2022-02-07, 22:52
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Svara gärna på frågorna, de är relevanta för det aktuella fallet i Malmö.

Det är väl av stort intresse om B levde på C eller om det var tvärtom? 😎

I ett större perspektiv så kan man väl tänka sig på att C tröttnade på att vara plånbok såvida han var den som cashade upp?

Gräl och bråk med koppling till ekonomin är otroligt vanliga i parrelationer.

En fråga nu Sybel, vet du om det är vanligt i Polen att kvinnan försörjer mannen?
Vem som drack mest av dem är totalt irrelevant!
Hur det var med försörjningen är lite intressant, men inget som påverkar kommande rättegång. Jag undrar varför B hade två arbeten. Det kan man spekulera runt. Min gissning är att C söp upp sin inkomst så att B fick försörja dem. Men det är som med dina "teorier" jag har inget belägg för det.
Med ovan sagda tror jag också att de bråkade om ekonomin.
Hur förhållandena är i Polen har jag ingen aning om och heller inget intresse att spekulera i.
Citera
2022-02-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag tror att bristen på information har lett till massvansinne. Istället för att diskutera händelserna i samband med Beatas försvinnande och sedan hennes död, alla pratar om allt men inte om huvudsaken, nämligen vad som hände dagen då Beata åkte med sin man till Oxie. För mig är följande punkter entydiga och väcker inga tvivel: 1. Hon är en värdelös mamma eftersom hon övergav sina 4 små barn i Polen. 2. Hon är en oansvarig mamma: istället att ta hand om sina barn drack hon alkohol. 3. Alla betraktar henne som en hjältinna som arbetade på 2 jobb samtidigt. Och var var hennes stackars barn på den tiden? På gatan! Hungriga och lidande utan mammas .kärlek!!!. 4. Foto såg jag med egna ögon. Man kan reta sig hur mycket man vill men faktum kvarstår, hon var ingen ängel och slog dessutom C. C kunde inte ha vetat på förhand att jag skulle komma till FB och skriva här om vad han personligen sa till mig. Alla försök att få mig att se ut som en idiot är meningslösa.

Oj vad förvånad och förhoppningsfull jag blev när jag läste det fetade. Sen föll allt platt som en pannkaka i vanlig ordning.
Citera
2022-02-07, 22:56
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror han befanns sig i förnekarstadiet. Precis som en annan skribent i tråden.
Det tror jag också.
Citera
2022-02-07, 23:00
Medlem
Citat:
Jag ska fråga Barby, han litar nog mer på mig än på dig? 😎

Haha du drog ner brallorna på dig själv där. Den STORA anledningen till att du dissar Barby är för att hans uppgifter i tråden krockar med din förutbestämda fördomsfulla bild av det aktuella fallet

FB är ingen domstol. Du kan å andra sidan börja behandla Barby bättre och mer respektfullt så får du kanske svar?

Fråga gärna men hälsa inte från mig. För jag är tror du har rätt.

Jag har förklarat många gånger nu varför jag tycker Barbys uppgifter inte är trovärdiga. Dom är dessutom mycket respektlösa. Även om dom vore sanna kunde man lämnat många av dom i slasken. Men men, det är som det är.
Citera
2022-02-07, 23:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Och den bluffen skulle kvinnojour, soc, polisen och åklagaren gå på?! Inget einsteintänk där heller.

Tack men det är inte alltid rättsväsendet upptäcker fejkad misshandel men det händer.

Man undrar dessutom hur stort mörkertalet är?

Men vad gäller det aktuella fallet i Malmö så vet väl inte någon när bilderna togs eller vad som förorsakat skadorna? Framförallt vet väl inte vi i vilket sammanhang skadorna uppstod?

Det brukar heta att en bild ljuger aldrig men bilder kan ljuga mer än man tror. Ibland ljuger dom mer än tusen ord 😎
Citera
2022-02-07, 23:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag tror att bristen på information har lett till massvansinne. Istället för att diskutera händelserna i samband med Beatas försvinnande och sedan hennes död, alla pratar om allt men inte om huvudsaken, nämligen vad som hände dagen då Beata åkte med sin man till Oxie. För mig är följande punkter entydiga och väcker inga tvivel: 1. Hon är en värdelös mamma eftersom hon övergav sina 4 små barn i Polen. 2. Hon är en oansvarig mamma: istället att ta hand om sina barn drack hon alkohol. 3. Alla betraktar henne som en hjältinna som arbetade på 2 jobb samtidigt. Och var var hennes stackars barn på den tiden? På gatan! Hungriga och lidande utan mammas .kärlek!!!. 4. Foto såg jag med egna ögon. Man kan reta sig hur mycket man vill men faktum kvarstår, hon var ingen ängel och slog dessutom C. C kunde inte ha vetat på förhand att jag skulle komma till FB och skriva här om vad han personligen sa till mig. Alla försök att få mig att se ut som en idiot är meningslösa.
1. C lämnade fru och barn i Polen och flyttade till Sverige.
2. I stället för att ta hand om barnen drack C alkohol. Det är oansvarigt av en pappa, eller hur?
3. Var befann sig C när B arbetade? Lät han barnen gå hungriga på gatan?
4. Du såg ett foto där C hade vit skjorta och mörka byxor och något som såg ut som intorkat blod på näsan. Varför lät han blodet vara kvar och torka in? En vettig människa hade tvättat bort det innan det torkat fast.
Så entydiga är dina punkter, att de lika gärna kunde gällt för C.
Citera
2022-02-07, 23:15
Medlem
Citat:

Men vad gäller det aktuella fallet i Malmö så vet väl inte någon när bilderna togs eller vad som förorsakat skadorna? Framförallt vet väl inte vi i vilket sammanhang skadorna uppstod?

Det brukar heta att en bild ljuger aldrig men bilder kan ljuga mer än man tror. Ibland ljuger dom mer än tusen ord 😎
Precis! Och därför var det nog vanligt hederligt näsblod på den (fejkade?) bilden som Barby påstått sig se? 😎
Citera
2022-02-07, 23:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturerav
Nu borde väl C vara avgiftad där han sitter på häktet.

Ja det verkar ha varit mycket alkohol han drack med hustrun under deras äktenskap utifrån det dokument som lades upp i tråden tidigare.

(FB) Malmö 2021-09-25: Misstänkt människorov, Beata Ratzman hittad avliden 2021-11-20

Du kan nog kanske ha rätt i dina misstankar om att C nu är avgiftad? Grattis isåfall 😎
Citera
2022-02-07, 23:18
Medlem
Citat:
Tack men det är inte alltid rättsväsendet upptäcker fejkad misshandel men det händer.

Barnen har ju för 17 vittnat om upprepad misshandel. Han har förlorat yngsta sonen pga misshandeln. Han får inte ens tillbaka yngsta sonen om han blir släppt. Pojken är omhändertagen med hjälp av LVU, den lagen är inte att leka med.
Citera
2022-02-07, 23:20
Medlem
sybels avatar
Citat:

Det är inte troligt att så många olika skulle missat det, skrev jag redan i förra inlägget.
Med photoshop kan man ljuga maximalt med en bild, men i detta fall är det inte så. Det visar all annan dokumentation.
Citera
2022-02-07, 23:21
Medlem
Lawnmoverman2011, går det att diskutera något seriöst med människor med barnsligt tänkande? Ingen talar om fakta som skulle hjälpa till att förstå varför tragedin inträffade och vem som dödade Beata. Alla som kan tänka som vuxen förstår att även den mest brutala mördare aldrig tar med sig sitt eget 7-åriga barn för att döda barnets mamma. .C dödade ingen!!! Jag är fortfarande här för att se vad vissa kommer att skriva när det är bevisat att C inte hade något med Beatas död att göra.
Citera
2022-02-07, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturerav
Blodet på hans näsa kan ju ha orsakats av att han petat i den. Har du bevis för att så inte var fallet?

Det borde vi gräva djupare i.. .
Det finns väl egentligen ingenting som säger emot att det skulle kunna handla om en tragisk näspillarolycka.
Det kan ju också förklara varför blodet var intorkat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in