2022-02-03, 17:05
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Alla som på något sätt varit aktivt involverade i affären är av intresse (enligt mig). Enbart släktskap duger inte. Esbjörn mammas uppfostran av Esbjörn är totalt irrelevant i sammanhanget. Esbjörn är vuxen, precis som Ebba och får stå för sina handlingar osv.

Vilka är då de intressanta på Esbjörnsidan? Monica, Majkgård, Matz, Ulf, Esbjörns ombud och Esbjörn har alla aktivt deltagit i det här. Esbjörns okända ledsagare är också av intresse, då situationen där är en nyckelsituation i tvisten. Folk som kan vittna om affären är av intresse och alla de som satt sin namnteckning på handlingar som har med fallet att göra. Nivån på intresset är naturligtvis olika stor beroende på relevansen på vad personen är inblandad i.

På Esbjörnsidan är det samma tankesätt. Hennes far är tex intressant utifrån röjningssammanhanget, men otroligt ointressant utifrån vad han har för religionstillhörighet eller hur han har uppfostrat Ebba.

Ebbas föräldrar var INTE närvarande vid kontraktsskrivningen. Det var Esbjörn, Ebba och en kvinnlig vän till Ebba i rummet. Om de fanns på tomten när det skedde, är oväsentligt. Med tanke på det påstådda medvetna oväsendet som fördes utanför, så fick de lika lite förstahandsinformation som du och jag.

Eller påstår du att de var med inne i rummet och stod och tryckte i månskensmörkret?
Men vänta nu, Ebbas mamma skulle ju oxå vittna.
2022-02-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
De är väl närheten mellan Esbjörns fastighet och Ebbas föräldrars fastighet som gör att hon överhuvudtaget vill ha Esbjörns kåk, så din fråga förstår jag inte?
Ett tips är att du läser ditt egna inlägg som jag citerade

Du hävdade att Ebbas pappa var någon form av överstekucku inom Livets ord och hade någon from av stort inflytande. Därav var med och drog i trådarna i husaffären..
2022-02-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ja, om att Esbjörn inte alls verkade visa någon ånger vid slyröjningen 10 dagar efter kontraktsskrivningen
2022-02-03, 17:12
Medlem
Citat:

Ja det är rätt.

Det betyder inte hon var med på kontraktskrivningen
2022-02-03, 17:12
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Du förstod alltså inte ordet Indiciekedja
Jag kan förklara så du kanske hänger med.
Majkgård, och "vaktmästarens dotter" har alla satt sin namnteckning på ett dokument som ger Monica Pernroth-Lüllmaa mer eller mindre full kontroll över Esbjörns tillgångar
Majkgård har medverkat vid försök till återbetalning av handpenningen
Majkgård har försökt få Esbjörn att framstå som virrigare än han faktiskt är (efter att ha sett resultatet på första screeningen)
Majkgård och Pernroth-Lüllmaa är gamla vänner och den senare är starkt kopplad till Binninge via RO

Sammantaget, tillsammans med annan information kan man alltså skapa sig en teori om att de på ett eller annat vis haft någon form av intressen i det här.

Vad har vi på Ebbas föräldrar? Ebbas mamma skulle vittna om Esbjörns humör i samband med röjningen, något som det fanns ytterligare vittnen till.
Ebbas pappa nämns av Esbjörn i ett förhör, av någon oklar orsak.

Klart som korvspad, sen finns det andra figurer i kulissen som gör hela ligan än mer mysko.
Esb ska ha fått ett heligt bud med Binninges dom i dörren en mörk kväll, (inga bevis ingenting)

Binninge har vid besiktningen fått 4 Fyra godkända kakelugnar i sin värdering, vem har ev fixat dom? troligen har det inte varit sotning där senaste århundradet, fans ju inte ens stege vid besiktningen.
Sen fans en ny vid senare tillfälle efter skrivningen, vem fixar detta och varför? sminka grisen innan värderingen?

Mystiska ULF som är nära vän med Esb men ändå igen hjälp av honom på två månader innan skrivningen. han bor ju bara hundra meter från huset.

Mystisk köpare på den lilla granen som skulle vara så värdefull, var det Ulf?
Senast redigerad av braattha 2022-02-03 kl. 17:18.
2022-02-03, 17:23
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Nä, så kan man ju tycka. Att allt som inte är av nöden tvunget är onödigt.

Men så finns det dom som tycker att lagen är ett minimikrav för vad som är etiskt och moraliskt viktigt.

Som tycker det är fult att säga;

- Jag har varit noggrann med att säkerhetskälla att allt gick korrekt och sjyst till.

Och sedan faktiskt inte har det. Detta vore ett moraliskt förkastligt beteende av vem som helst. Men är det extra mycket hos en kristen partiledare som säger sig värna om de gammal och svaga.
Tack!

När trollmor har lagt................
Väl uppenbart att du inte har koll på vad du skriver.

1-Du kan svara på den tidigare frågan du fick.
2-Du kan lägga fram bevisningen för att affären är lagvidrig.

Börja där.
2022-02-03, 17:26
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och jag tycker ofta att du lyckas pinpointa problemet på ett sätt som jag inte lyckas med eller har upptäckt. Det är väl det som är bra när man diskuterar och kan se saker från olika dimensioner: Dessutom måste man ju testa sina egna teorier genom det som andra har invändningar mot. I de bästa av världar leder ett bra diskussionsklimat till något för alla, det blir ett slags resultat som är bättre än det som fanns från början.

Jag är övertygad om att om Ebba hade sett till att det fanns en mäklare med från start, hade den här historien aldrig slutat på det här viset.

Förmodligen (obs spekulation) hade inte Esbjörna sålt, hade han sålt kanske det hade skett via en värdering i första hand och kanske hade det skett genom att fatigheten lagts ut på marknanden.

Trots allt, så är det en mäklares ansvar att hjälpa säljaren til bästa pris, om det är nu det som gäller.

Om Esbjörna hade ångrat sig i efterhand, då kontrakt varit påskrivet, hade det varit väldigt mycket svårare att prata om att det förekommit oegentligheter. Om man kontaktar en mäklare för att sälja, ja då faller ju argumentet att man inte ville sälja.

Ebba har inte varit försiktig eller varlig. Hon far fram som en bulldozer.

Till dig också. Varför skall Ebba använda en mäklare? Hon accepterade ju Esbjörns bud.
Vilken nytta har du då av att anlita en mäklare? Du skall ställa frågan till Esbjörn varför han inte valde att lägga ut fastigheten på öppna marknaden.
Kanske satt han där efter överenskommelsen var kvar och garvade skallen av sig över hur han toklurat Ebba, att köpa hans ruckel.
2022-02-03, 17:33
Medlem
Citat:
...om att det var en "skojfrisk" stämning vid röjningen 10 dar efter kontraktsskrivningen och att Esbj inte gav uttryck för någon ånger ja...

Btw.
-Var Ebbas föräldrar med vid kontraktsskrivninge?
-Vilket försäkringsbolag godkände binninge som ombud och I vilket/vilka mål.
-Har binninge varit medlem i KD?
2022-02-03, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Klart som korvspad, sen finns det andra figurer i kulissen som gör hela ligan än mer mysko.
Esb ska ha fått ett heligt bud med Binninges dom i dörren en mörk kväll, (inga bevis ingenting)
Det kan ju i teorin kunnat vara vem som helst. OM det ens levererades något mystiskt brev med en dom.

Citat:
Sen fans en ny vid senare tillfälle efter skrivningen, vem fixar detta och varför? sminka grisen innan värderingen?
Lägg sen till det tveksamma i att i så fall göra åtgärder på någon annans fastighet...

Citat:
Mystisk köpare på den lilla granen som skulle vara så värdefull, var det Ulf?

Hemlige-Uffe ja..
För att ha en så pass "central" roll så vet vi mycket lite om honom.
Han lånar ut sin bil till Esbjörn, han förklarar (enligt uppgift) vad kontraktet innebär och han författar brev som Esbjörn får underteckna..

Han kanske hade bokat granen till innergården vid sin mysiga bostadsrätt inne i Uppsala
2022-02-03, 17:41
Medlem
whogivesafucks avatar
Vill se det slutliga scenariot där Ebba, efter att ha dränkt in kåken med bensin, mitt framför ögonen på Esbjörn, lugnt och stilla snärtar fyr på sin Zippo. Och med ett "yippie kay yay motherfucker" kastar in den i kåken.
2022-02-03, 17:47
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Alla som på något sätt varit aktivt involverade i affären är av intresse (enligt mig). Enbart släktskap duger inte. Esbjörn mammas uppfostran av Esbjörn är totalt irrelevant i sammanhanget. Esbjörn är vuxen, precis som Ebba och får stå för sina handlingar osv.

Vilka är då de intressanta på Esbjörnsidan? Monica, Majkgård, Matz, Ulf, Esbjörns ombud och Esbjörn har alla aktivt deltagit i det här. Esbjörns okända ledsagare är också av intresse, då situationen där är en nyckelsituation i tvisten. Folk som kan vittna om affären är av intresse och alla de som satt sin namnteckning på handlingar som har med fallet att göra. Nivån på intresset är naturligtvis olika stor beroende på relevansen på vad personen är inblandad i.

På Esbjörnsidan är det samma tankesätt. Hennes far är tex intressant utifrån röjningssammanhanget, men otroligt ointressant utifrån vad han har för religionstillhörighet eller hur han har uppfostrat Ebba.

Ebbas föräldrar var INTE närvarande vid kontraktsskrivningen. Det var Esbjörn, Ebba och en kvinnlig vän till Ebba i rummet. Om de fanns på tomten när det skedde, är oväsentligt. Med tanke på det påstådda medvetna oväsendet som fördes utanför, så fick de lika lite förstahandsinformation som du och jag.

Eller påstår du att de var med inne i rummet och stod och tryckte i månskensmörkret?

Citat:

Var har jag sagt att hon är ointressant eller att hon inte ska vittna?

Jag ser dock att jag skrivit galet. Istället för "På Esbjörnsidan är det samma tankesätt..." ska det stå EBBA, inte Esbjörn. Blir nog mer begripligt, även om det stod ett "hennes" där också.

Är intresserad av varifrån du fått information att Ebbas föräldrar var med vid kontraktsskrivningen. Det framkommer absolut ingenstans någonstans i verifierbara källor.
Senast redigerad av fnirp 2022-02-03 kl. 17:55.
2022-02-03, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Vadå sprida misstankar om Binninge??? För det är väl honom du syftar på som juridiskt ombud.
Domarna mot honom kanske är falsarier menar du?
Med tanke på vad han gjort måste jag säga att kommentarerna är väldigt snälla.
Misstankar om Tersaeus som lämnade in en ”värdering” som den stackars utpekade mäklaren var tvungen att dementera för att inte bli till åtlöje…och sedan meddelade Sture att ytterligare en mäklare skulle göra en ny värdering…som den mäklaren också blev tvungen att dementera.

Jämfört med sådana små fadäser så har ju Ebbas barn gjort mycket värre saker!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in