Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Men kära barn, klipp dig och skaffa dig ett jobb.
Det är patetiskt att påstå att Ebbas föräldrar inte har med detta att göra. För att nästa sekund tycka att det är helt okey att spy galla över och sprida misstankar om samtliga Esbjörns juridiska ombud, Monica, Majkgård, Majkgård städare/vaktmästare, hans fru, deras dotter, Matz, Ulf, och fan och hans moster.
Ebbas föräldrar var exempelvis närvarande vid kontrakskrivningen. Detta gör dem mer delaktiga i detta än många som har blivet uthängda Indiens tråd.
Nu var de ju faktiskt framlyfta som exempel på hur denna tråd skulle kunna se ut om jag/ vi använde samma metoder som Ebbotar. Det är enbart på grund av att jag/ vi har en högre moral är du/ni som de varit förskonade från inblandning i tråden. Inte på grund av att det inte finns människor med hemligheter eller konstiga sammankopplings mellan människor på Ebbas sida.
Mem det är magstarkt av dig att gnälla. Med tanke på vilken retorik du själv använder dig av.
Alla som på något sätt varit aktivt involverade i affären är av intresse (enligt mig). Enbart släktskap duger inte. Esbjörn mammas uppfostran av Esbjörn är totalt irrelevant i sammanhanget. Esbjörn är vuxen, precis som Ebba och får stå för sina handlingar osv.
Vilka är då de intressanta på Esbjörnsidan? Monica, Majkgård, Matz, Ulf, Esbjörns ombud och Esbjörn har alla aktivt deltagit i det här. Esbjörns okända ledsagare är också av intresse, då situationen där är en nyckelsituation i tvisten. Folk som kan vittna om affären är av intresse och alla de som satt sin namnteckning på handlingar som har med fallet att göra. Nivån på intresset är naturligtvis olika stor beroende på relevansen på vad personen är inblandad i.
På Esbjörnsidan är det samma tankesätt. Hennes far är tex intressant utifrån röjningssammanhanget, men otroligt ointressant utifrån vad han har för religionstillhörighet eller hur han har uppfostrat Ebba.
Ebbas föräldrar var INTE närvarande vid kontraktsskrivningen. Det var Esbjörn, Ebba och en kvinnlig vän till Ebba i rummet. Om de fanns på tomten när det skedde, är oväsentligt. Med tanke på det påstådda medvetna oväsendet som fördes utanför, så fick de lika lite förstahandsinformation som du och jag.
Eller påstår du att de var med inne i rummet och stod och tryckte i månskensmörkret?