Citat:
Ursprungligen postat av
PedoJoeBiden
Bor man i bostadsrätt utan MENA i närheten samt främst gamlingar i trappuppgången så är det hur lugnt som helst.
Tanten ovan oss har tydligen bott i samma lägenhet i 50 år, jättetrevlig är hon.

Bor bara svenskar och ett par britter i min byggnad, samtliga är 50+ och jag är den enda under 30. Detta förändrar inte faktumet att jag hör väldigt klart och tydligt när de t.ex. spolar toaletten, duschar, tar vatten ur kranen, etc. Ljudet är högt och mer än tillräckligt för att hålla en lättväckt individ vaken. I övrigt är de tysta som möss, jag likaså.
Förstår ärligt talat inte varför Sverige blev så fruktansvärt besatt av att bygga flervåningshus; finns inget som är dyrare att bygga och underhålla. Det är inte som om vi har ont om mark att bygga på i Sverige. Om man inte vill bygga stora enfamiljshus p.g.a. den höga singeltätheten så går det ju faktiskt alldeles utmärkt att bygga mindre moderna passivhus designade för 1 - 2 ockupanter med möjlighet till expansion om det skulle bli fler i familjen..
Enfamiljshus är mer flexibla och lättare att modernisera än flervåningshus, t.ex. är det lättare att expandera som jag redan nämnt men det är även lättare att renovera, riva och bygga nyare med högre energistandard om så skulle behövas. All renovering och rivning av flervåningshus är en svindyr mardröm vilket har lett till att stora delar av Svenska folket bor i omoderna och extremt dåligt isolerade bostäder.