2022-01-21, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cakewet
500mg över 2 dagar är inte sådär supermycket, jag tror att om du käkat 5 på en gång hade du blivit stekt. Gärna på tom mage också.

Jag har ätit ganska mkt edibles senaste halvåret och 1 björn på 50 mg på tom mage räcker för mig. Väger dessutom 100 kg så jag är ingen flugviktare.

Att inte känna nåt på 150 mg låter märkligt. Måste vara dåliga edibles helt enkelt.
Citera
2022-01-22, 10:36
Medlem
Köp 10 gram destillat (81% thc) för 2500kr så har ni 8100mg thc så har ni edibles i månader och är super enkelt att göra då destillaten redan är aktiverat så bara att börja pyssla i köket.

AV dem färdiga edibles jag köpt inrikes är 1/4 fungerat ok och ibland har de varit helt fake plus att det finns med "spice" i så bättre att göra egna om ni inte känner tillverkarna.
Citera
2022-01-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batterismurf
Har tryckt i mig en hel påse med 10 gummi bears på 50mg över två dygn och känner inte ett skvatt, förutom huvudvärk och lite trött.
Vad fan gör jag för fel? Det är första gången jag testar cannabis i någon form. Väger iofs 120 kilo (Kommentarer överflödiga, jag vet), men jag har ju för fanken proppat i mog 500mg THC, det ska väl vara högt? Har tagit 150mg åt gången ca. Eller är det så här det ska kännas, i så fall ganska värdelöst.

Blir ruset starkare efter några gånger? Eller är jag immun?

Kan vara fake, lågdoserade eller så är det syntetiska rc i. Att köpa edibles i Sverige är ingen hit, som sagt gör egna så vet ni vad ni får i er och vilken dos.
Citera
2022-01-24, 01:26
Medlem
Tjena! jag har hasch och droger hemma men kan inte röka mina droger för jag har problem med lungorna efter för många droger och knark och farliga fladdermöss virus

Om jag köper kex och jordnötssmör, smular ner hasch utspritt i jordsmöret, lindar in i folie och in i ugnen 15 minuter på 160 grader

Blir jag hög i skallen då? Slösar jag nått på att göra så kallade firecrackers än att hålla på med massa smör o skit o baka med? Länka enklaste sättet som jag kan bli hög i skallen av cannabis utan att det är svårt att tillverka eller slöseri.

Jag har inte varit medlem i köket så länge så jag är nybörjare i livet. Snälla hjälp mig snabbt innan jag blir lack
Citera
2022-01-25, 01:07
Medlem
verka funka känner mig hög, åt flera gram av såna där kex men gjorde lite annorlunda än vad jag skrev ovan

men när man röker så förbränner man ju bort bajsbakterierna av dom höga temperaturerna men är bajset kvar på haschet när man bara har det i ugnen?? För hasch brukar det väl finnas bajs på så man kanske borde baka med grönt istället? Men då smakar ju kexen sämre?
Citera
2022-01-27, 21:14
Medlem
Cakewets avatar
Har en bra bit färdig-dekarbad hasch typ några gram, vad e de enklaste o göra me dom, göra varm choklad?
Citera
2022-01-27, 21:36
Medlem
Får nog ta det lugnt med att äta, aldrig mått dåligt av rökning men prövade äta sist och på sitt sätt var det bra för det höll väldigt länge, alltså många timmar. Däremot så spydde jag och usch vad jag inte mådde bra i kroppen av det, var en hemsk känsla som att jag skulle dö. Men smakade inget i munnen. Gick och la mig och sov 2 timmar och sen var de bra igen.
Citera
2022-01-28, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cakewet
Har en bra bit färdig-dekarbad hasch typ några gram, vad e de enklaste o göra me dom, göra varm choklad?

Det är smidigt ja, särskilt om den är dekarbad. Smält en bit fett av något slag i en kastrull, finfördela den mängden brunt du vill använda och låt det smälta ihop med fettet på låg värme i någon minut och sen i med choklad och mjölk och värm till önskad temperatur. Sen är det bara att röra om och dricka.
Citera
2022-01-29, 14:25
Medlem
Swedzs avatar
Hur mycket ska jag ta? Edibles

Tjena!
Igårkväll så gjorde jag lite kakor på cannabissmör, vilket jag tillverkade på 5g marijuana. Nu är den heta frågan, hur mycket kan jag käka av ikväll?
Personligen så har jag inte jättemycket erfarenhet av cannabis, men läste på nätet att 3-5mg THC är en bra nybörjarstart. Vad innebär detta gentemot mina kakor? Är det typ 1/4 av alla mina brownies?

Tacksam för svar
Citera
2022-01-29, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedz
Tjena!
Igårkväll så gjorde jag lite kakor på cannabissmör, vilket jag tillverkade på 5g marijuana. Nu är den heta frågan, hur mycket kan jag käka av ikväll?
Personligen så har jag inte jättemycket erfarenhet av cannabis, men läste på nätet att 3-5mg THC är en bra nybörjarstart. Vad innebär detta gentemot mina kakor? Är det typ 1/4 av alla mina brownies?

Tacksam för svar

Börja mycket lägre är mitt tips, det går bra att fylla på efter nån timme om du känner för det.

Nu kommer jag säkert få mothugg, men sikta på en 0,2a och känn efter. Potensen kan variera något otroligt.

edit: 0,2gr kan innehålla bra mycket mer än 5mg thc
Senast redigerad av hodde 2022-01-29 kl. 14:42.
Citera
2022-01-29, 14:40
Medlem
Swedzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Börja mycket lägre är mitt tips, det går bra att fylla på efter nån timme om du känner för det.

Nu kommer jag säkert få mothugg, men sikta på en 0,2a och känn efter. Potensen kan variera något otroligt.

Uppskattar svaret. Vad menar du med 0,2 förresten? Mina enda mått är att hela "batchen" är av 5g weed :P Vet inte THC-mängden
Citera
2022-01-29, 14:41
Medlem
icuesofty20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde

Typ så.

Men jag hade varit otålig och bara slängt i mig 1g direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in