Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Eller så har Esbjörn svårt med närminnet och vissa delar av kognitionen?
Eller så ser bara ni troll det ni vill se och blundar för alla fakta. Det lustiga är att det är bara när det passar er, som Esbjörn har minnesproblem. När det passar er att han minns något, då har han vips inget minnesproblem. Troll.
Esbjörn har vid ett antal tillfällen visat prov på såväl enastående minne som kognition. Han har berättat detaljrikt om många olika saker, t.ex. hur det gick till när avtalet skrevs på, vad som sades, vem som satt på vilka stolar osv. Alldeles särskilt utmärker sig såväl hans kognitiva förmågor som hans minne när det kommer till trafikolyckan. Där han med en extremt hög detaljgrad såväl hade uppfattat och mindes som kunde återge en stor mängd detaljer som även för en person i sina bästa år skulle vara svårt att uppfatta.
Så, nej, ni troll kan precis som jag skrev hitta på vad som helst och komma med alla möjliga ogrundade påståenden. Fakta talar för sig. Observera också att den kognitiva utredning som gjorts av vården visade att Esbjörns kognitivta "störning" är ren inbillning. Det framgår av hans journal.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det har ju ändå gått flera månader sedan händelsen.
Liksom det hade med allt annat han minns in i minsta detalj ...
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Sanningen, den sitter inte du på, vad du än försöker påstå (din signatur).
Du är obehaglig, för att du skäms inte och drr dig inte för att kalla människor för de hemskaste saker.
Kanske tycker du att det är hemskt att kalla en barnvåldtäktsman för en barnvåldtäktsman.
Personligen anser jag att det är precis vad en barnvåldtäktsman ska kallas.
Det hemska är vad barnvåldtäktsmannen har gjort, och att kräk som du tar barnvåldtäktsmän i försvar.
Sanningen sitter jag på, definitivt i relation till sådana som dig. Sanningen finns i de referenser jag och flera med mig presenterar. De som du väljer att inte se, att inte läsa eller att inte förstå.
Sanningen finns i vårdens utredning om Esbjörn. Ingen objektiv kognitiv störning.
Sanningen finns i polisutredningarna kring Esbjörn. Han har syn, minne och uppfattningsförmåga som en örn och en elefant tillsammans.
Sanningen finns i värderingsutlåtandena. Ebba betalade ett rimligt marknadspris för huset.
Sanningen finns i domstolens aktbilagor. Esbjörn sålde huset av egen fri vilja och det förelåg inget tvång.
Här är det jag som är sanningen.
Och den är du rädd för.
Därför är du rädd för mig.
Därför skriver du inlägg som ovan.