han kan översätta och t.o.m delge oss konkursbeslutet från Polen.

Tråden har inte utvecklats nånting med Barbys uppgifter. Det enda han har bidragit med är skitsnack om B som inte kunnat bekräftas och gått helt emot den bild som alla andra delgett oss. Barby har trasslat in sig många gånger och slutar då att svara på frågor.

Även du har undvikit frågor i två inlägg så jag upprepar mig.
Tror du barnen ljög när dom berättade att C misshandlade B och barnen?
Tror du att C kan ha mördat B med uppsåt?
Citera
2022-02-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturerav
Nu borde väl C vara avgiftad där han sitter på häktet. Tror ni han har börjat förstå vad han ställt till med?
He he.. det begrep han redan dag ett när han körde ut kroppen till Bökeberg. Men om du menar att han fattar att det dröjer innan han kommer ut, så har det nog börjat sjunka in😁
Citera
2022-02-07, 22:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Låter inte som familjeskäl nej. Inget barn vill väl träffa den som mördade ens mamma? Sen undrar jag lite hur hans andra barn ser honom. De är väl vuxna sen ett bra tag?
Sonen hade enligt någon här inte varit så nådig mot B på Facebook, utan spytt ur sig en hel del galla. Strax efter B hittats hade sedan inläggen raderats. Det säger lite om hans syn. Han är nog inte så stolt över C längre.
Citera
2022-02-07, 22:36
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturerav
Nu borde väl C vara avgiftad där han sitter på häktet. Tror ni han har börjat förstå vad han ställt till med?
Det skulle inte förvåna mig om han fastnat och sitter kvar i förnekelse, att han inte kan, vill eller vågar ta in det.
Citera
2022-02-07, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Sonen hade enligt någon här inte varit så nådig mot B på Facebook, utan spytt ur sig en hel del galla. Strax efter B hittats hade sedan inläggen raderats. Det säger lite om hans syn. Han är nog inte så stolt över C längre.

Senaste intervjun jag läst är denna. Den gjordes mellan fyndet och identifieringen av kroppen.

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/beata-ratzman-syn-podejrzanego-o-uprowadzenie-beaty-ratzman-liczy-na-cud/7ggm1gt

Jag försöker att inte tänka på det, att inte vara nervös. Det kan vara någon annans kropp. Det har inte varit något förhör med pappa just nu, så det är omöjligt att han har pekat ut var kroppen ligger. Låt oss hoppas att det inte är Beata. Jag skulle hellre vilja att hon rymde än att de hittade henne där ... - betonade mannen.
Citera
2022-02-07, 22:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Intelligenta frågor!

Svara gärna på frågorna, de är relevanta för det aktuella fallet i Malmö.

Det är väl av stort intresse om B levde på C eller om det var tvärtom? 😎

I ett större perspektiv så kan man väl tänka sig på att C tröttnade på att vara plånbok såvida han var den som cashade upp?

Gräl och bråk med koppling till ekonomin är otroligt vanliga i parrelationer.

En fråga nu Sybel, vet du om det är vanligt i Polen att kvinnan försörjer mannen?
Citera
2022-02-07, 22:41
Medlem
Citat:
Aha! Intressant. Så där finns inget för lilla pappa att hämta när han är 70-ish och kommer ut?
Citera
2022-02-07, 22:41
Medlem
Jag tror att bristen på information har lett till massvansinne. Istället för att diskutera händelserna i samband med Beatas försvinnande och sedan hennes död, alla pratar om allt men inte om huvudsaken, nämligen vad som hände dagen då Beata åkte med sin man till Oxie. För mig är följande punkter entydiga och väcker inga tvivel: 1. Hon är en värdelös mamma eftersom hon övergav sina 4 små barn i Polen. 2. Hon är en oansvarig mamma: istället att ta hand om sina barn drack hon alkohol. 3. Alla betraktar henne som en hjältinna som arbetade på 2 jobb samtidigt. Och var var hennes stackars barn på den tiden? På gatan! Hungriga och lidande utan mammas .kärlek!!!. 4. Foto såg jag med egna ögon. Man kan reta sig hur mycket man vill men faktum kvarstår, hon var ingen ängel och slog dessutom C. C kunde inte ha vetat på förhand att jag skulle komma till FB och skriva här om vad han personligen sa till mig. Alla försök att få mig att se ut som en idiot är meningslösa.
Citera
2022-02-07, 22:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Senaste intervjun jag läst är denna. Den gjordes mellan fyndet och identifieringen av kroppen.

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/beata-ratzman-syn-podejrzanego-o-uprowadzenie-beaty-ratzman-liczy-na-cud/7ggm1gt

Jag försöker att inte tänka på det, att inte vara nervös. Det kan vara någon annans kropp. Det har inte varit något förhör med pappa just nu, så det är omöjligt att han har pekat ut var kroppen ligger. Låt oss hoppas att det inte är Beata. Jag skulle hellre vilja att hon rymde än att de hittade henne där ... - betonade mannen.
Det är klart att sonen måste blivit chockad och inte vill tro att C är en mördare. Han låter dock inte helt övertygad om att så inte är fallet. Han är nervös och han hoppas att det inte är B de hittat.
Citera
2022-02-07, 22:50
Medlem
Citat:
Det är klart att sonen måste blivit chockad och inte vill tro att C är en mördare. Han låter dock inte helt övertygad om att så inte är fallet. Han är nervös och han hoppas att det inte är B de hittat.

Jag tror han befanns sig i förnekarstadiet. Precis som en annan skribent i tråden.
Citera
2022-02-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag tror att bristen på information har lett till massvansinne. Istället för att diskutera händelserna i samband med Beatas försvinnande och sedan hennes död, alla pratar om allt men inte om huvudsaken, nämligen vad som hände dagen då Beata åkte med sin man till Oxie. För mig är följande punkter entydiga och väcker inga tvivel: 1. Hon är en värdelös mamma eftersom hon övergav sina 4 små barn i Polen. 2. Hon är en oansvarig mamma: istället att ta hand om sina barn drack hon alkohol. 3. Alla betraktar henne som en hjältinna som arbetade på 2 jobb samtidigt. Och var var hennes stackars barn på den tiden? På gatan! Hungriga och lidande utan mammas .kärlek!!!. 4. Foto såg jag med egna ögon. Man kan reta sig hur mycket man vill men faktum kvarstår, hon var ingen ängel och slog dessutom C. C kunde inte ha vetat på förhand att jag skulle komma till FB och skriva här om vad han personligen sa till mig. Alla försök att få mig att se ut som en idiot är meningslösa.
Om Beata gav C på nöten så verkar han ha förtjänat det. Jag HOPPAS hon gjort det. Resten av ditt märkliga inlägg lämnar jag därhän.
Citera
2022-02-07, 22:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag tror också att han kan polska och det vore väl jättebra om han kan översätta och t.o.m delge oss konkursbeslutet från Polen.

Jag ska fråga Barby, han litar nog mer på mig än på dig? 😎

Citat:
Tråden har inte utvecklats nånting med Barbys uppgifter. Det enda han har bidragit med är skitsnack om B som inte kunnat bekräftas och gått helt emot den bild som alla andra delgett oss.

Haha du drog ner brallorna på dig själv där. Den STORA anledningen till att du dissar Barby är för att hans uppgifter i tråden krockar med din förutbestämda fördomsfulla bild av det aktuella fallet

Citat:
Barby har trasslat in sig många gånger och slutar då att svara på frågor.

FB är ingen domstol. Du kan å andra sidan börja behandla Barby bättre och mer respektfullt så får du kanske svar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in