2022-02-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Måste hon ha två hus för att få ihop livspusslet?
Många har det. Majkgård har till och med ännu fler. Två kursgårdar och ett par hus som hon ärvt redan tidigare. Ändå är hon inte nöjd.
2022-02-03, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eller så har Esbjörn svårt med närminnet och vissa delar av kognitionen?

Eller så ser bara ni troll det ni vill se och blundar för alla fakta. Det lustiga är att det är bara när det passar er, som Esbjörn har minnesproblem. När det passar er att han minns något, då har han vips inget minnesproblem. Troll.

Esbjörn har vid ett antal tillfällen visat prov på såväl enastående minne som kognition. Han har berättat detaljrikt om många olika saker, t.ex. hur det gick till när avtalet skrevs på, vad som sades, vem som satt på vilka stolar osv. Alldeles särskilt utmärker sig såväl hans kognitiva förmågor som hans minne när det kommer till trafikolyckan. Där han med en extremt hög detaljgrad såväl hade uppfattat och mindes som kunde återge en stor mängd detaljer som även för en person i sina bästa år skulle vara svårt att uppfatta.

Så, nej, ni troll kan precis som jag skrev hitta på vad som helst och komma med alla möjliga ogrundade påståenden. Fakta talar för sig. Observera också att den kognitiva utredning som gjorts av vården visade att Esbjörns kognitivta "störning" är ren inbillning. Det framgår av hans journal.

Citat:
Det har ju ändå gått flera månader sedan händelsen.

Liksom det hade med allt annat han minns in i minsta detalj ...

Citat:
Sanningen, den sitter inte du på, vad du än försöker påstå (din signatur).
Du är obehaglig, för att du skäms inte och drr dig inte för att kalla människor för de hemskaste saker.

Kanske tycker du att det är hemskt att kalla en barnvåldtäktsman för en barnvåldtäktsman.
Personligen anser jag att det är precis vad en barnvåldtäktsman ska kallas.
Det hemska är vad barnvåldtäktsmannen har gjort, och att kräk som du tar barnvåldtäktsmän i försvar.

Sanningen sitter jag på, definitivt i relation till sådana som dig. Sanningen finns i de referenser jag och flera med mig presenterar. De som du väljer att inte se, att inte läsa eller att inte förstå.

Sanningen finns i vårdens utredning om Esbjörn. Ingen objektiv kognitiv störning.
Sanningen finns i polisutredningarna kring Esbjörn. Han har syn, minne och uppfattningsförmåga som en örn och en elefant tillsammans.
Sanningen finns i värderingsutlåtandena. Ebba betalade ett rimligt marknadspris för huset.
Sanningen finns i domstolens aktbilagor. Esbjörn sålde huset av egen fri vilja och det förelåg inget tvång.

Här är det jag som är sanningen.
Och den är du rädd för.
Därför är du rädd för mig.
Därför skriver du inlägg som ovan.
2022-02-03, 16:34
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ge dig, Ebbotar är milt mot vad jag har fått utstå i denna tråd. Man kan inte kalla någon lågutbildade inbicilla idiot i ett inlägg och gnälla över att man blir kallad Ebbot i nästa, det rimmar illa. Är många här vana vid att man inte behandlas som man behandlar i denna tråd mån tro?!

Esbjörm talar om Ebbas pappa i polisförhör kring trädfällningen.

Nu är du väl ändå nära bristningsgränsen😝
2022-02-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Han har ju papper på att han har svårt med NÄRminnet, Det var ju det han sökte för från början. Att han upplevde att han glömde vart han lagt plånboken mm.

Faktum är att han har papper på att han INTE har problem med närminnet.

Pappret säger nämligen att han har en "subjektiv närminnesproblematik".

Det vill säga, rent objektivt kan ingen närminnesproblematik påvisas, det är bara han själv som tycker att han har det.

Källa: utdrag ur Esbjörns journal från svensk sjukvård.
2022-02-03, 16:38
Medlem
Citat:

Bra fråga.

Ebba har ett hus, innan hade hon inget. Att ha åtminstone ett eget hem ses som regel som en nödvändighet för att få ihop livspusslet, särskilt med två barn.

Måste Esbjörn ha fyra bostäder för att få ihop livspusslet? Han har ju inte ens några barn. Inte ett enda.

Hur vore det om han avstod en bostad till en ung ensamstående tvåbarnsmor som är hemlös?
2022-02-03, 16:38
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Många har det. Majkgård har till och med ännu fler. Två kursgårdar och ett par hus som hon ärvt redan tidigare. Ändå är hon inte nöjd.

Esbjörn hade tillgång till 4 hus/BR och ändå så gnälls det som om han vore bostadslös.

Att Majkgård hade fler beror bara på att hon hade lurat att ett par ifrån några gubbar, ett testamente under näsan på deras dödsbädd så var det klart.
2022-02-03, 16:39
Medlem
Citat:
Hmmm? Hemlös - bostadslös?
Ebba bor m de pyttesmå barnen på Marielund 314.

Du måste lära dig att skilja på bostadsadress och folkbokföringsadress..
Det har väl med all tydlighet framgått att Ebba HYR En tillfällig bostad sedan skilsmässan.
Om det sedan är ett hus på fd. makens fastighet eller någonstans i grannskapet är irrelevant.
Sen kan det finnas mycket goda skäl till att hon fortfarande är folkbokförd på sin gamla adress.
2022-02-03, 16:55
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Behöver Esb två bostadsrätter samt ett hus ?
iofs har han mö skit men ändå, sen har Binninge faktiskt sagt att han ska sälja av.
Detta är ju en sanning för han har ju sålt.
Han har svårt nog med sitt livspuzzel
2022-02-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag har inte sagt att de har något med detta att göra. Jag har sagt att det finns lika mycket faktiska bevis för att de gör det som att någon från Esbjörns sida gör det.
Du förstod alltså inte ordet Indiciekedja
Jag kan förklara så du kanske hänger med.
Majkgård, och "vaktmästarens dotter" har alla satt sin namnteckning på ett dokument som ger Monica Pernroth-Lüllmaa mer eller mindre full kontroll över Esbjörns tillgångar
Majkgård har medverkat vid försök till återbetalning av handpenningen
Majkgård har försökt få Esbjörn att framstå som virrigare än han faktiskt är (efter att ha sett resultatet på första screeningen)
Majkgård och Pernroth-Lüllmaa är gamla vänner och den senare är starkt kopplad till Binninge via RO

Sammantaget, tillsammans med annan information kan man alltså skapa sig en teori om att de på ett eller annat vis haft någon form av intressen i det här.

Vad har vi på Ebbas föräldrar? Ebbas mamma skulle vittna om Esbjörns humör i samband med röjningen, något som det fanns ytterligare vittnen till.
Ebbas pappa nämns av Esbjörn i ett förhör, av någon oklar orsak.
2022-02-03, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Har vi någon källa på hur Ebbas föräldrars engagemang i Livets ord ser ut.
Det verkar lite märkligt att då Ebba inte är med i församlingen.

Vad skulle föräldrarna i så fall ha för vinning på att Ebba skulle köpa just det här huset? Slippa ha henne som granne?

De är väl närheten mellan Esbjörns fastighet och Ebbas föräldrars fastighet som gör att hon överhuvudtaget vill ha Esbjörns kåk, så din fråga förstår jag inte?
2022-02-03, 16:59
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Hmmm? Hemlös - bostadslös?

Ebba bor m de pyttesmå barnen på Marielund 314.

Hon kan vara skriven precis där hon vill, det vet du väl.
2022-02-03, 17:02
Medlem
braatthas avatar
Det konstigaste är att det finns personer som inte kan ha insikt i när dom borde ge upp.
Har man sålt sitt hus så kanske man ska vara nöjd med det inte bråka så länge "liket rör sig"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in