2022-02-03, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eller så har Esbjörn svårt med närminnet och vissa delar av kognitionen?

Det har ju ändå gått flera månader sedan händelsen.

Han blandar samman datum men minns tydligt att det stod Sjönära på kontraktet och har en uppfattning om hur de blivit inblandade.
Antagligen har han läst eller fått återberättat för sig att Theo, som haft skrivuppdraget, är bror till Ebbas kompis. Hur han får in kopplingen till "trävarufirman" är en gåta.

Det intressanta med datumen är att vissa av dem stämmer, men att han inte har helt klart för sig vad som egentligen gjordes. (samt undanhåller vissa saker, som att det inte var HAN som var inne själv på banken, han skrev inte brevet mm)

Han har ju papper på att han har svårt med NÄRminnet, Det var ju det han sökte för från början. Att han upplevde att han glömde vart han lagt plånboken mm.

Han hade ju inte heller några problem att återge händelseförloppet i samband med trafikolyckan på ett så pass klart sätt så att rätten inte ansåg att han var så virrig så hans körkort borde återkallas
2022-02-03, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Det är patetiskt att påstå att Ebbas föräldrar inte har med detta att göra.
kan du lägga fram någon form av mer utvecklad teori om hur och varför de skulle vara inblandade.
Bortsett att någon hoppar in i tråden och hävdar att Ebbas pappa är någon form av höjdare inom församlingen och styr med järnhand både där och i marielund

Citat:
För att nästa sekund tycka att det är helt okey att spy galla över och sprida misstankar om samtliga Esbjörns juridiska ombud, Monica, Majkgård, Majkgård städare/vaktmästare, hans fru, deras dotter, Matz, Ulf, och fan och hans moster.

Jag har ett ord du kan klura på: Indiciekedja
2022-02-03, 15:55
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Men kära barn, klipp dig och skaffa dig ett jobb.

Det är patetiskt att påstå att Ebbas föräldrar inte har med detta att göra. För att nästa sekund tycka att det är helt okey att spy galla över och sprida misstankar om samtliga Esbjörns juridiska ombud, Monica, Majkgård, Majkgård städare/vaktmästare, hans fru, deras dotter, Matz, Ulf, och fan och hans moster.

Ebbas föräldrar var exempelvis närvarande vid kontrakskrivningen. Detta gör dem mer delaktiga i detta än många som har blivet uthängda Indiens tråd.

Nu var de ju faktiskt framlyfta som exempel på hur denna tråd skulle kunna se ut om jag/ vi använde samma metoder som Ebbotar. Det är enbart på grund av att jag/ vi har en högre moral är du/ni som de varit förskonade från inblandning i tråden. Inte på grund av att det inte finns människor med hemligheter eller konstiga sammankopplings mellan människor på Ebbas sida.

Mem det är magstarkt av dig att gnälla. Med tanke på vilken retorik du själv använder dig av.

Alla som på något sätt varit aktivt involverade i affären är av intresse (enligt mig). Enbart släktskap duger inte. Esbjörn mammas uppfostran av Esbjörn är totalt irrelevant i sammanhanget. Esbjörn är vuxen, precis som Ebba och får stå för sina handlingar osv.

Vilka är då de intressanta på Esbjörnsidan? Monica, Majkgård, Matz, Ulf, Esbjörns ombud och Esbjörn har alla aktivt deltagit i det här. Esbjörns okända ledsagare är också av intresse, då situationen där är en nyckelsituation i tvisten. Folk som kan vittna om affären är av intresse och alla de som satt sin namnteckning på handlingar som har med fallet att göra. Nivån på intresset är naturligtvis olika stor beroende på relevansen på vad personen är inblandad i.

På Esbjörnsidan är det samma tankesätt. Hennes far är tex intressant utifrån röjningssammanhanget, men otroligt ointressant utifrån vad han har för religionstillhörighet eller hur han har uppfostrat Ebba.

Ebbas föräldrar var INTE närvarande vid kontraktsskrivningen. Det var Esbjörn, Ebba och en kvinnlig vän till Ebba i rummet. Om de fanns på tomten när det skedde, är oväsentligt. Med tanke på det påstådda medvetna oväsendet som fördes utanför, så fick de lika lite förstahandsinformation som du och jag.

Eller påstår du att de var med inne i rummet och stod och tryckte i månskensmörkret?
2022-02-03, 15:56
Medlem
Citat:
Ge dig, Ebbotar är milt mot vad jag har fått utstå i denna tråd. Man kan inte kalla någon lågutbildade inbicilla idiot i ett inlägg och gnälla över att man blir kallad Ebbot i nästa, det rimmar illa. Är många här vana vid att man inte behandlas som man behandlar i denna tråd mån tro?!

Esbjörm talar om Ebbas pappa i polisförhör kring trädfällningen.

Så esb tala bara med Busch pappa kring trädfällningen?
Föräldrar var alltså inte med på kontraktskrivningen?

Hittils har du kallar folk för ebbotar även när de inte kallat dig något, utan bara kritiserat dig.
2022-02-03, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ligger tjuveriet i generna hos familjen Busch?

https://www.dagen.se/familj/jubilar/2021/04/24/truls-om-gudslangtan-snodde-en-bibel/

Apropå skylten så kan man se den i korsningen Bärby dock utan tel.nr, Solenergiprojektet.
(Google map)
Den artikeln låg bakom betalvägg så den kan bara prenumeranter på det kristna bladet läsa, någon stal alltså en bibel för att denne hade en gudslängtan?
2022-02-03, 16:02
Medlem
Citat:
Men kära barn, klipp dig och skaffa dig ett jobb.

Det är patetiskt att påstå att Ebbas föräldrar inte har med detta att göra. För att nästa sekund tycka att det är helt okey att spy galla över och sprida misstankar om samtliga Esbjörns juridiska ombud, Monica, Majkgård, Majkgård städare/vaktmästare, hans fru, deras dotter, Matz, Ulf, och fan och hans moster.

Ebbas föräldrar var exempelvis närvarande vid kontrakskrivningen. Detta gör dem mer delaktiga i detta än många som har blivet uthängda Indiens tråd.

Nu var de ju faktiskt framlyfta som exempel på hur denna tråd skulle kunna se ut om jag/ vi använde samma metoder som Ebbotar. Det är enbart på grund av att jag/ vi har en högre moral är du/ni som de varit förskonade från inblandning i tråden. Inte på grund av att det inte finns människor med hemligheter eller konstiga sammankopplings mellan människor på Ebbas sida.

Mem det är magstarkt av dig att gnälla. Med tanke på vilken retorik du själv använder dig av.

Varifrån har du informationen att Ebbas föräldrar var med vid kontraktsskrivningen ?
2022-02-03, 16:03
Medlem
Citat:
Jag har svårt att förstå att syftet med exemplet går dig fullständigt förbi. Ebba använder retoriken för att vanda saker till sin fördel och för att få saker att låta mildare än de är.

När hon säger att hon lärde känna en man i sommras låter det som att först kom vänskapen och sedan tanken om att köpa huset.
För dig innebär alltså ”lärde känna” att de blev vänner? Då förstår jag din fundering lite mer. Då är det förmodligen olika tolkningar av begreppen som förvirrar. Det är kanske inte alla som gör ett likhetstecken mellan att lära känna någon och att man då blivit vänner. Jag tycker för egen del att det är två helt olika saker. Jag kan i alla fall lära känna en människa utan att bli vän med den personen.
2022-02-03, 16:07
Medlem
Hmmm? Hemlös - bostadslös?

Pappa Truls o mamma Helena bor sedan sept -21 (enl mrkoll) på Marielund 62A.

Ebba bor m de pyttesmå barnen på Marielund 314.

Så vad ska hon med Esbjörns hus till nu då? Casha in värdestegringen?
2022-02-03, 16:09
Medlem
Citat:

Renovera och bo i.
2022-02-03, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nighter825
Renovera och bo i.

Måste hon ha två hus för att få ihop livspusslet?
2022-02-03, 16:13
Medlem
Citat:
Måste hon ha två hus för att få ihop livspusslet?

Nej.
2022-02-03, 16:13
Medlem
Citat:

Hon vill kanske inte bo med sin mamma och pappa eller med sin ex. man hela livet, alla gör inte samma livsval som du. Är hennes barn småväxta pygméer eller vad vill du säga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in