2022-01-29, 15:03
Medlem
Ärligt talat. Jag har bott i 7 olika lägenheter i mitt liv och det är en av de främsta anledningarna till att jag även mått dåligt större delen av mitt liv.
Man hör grannar hela tiden, de visar noll respekt. Det spelas musik, det skramlas och dunkas, man är högljudd på alla möjliga sätt.

En annan tassar runt som en katt liksom. Hur kan man ens göra så mycket liv som folk gör? Man flyttar stolar så det gnisslar.
Folk röker på balkongen, smäller i ytterdörrar.

Detta gäller även bostadsrätter. Jag har bott i nyproducerade fina lägenheter men det är ingen skillnad. Det är samma skit där också. Enda skillnaden är att man i regel inte stöter på familjer med 4 barn i en tvåa som har orientaliska middagar kl 23 varje vardag samt narkomaner.

Så , hur står ni ut med helvetet?
Citera
2022-01-29, 15:05
Medlem
icuesofty20s avatar
Bo inte nära blattingar så ska du se att det går bättre.
Citera
2022-01-29, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
Ärligt talat. Jag har bott i 7 olika lägenheter i mitt liv och det är en av de främsta anledningarna till att jag även mått dåligt större delen av mitt liv.
Man hör grannar hela tiden, de visar noll respekt. Det spelas musik, det skramlas och dunkas, man är högljudd på alla möjliga sätt.

En annan tassar runt som en katt liksom. Hur kan man ens göra så mycket liv som folk gör? Man flyttar stolar så det gnisslar.

Detta gäller även bostadsrätter. Jag har bott i nyproducerade fina lägenheter men det är ingen skillnad. Det är samma skit där också. Enda skillnaden är att man i regel inte stöter på familjer med 4 barn i en tvåa som har orientaliska middagar kl 23 varje vardag samt narkomaner.

Vi väljer bostad med omsorg.
Däri ingår bla att kolla upp störningar både i husen och i omgivningar.
Citera
2022-01-29, 15:09
Medlem
Det hela är egentligen mycket enkelt:
Skit i dem. De finns inte. Hitta ditt inre lugn. Ödsla inte en enda sekund mer av ditt liv på dem.

Jag är uppvuxen och har bott i förorten i 25+ år och det var en vinnande strategi när det gäller störiga babbar, idioter, knarkare och alkisar.
Citera
2022-01-29, 15:09
Bannlyst
Haha, tänk att tassa runt som en katt i sin egna bostad. Skäms du över dig själv TS? Tycker du att du tar för mycket plats för omvärlden, t.o.m. inuti din egna bostad? Är du bög?
Citera
2022-01-29, 15:10
Medlem
Man får helt enkelt acceptera läget.
Citera
2022-01-29, 15:16
Det är bland det värsta jag varit med om.
Som tur är så har min vistelse i lägenhetern varit väldigt liten.

Från 0-3 så bodde jag i lägenhet. Kommer inte ihåg den tiden.
Sen flyttade vi till stort hus

Efter det har det varit någon enstaka period som man bott i lägenhet.

Man hör när grannen knullar. När deras barn skriker. När dom tappar nåt på golvet.
Och vill man själv knulla så vet man att grannen hör det.
Man kan inte spela musik när man vill. Man är instängd som en råtta i en bur.

Aldrig mer lägenhet för min del iaf.

Så jävla nice med hus och garage och någon liten jävla gräsplätt.
Problem med bilen? Ja då går jag ut i garaget och fixar den.
Bygga om? Ja då tar man bilen och köper virke och grejer och parkerar precis utanför huset.
Sugen på pool? Ja då fixar man en pool.
Man behöver aldrig leta parkering
Är typ 1000 fördelar med hus. Positivt med lgh är eventuellt ehm gratis varmvatten
Citera
2022-01-29, 15:20
Medlem
Om det är ett sånt stort problem så får du faktiskt flytta in i hus nånstans där det inte finns grannar. Klart som fan man ska få leva i sitt hem utan att grannar lipar för minsta lilla.

Sen är väl svenska lägenheter byggda på något sätt så att ljudisoleringen är helt värdelös också.
Har bott utomlands i lägenheter där man inte hört ett skit även fast det varit full fest hos grannen eller i våran egen lägenhet.
Citera
2022-01-29, 15:24
Medlem
Babyspenat
Citat:
Man får helt enkelt acceptera läget.
Nej! Man ska inte acceptera läget, man ska göra något åt det.
Citera
2022-01-29, 15:26
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan

Det verkar mest vara du som är känslig och inte passar in. Jag bor ovanför en nattklubb som har öppet nästan varje dag i veckan och störs inte så mycket.
Citera
2022-01-29, 15:27
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Vi väljer bostad med omsorg.
Däri ingår bla att kolla upp störningar både i husen och i omgivningar.
Detta är nyckeln till att "hamna rätt". När man flyttar så finns det vissa saker som måste göras innan man skriver på kontraktet. Självklart har man läst på och kollat upp området innan man ens anmäler sitt intresse för lägenhet eller köper något där:
- Kolla upp vad för männsikor som bor där. Bor det massa MENA så är det bara att avskriva.
- Om man har ungar så måste man kolla vilken skola som är aktuell, och ja - är det massa MENA där så vet ni vad som gäller.

När man erbjuds kontrakt eller funderar på att köpa så gör man en utökad kontroll:
- Kolla namnen i uppgången och intilliggande. Detta kan lätt göras via nätet, t ex Mr.Koll m fl. Där framgår ju också om många som är brottsdömda bor där.

- Åk ut till området, flera gånger och olika tider. Dels dagtid, men f f a sena kvällar både helg och "vanliga" veckodagar. Är det mycket stök så får man nog ta sig en funderare.

- Provåk gärna med kollektivtrafiken på lite udda tider och se vad det är för folk som är ute. Detta är viktigt om man själv måste åka kollektivt eller har ungar.

Sen får man tåla vissa ljud i lägenheter, samtidigt som det ändå inte är tillåtet att föra mer liv än nödvändigt, man får faktiskt inte störa grannar hur som helst, men det kan ju vara svårt att råda bot på.
Citera
2022-01-29, 15:30
Medlem
Gå ihop några stycken och köp ett litet hus. Alt. flytta till hyresrätt i låghus där inte så många bor. Och kolla först vilka grannar du får. Pensionärer kanske är tystare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in