2020-10-19, 19:00
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balalajkan
I call bullshit att något fett skulle vara bvättre än annat!
Jag använder rapsolja för det är den billigaste jag kommer åt men jag säger fett som fett!
Använd det du har hemma och det du gillar. Alla fettyper fungerar.
Vad bra! Då kan du ju ringa upp några olika fettyper och be dem ändra sina kemiska egenskaper Tills du har gjort det väger dina åsikter dessvärre inte särskilt tungt.

Att alla fungerar utesluter inte att vissa fungerar bättre än andra.
Citera
2020-10-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssgurka
Alltså, allas kroppar reagerar olika. Jag har ingen rök-tolerans uppbyggd eftersom att jag bara käkar, så mina mått kanske inte funkar för dig. Och jag har bara bakat med brunt tidigare - så det kanske också skiljer! (Jag har en femma grönt hemma, men jag kanske behöver pissa i psykiatrin så jag ligger lågt med den ett tag till.)

Men för mig, utan rökningstolerans som sagt, så blir 0.1g brunt per kaka skitbra för att få mig att fnissa åt filmer, tycka att okokta makaroner är skitgott och kommunicera med sedan länge döda släktingar.

Så 3g brukar bli 40 bitar brownie för mig. Jag brukar sikta lågt, för om det visar sig första gången jag prövar att en bit är för mycket, så går det att äta mer nästa gång.
Men det är jävligt svårt att äta mindre, och att hoppa av karusellen när den börjar åka.

Det kan slå jävligt hårt ändå. Och det tar 45-120 minuter för det att slå, beroende på om du har ätit innan eller inte. Jag brukar käka på fastande mage och sedan omedelbart käka tung matsmältningsmat (typ spaghetti och köttfärssås) efter, för att det ska slå snabbare. Fastande mage spelar ju också in toleransmässigt.

Men ja, alla fungerar olika. Jag hade rekommenderat att börja lugnt, iaf.

EDIT: gällande halva ”kul-smör” och halva vanligt smör: i min erfarenhet hjälper det mot att ta bort den överväldigande smaken av det bruna.

Hur mycket smör använder du?
Kan man få ditt recept
Citera
2020-10-28, 22:51
Medlem
Första gången jag gör hasch muffins.
Räcker 0.1g per muffins att bli stekt på eller?

Vissa säger att man ska ha dubbelt så mycket som man använder när man röker och vissa säger 10mg thc
Citera
2020-10-29, 00:07
Medlem
Testade en ny grej för mig som är typ som fire-crackers eller vad dem heter.

Decarbade gräset i typ 40 min, höftade lite med mängd men ungefär 1 gram grindat dunder

Sen

rostade 4 mackor
Brede på bra med nutella
Sen! Hälla på det goda gröna över nutellan
Sen slå ihop mackorna till två toast!

Gjorde detta nu så får se om de funkar men jag hoppas på att bli helt fucked i hjärnan.
(smakade dessutom godare med gräset blandat med nutellan)

Och isåfall ett super enkelt recept som också går fort.

Kan ge en uppdatering imorn ifall det gick enligt mina stenade beräkningar eller inte hehehe
Citera
2020-10-29, 00:35
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
Första gången jag gör hasch muffins.
Räcker 0.1g per muffins att bli stekt på eller?

Vissa säger att man ska ha dubbelt så mycket som man använder när man röker och vissa säger 10mg thc

0.1 låter väldigt lite skulle kört minst på en 0.3'a MINST.

Citat:
Ursprungligen postat av Forrest96
Testade en ny grej för mig som är typ som fire-crackers eller vad dem heter.

Decarbade gräset i typ 40 min, höftade lite med mängd men ungefär 1 gram grindat dunder

Sen

rostade 4 mackor
Brede på bra med nutella
Sen! Hälla på det goda gröna över nutellan
Sen slå ihop mackorna till två toast!

Gjorde detta nu så får se om de funkar men jag hoppas på att bli helt fucked i hjärnan.
(smakade dessutom godare med gräset blandat med nutellan)

Och isåfall ett super enkelt recept som också går fort.

Kan ge en uppdatering imorn ifall det gick enligt mina stenade beräkningar eller inte hehehe

Intressant men du skulle gjort cannabutter och blandat med nutella tror jag men känner av gör du nog.
Citera
2020-10-29, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Intressant men du skulle gjort cannabutter och blandat med nutella tror jag men känner av gör du nog.

Ja absolut det hade varit det optimala men efter att jag gjorde det sist så tog det typ 4 timmar tills jag fick njuta lite.

Så ville tipsa om ett snabbt och det fungerande riktigt bra, hade typ som 2 jollar och fick Ett as avkopplat rus som va chill.

Syftet var mest att jämföra med att mecka o gå ut och röka och kanske bli nojig för något när man kan göra en sån enkel god kvällsmacka och få bättre skönare effekt mot nattens gång
Citera
2020-10-29, 03:07
Medlem
En seriös fråga dock? Tror ni de funkar att lösa upp gräset med avocado?? Det är ju rikligt med bra fetter, borde man inte kunna göra den godaste jävla Mackan i världshistorian då????
Och lite olivolja också, jävlar va idéer jag fick nu
Citera
2020-10-30, 00:07
Medlem
Tänkte blanda ner 0.5g hash i smör och låta det sjuda på låg värme i typ 30 minuter. Sen ner som vanligt i muffins smeten och grädda som vanligt.

Tror ni det blir bra?
Citera
2020-10-30, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
Tänkte blanda ner 0.5g hash i smör och låta det sjuda på låg värme i typ 30 minuter. Sen ner som vanligt i muffins smeten och grädda som vanligt.

Tror ni det blir bra?

Ja. Decarbar du haschet innan?
Citera
2020-10-30, 15:00
Medlem
Hampa-te i micron?

Hej,

Jag blandade hackade finolablommor och vatten och lite olja i en mugg och ställde bara detta på högsta värme i micron i 5 minuter och fick god effekt från teet.

Någon annan som har något extra smidigt terecept med hampa ?
Citera
2020-10-30, 15:22
Citat:
Ursprungligen postat av Krs22
Hej,

Jag blandade hackade finolablommor och vatten och lite olja i en mugg och ställde bara detta på högsta värme i micron i 5 minuter och fick god effekt från teet.

Någon annan som har något extra smidigt terecept med hampa ?

Kan dela med mig om vad jag gjorde nyss och det har redan börjat fästa på efter 30 minuter. (hasch)

Decarbade cirka ett gram i ugnen på 100c i 35 minuter. Smälte sedan haschet i smör och lät det ligga på lägsta värme i ca tio minuter tills det var helt upplöst och fint blandat.

Blandade mjölk lite vatten med haschsmöret i kastrullen tills det blev varmt, drack med lite extra socker. Snabbt enkelt och effektivt
Citera
2020-10-30, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Kan dela med mig om vad jag gjorde nyss och det har redan börjat fästa på efter 30 minuter. (hasch)

Decarbade cirka ett gram i ugnen på 100c i 35 minuter. Smälte sedan haschet i smör och lät det ligga på lägsta värme i ca tio minuter tills det var helt upplöst och fint blandat.

Blandade mjölk lite vatten med haschsmöret i kastrullen tills det blev varmt, drack med lite extra socker. Snabbt enkelt och effektivt

Sweet, låter fint.

Jag undrar om det finns någon bra te-metod som får med dekarboxyleringen i själva tebryggandet ?

Kanske hampa+olja+vatten i kastrull på låg värme i 30 min?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in