Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Man skulle kunna tänka sig att de misstänker att fler är inblandade och därför inte vill röja något. De kanske rentav har span på någon.
Jag tror att han har planerat att göra sig av med henne någon vecka i förväg och att han tagit hjälp av en polsk släkting eller kompis. Sista veckorna gjorde hon ju allt för att bryta sig loss. Ansökan om skilsmässa, kontaktförbud och anmälde honom för misshandel, hot och skadegörelse. Skadegörelsen kan ev handla om åverkan på ytterdörren den natten han sov i trappan. Han ändrade dessutom beteende någon månad innan försvinnandet på sin fb sida och la ut kärleksförklaringar i form av låtar bilder och hjärtan. Han insåg väl till slut att hon var förlorad och bestämde sig då för att göra sig av med henne.
Jag tror att deras gemensamma son varit hos mgm föregående vecka och skulle lämnas över till Beata på fredagen. Har kollat på kartbilder över Oxie och Sofiedals golfklubb. Känns inte som ett naturligt ställe att åka och ta en promenad på. Jag tror han slog ihjäl/ströp henne i Oxie och lämnade henne där i någon timme. Sen lämnades kroppen över till medhjälparen som redan samma kväll eller nästkommande morgon tog färjan till Polen. Väskan behöver inte vara utplacerad som ett villospår utan medhjälparen kanske helt enkelt tankade och slängde iväg väskan när han lämnade stationen.
Det är givetvis en stor risk att blanda in andra men fullt möjligt om han har en släkting eller vän han litar på. Den risken kan vara värd att ta för att göra sig av med kroppen, som är det väsentliga för att binda honom till mord.