2022-01-29, 20:59
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Flyttade hemifrån för 6-7 år sedan och har bott i samma lägenhet sen dess. Hade först en granne ovanför som festade rätt mycket men jag störde mig inte av det, tyckte bara det var skönt att det var lite liv i huset och det gjorde att jag själv kunde höja volymen ibland utan att känna att jag störde grannarna.

Men, häromveckan så flyttade det in en familj med 3 barn i lägenheten ovan och det är KONSTANT dunkande i golvet. Det är alltså non-stop dunkande och jag hör även deras skrik hela tiden. Har provat att dra på mig hörlurar när jag sitter vid datorn men allt jag hör är ändå det där jävla dunkandet. Har även dragit på musik på hög volym men det går inte att undkomma dunkandet i golvet, det är som en jävla amerikansk folkfest där uppe.

Annars så trivs jag i lägenhet. Går något sönder så är det bara att skicka mail till hyresvärden så är det fixat på en vecka. Känns också som att inbrottsrisken är något lägre om man bor i lägenhet.

Men ja, störiga grannar är den största anledningen till att man vill skaffa hus. Egentligen den enda anledningen för mig.
Senast redigerad av LegendenLarsVilks 2022-01-29 kl. 21:02.
Citera
2022-01-29, 21:05
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Ärligt talat. Jag har bott i 7 olika lägenheter i mitt liv och det är en av de främsta anledningarna till att jag även mått dåligt större delen av mitt liv.
Man hör grannar hela tiden, de visar noll respekt. Det spelas musik, det skramlas och dunkas, man är högljudd på alla möjliga sätt.

En annan tassar runt som en katt liksom. Hur kan man ens göra så mycket liv som folk gör? Man flyttar stolar så det gnisslar.
Folk röker på balkongen, smäller i ytterdörrar.

Detta gäller även bostadsrätter. Jag har bott i nyproducerade fina lägenheter men det är ingen skillnad. Det är samma skit där också. Enda skillnaden är att man i regel inte stöter på familjer med 4 barn i en tvåa som har orientaliska middagar kl 23 varje vardag samt narkomaner.

Så , hur står ni ut med helvetet?

Du får fixa villa, din sosse!
Citera
2022-01-29, 21:08
Medlem
Hade störiga festprissar i lgh ovanför mig i min förra lgh (ca 7 år sen). Flyttade pga dem. Nu har jag lgh högst upp så finns ingen ovanför som stör.

Kör även brusreducerande hörlurar som hjälper mycket, samt öronproppar när jag ska sova. Sällan jag blir störd nu.

Kan verkligen rekommendera trådlösa hörlurar med noise cancelling. Kör det konstant när jag är hemma oavsett för det skapar en skön ljudmiljö. Lyssnar nästan alltid på musik eller nån podcast.
Citera
2022-01-29, 21:20
Medlem
Hoggorms avatar
Antingen har du haft otrolig otur eller så är du jävligt känslig. Jag har bara bott i 3 lägenheter på 3 år, men i ingen av dessa har det varit problem med störande grannar. Man får ju acceptera att man bor i samma hus som massor av andra folk, så helt dödstyst KAN det ju inte vara. Exempelvis har vi en hund två våningar över som skäller någon gång ibland, men inte får jag tinnitus av det?
Citera
2022-01-29, 21:21
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Nja, att varmvattnet är inbakat i hyran är inte samma sak som gratis.

Nej jag vet
Men det känns som att det är gratis när det inte kommer en faktura.
Och man kan använda hur mycket man vill

Det är själva känslan man får av utebliven faktura där det står VATTENHELVETE
Citera
2022-01-29, 21:22
Medlem
Värsta grannarna är nog de som bestämmer sig för att möblera om mitt på natten, och det ska göras varannan vardag. Vad i helvete
Citera
2022-01-29, 21:28
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan

Så , hur står ni ut med helvetet?

Jag gör inte det.
Tyvärr gjort dåliga val i livet som lett till att jag inte har råd eller möjlighet att flytta... just nu.

Bor i ett "blandat" område. Blattarna är värst. Inte alla, men många av dem. Noll respekt för sin grannar. Som du säger de är högljudda och röker. De har en helt annan dygnsrytm ofta också.

Jobbar på för fullt för att komma ifrån detta helvete.
Citera
Medlem
Bor i Karlskrona i kungsmarken. Massor av babbar och stora familjer i min trappuppgång. Det finns också några andra som tillhör satellit boendet jag bor på och som har vissa psykiska besvär. Om jag blir störd ringer jag bara störjouren så brukar det ordna sig.

En som bodde högst upp blev vräkt efter flera varningar. Jag ringde själv aldrig om personen eftersom han inte störde mig. Han hade ett stort trumset som han bankade på sena kvällar. Sedan hade han också en tjej som spelade trumpet väldigt dåligt.

Den enda som jag stört mig på bor ovanför. Han röker braj på sin balkong och det luktar väldigt mycket när jag har balkongdörren öppen på sommaren. Dessutom har han kastat ner skräp på min balkong. Bland annat en filt som hade bajs? på. Men det som är mest störigt är när han spelat rap alldeles för högt. Numera spelar han dock inte lika högt som förut så jag kan lyssna på min musik ganska ostört.
Citera
Medlem
Markus.Stahlinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Värsta grannarna är nog de som bestämmer sig för att möblera om mitt på natten, och det ska göras varannan vardag. Vad i helvete

Mina arab-grannar gör så. De kan börjar flytta möbler klockan 01-02 mitt i natten.
Citera
2022-01-29, 21:43
Medlem
Håller med, men vi har inte alla råd att bo i hus. Hatar lägenhet.
Citera
2022-01-29, 21:46
Medlem
Erki122s avatar
Min första lägenheten för herrans massa år sedan så hade jag en gubbjävel som satt på sin thailändska fru mitt på nätterna... Hennes jävla stön var som att lyssna på en skrikande åsna.
Men när jag bankade upp en tavla några minuter över tio så var han snabb och banka på väggen att det skulle vara tyst.
Senast redigerad av Erki122 2022-01-29 kl. 21:53.
Citera
2022-01-29, 21:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Sen finns det oftast även en "Borrman" i varje fastighet.

På den tiden jag bodde i lägenhet så försökte jag alltid få en lägenhet högst upp i huset. Blir lite lugnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in