2022-01-20, 08:51
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Beata ordnade själv hennes försvinnande. Det enda hon inte tog hänsyn till var att C skulle komma för att träffa henne inte efter klockan 19:00 som planerat utan 2 timmar tidigarе. Hon skulle skicka den yngsta sonen till sin väninna som två äldsta söner (Vi minns alla att när polisen kom till hennes lägenhet var den helt tom.) C kom till hennes hus tidigare, såg sin bil där och tog både bilen och sin son.

Det är här teorin börjar. Beata planerade att träffa C efter klockan 19.00 utan några vittnen. De två skulle åka till Oxia och ta en promenad där tillsammans. Hon skulle provocera honom och de skulle slåss. Efter att ha lämnat C skulle hon dela sin position med sin äldste son.

Men allt blev inte som planerat. C kom 2 timmar för tidigt och tog med sig sin son. Jag tror inte att han planerade att döda henne. Annars hade han lämnat sin son till sin frus väninna. Om han planerade att döda sin fru skulle han inte plocka bort henne från fotbollsplanen inför alla. De närvarande här tror nog inte att han är en absolut idiot och förstod inte att alla misstankar skulle falla på honom. Men eftersom han inte förväntade sig att hon skulle försvinna, gick han lugnt hem med sin son och tog hand om honom. Jag tror att han fick en rejäl chock när polisen kom till honom vid 02-tiden och anklagade honom för att ha kidnappat sin fru.

Själv? Innan var det en älskare som försökte strypa henne enligt dig. Hur ska du/ni ha det?
Var tog medhjälparna vägen?
Senast redigerad av Lilett 2022-01-20 kl. 08:53.
Citera
2022-01-20, 08:57
Medlem
Citat:
Ursalund, Jag är faktisk själv undrar varför han berättade allt detta till mig?

Inlägg från 2021-10-20

Har du idag tre månader senare och efter vad som framkommit någon fundering varför C pratade så mycket skit om sin fru till dig?

Du har senare skrivit om att C berättade för dig att han stod utanför entrédörren med sonen och de kom inte in. Har du funderat på om han kanske ljög för dig? Hur ska de kunna byta lås i entrédörren så andra i huset ej heller kommer in i porten till sina lägenheter?
Citera
2022-01-20, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men kan inte svaret på dina frågor finnas i Polen några år tidigare när hon övergav exmaken och de fyra barnen efter en rätt listig planering för att åka till Malmö och där träffa C?

B gjorde kanske ingenting utan att ha en "plan"? Hon verkar ju trots allt ha varit en rätt förslagen och handlingskraftig kvinna trots att hon valde fel män att skaffa barn med eller så var det männen som valde fel kvinna att gifta sig med?

Hur kommer det sig att du lägger all din fokus på att gräva i offrets beteende? Det är betydligt mer intressant att förstå vilken del C har i hela historien. Offret står inte anklagad för någonting, det gör C.
Citera
2022-01-20, 09:36
Medlem
Citat:
Jag hörde att hon har lägenhet i Polen. Jag tror att det var Gdansk. Kanske hennes man berättade det till polisen och polisen söker henne i Polen?

Var i Polen har Beata den lägenheten?
Citera
2022-01-20, 09:44
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägg från 2021-10-20

Har du idag tre månader senare och efter vad som framkommit någon fundering varför C pratade så mycket skit om sin fru till dig?

Du har senare skrivit om att C berättade för dig att han stod utanför entrédörren med sonen och de kom inte in. Har du funderat på om han kanske ljög för dig? Hur ska de kunna byta lås i entrédörren så andra i huset ej heller kommer in i porten till sina lägenheter?

Jadu, det har Trolly fortfarande inte svarat på.
Kanske bodde det bara beräknande elaka frånskilda kvinnor i den trappuppgången som alla var i maskopi mot stackars lilla C...?
Citera
2022-01-20, 10:28
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnieszkaa
Co tu się dzieje do cholery???

Nu är det massor med teorier som bara är sura. Beata pratas som en helvetes gumma som jävlas med sin man för skojs skull och Cezary som okontrollerbar ond man.

Det glöms att båda älskade barnen mycket och att Cezary älskade Beata väldigt väldigt mycket.

Och om det är en olyckshändelse hade han varit fri man just nu. Provokation spelar inte roll om man mördat någon men det är lite vilse att tro att Beata skulle stå och jävlas och hota med att ta barnen.

Och Barby om du vill tala så mycket om bilden hjälper jag dig gärna att komma i kontakt med hans nära så du slipper bara sprida skvaller på Flashback och istället hjälpa.

Ta det lugnt. Visst att det finns trollar här men man måste bortse ifrån de.

Du skriver att Cezary älskade Beata väldigt mycket. Tyvärr så tror jag att han älskade sig själv mycket mer. Att slå, misshandla, döda är inte kärlek. Han var besatt av henne, han kontrollerade henne. Det lika lite kärlek som stalker har för sin offer.
Tyvärr så det ökända polska ordspråk (slår för älskar) har fel. Det andra (kvinna slår man inte ens med blomma) är mycket klokare.
Citera
2022-01-20, 10:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ja allt kommer väl att få sin förklaring när FUP väl kommer ut, tills dess får vi stå ut med olika försök i tråden där vissa skribenter vägrar att överväga alternativa teorier om vad som kan ha lett fram till kvinnans bortgång.

Bråk om vårdnaden kan i många fall dessutom handla om en ren maktkamp om barnen, paret är oense om i princip allt och sen går det ut över barnen. Varför ens ansöka om ensam vårdnad när situationen i övrigt är så infekterad? Vad kan det komma för gott av ett sådant beslut?

C har så vitt det går att se varit en bra pappa, varför försöka beröva honom gemensam kontroll över barnet?
Med en teori följer en rak bevisbörda, dvs den som framför teorin ska kunna visa bevis som styrker teorin.
Du snurrar runt begreppen och förväntar dig, mot alla vedertagna regler, att skribenterna här ska tillämpa omvänd bevisföring och motbevisa dina påhittade "teorier". Det är som att spela Fia, där du hittat på nya regler som du kräver att alla ska anamma.
Följ vedertagna regler så vi kan få en vettig, konstruktiv diskussion i stället för en mängd hitte-på-trams! Redovisa underlag som pekar på att C är offer och B förövare!

Edit:
Upplysningsvis så är trådsanningar, just trådsanningar och inga bevis, vilket du förefaller ha svårt att förstå.
Senast redigerad av sybel 2022-01-20 kl. 10:46. Anledning: Edit:
Citera
2022-01-20, 14:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hur kommer det sig att du lägger all din fokus på att gräva i offrets beteende? Det är betydligt mer intressant att förstå vilken del C har i hela historien. Offret står inte anklagad för någonting, det gör C.

Tack men C och B var motparter i detta drama, de interagerade med varandra, just därför är det viktigt att titta närmare på B:s historik och beteende för att utröna hennes del i dramat. Det krävs alltid två för att dansa tango.

Det här hänger dessutom ihop med teorin om att C kan ha blivit starkt provocerad och handlat i affekt? Detta brukar väl i vissa fall ses som förmildrande omständigheter?
Citera
2022-01-20, 14:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon märkte säkert att han var, och har varit jobbig att gemensamt komma överens med när det gällde barnet.

Det finns väl ingenting i nuläget som pekar på att C var jobbig eller försökte ta kontroll över barnet? Det var kanske istället hon som var jobbig att komma överens med om man spekulerar lite?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man lägger inte in om enskild vårdnad om samarbetet funkar bra.

Det finns ett flertal anledningar till att människor kan ansöka om ensam vårdnad, ofta handlar det om långvariga bråk med exet där ingen part vill ge med sig.Det finns ingen skillnad här mellan män och kvinnor.

Kontroll över barnen kan ibland dessutom handla om hämnd eller en önskan om kontroll över barnbidrag, bostadsbidrag osv. Du lever i en villfarelse helt borta från verkligheten.
Citera
2022-01-20, 14:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Bra pappa som tar livet av deras mamma? Om detta kommer fram får vi se.
Har du egen erfarenhet av vårdnadstvist, för du verkar besatt av att detta är anledningen?

Har du själv erfarenhet av vårdnadstvister? Du verkar helt plötsligt väldigt engagerad i det aktuella fallet som i teorin faktiskt kan handla om ett våldsamt gräl om vårdnaden om det gemensamma barnet?

Nu vet dessutom inte vi hur kvinnan avled, en annan teori går ut på att det istället kanske kan vara fråga om en ren olyckshändelse i anslutning till bråk? Det finns väl inget i nuläget som motsäger denna hypotes?

Vad har du själv för teorier kring det aktuella fallet i Malmö?
Citera
2022-01-20, 15:18
Medlem
SmurfStorms avatar
Citat:
Tack men kan inte svaret på dina frågor finnas i Polen några år tidigare när hon övergav exmaken och de fyra barnen efter en rätt listig planering för att åka till Malmö och där träffa C?

B gjorde kanske ingenting utan att ha en "plan"? Hon verkar ju trots allt ha varit en rätt förslagen och handlingskraftig kvinna trots att hon valde fel män att skaffa barn med eller så var det männen som valde fel kvinna att gifta sig med?

Varsågod för...? Inte för att det var riktat till dig, jag var intresserad av Barbys svar.

Eftersom du träder in och förespråkar Barbys "teorier" kan du väl utveckla runt den här mystiska mördaren som inte är C? Hur ser händelseförloppet ut enligt er? Vem är denne och hur hamnade Cs bil trots det i närheten av fyndplatsen?
Citera
2022-01-20, 15:22
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Har du själv erfarenhet av vårdnadstvister? Du verkar helt plötsligt väldigt engagerad i det aktuella fallet som i teorin faktiskt kan handla om ett våldsamt gräl om vårdnaden om det gemensamma barnet?

Nu vet dessutom inte vi hur kvinnan avled, en annan teori går ut på att det istället kanske kan vara fråga om en ren olyckshändelse i anslutning till bråk? Det finns väl inget i nuläget som motsäger denna hypotes?

Vad har du själv för teorier kring det aktuella fallet i Malmö?

Du far runt i alla trådar och dömer kvinnor. Vad jag gör här? Är det din tråd?
Engagerar mig i vilka trådar jag vill allt enl. Flashbacks riktlinjer.

Du skriver dina teorier. Det är dina trådsanningar!
Har inte undgått mig ditt eviga om tragiska olyckshändelser.
Du svarade inte på mina frågor:
Vad vet du om C ex i Polen? Något intressant som kan ge en bild av C liv där?

Vad tillför det här vad jag privat har för erfarenhet? Har inte blivit misshandlad eller mördad iaf av någon man ännu..
Senast redigerad av Lilett 2022-01-20 kl. 16:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in