2022-01-27, 18:52
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tycker samtalet var en 40 minuter lång intervju med Ernst Robert by proxy. De har uppenbarligen ett större behov av att prata med honom än med Therese och jag förstår att hon tröttnade. När de väl inser själva att de är på väg att paja showen så försöker de styra upp det. Men det är försent. Jag vet ingenting mer om Therese nu än innan programmet. Jag vet ofrivilligt mer om Ernst Robert dock.

Kan inte se riktigt varför Axel tycker sig vunnit och krossat Therese. Att bete sig så dumt så gästen inte vill prata med en är inte någon vinst på något sätt. Han framförde inga argument för någonting som gjorde att han kan känna sig som en vinnare.

Tycker att Therese delvis har rätt i att hon bara kan svara för sig själv och vad hon sagt. Likväl tycker jag att det blivit tydligt att ämnet var väldigt känsligt för henne.
Citera
2022-01-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Tycker ändå de gjorde ett antal försök att få henne att svara på hur hon ser på att det verkar som hon hänger med olika Nazister. Hon VÄGRADE svara på den frågan. Hon hade bara kunna svara på frågan som vilken vanlig person som helst.

Typ, "ja han är ju ett riktigt stolpskott, men trots det rätt kul att snacka med" eller "jaha, var han Nazze, det visste inte jag, då skulle jag gjort bättre research" eller "jaha, var han Nazze, men det är ju jag med, så det är inte så konstigt att vi trivs ihop.

Det är väldigt konstigt att bli förvånad eller förnärmad över att bli tillfrågad om sitt umgänge och gullande med nazister. Även om man själv sympatiserar med nazismen (eller tycker att det inte gör så mycket om nån är nazist om den är en lite trevlig prick att tjabba med) kan man inte ha missat att det är en minst sagt impopulär ideologi som folk tenderar att ha starka känslor kring.
Citera
2022-01-27, 19:38
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Det är väldigt konstigt att bli förvånad eller förnärmad över att bli tillfrågad om sitt umgänge och gullande med nazister. Även om man själv sympatiserar med nazismen (eller tycker att det inte gör så mycket om nån är nazist om den är en lite trevlig prick att tjabba med) kan man inte ha missat att det är en minst sagt impopulär ideologi som folk tenderar att ha starka känslor kring.
”Och det är klart att folk har rätt att bli upprörda!!!” som en upprörd tjej sa en gång i tiden.
Citera
2022-01-28, 09:33
Medlem
Deras självgodhet får det att kräkas i munnen på mig. Deras självsyn är helt verklighetsfrånvänd, dom ser sig själva som smartast i Sverige och kan lätt krossa vem som helst i en debatt. Dom är helt enkelt bäst. Enligt dom själva.

Problemet är bara att dom sparkar in öppna dörrar. Samtidigt som dom sitter förberedda och inte ger sina ”offer” en sportslig chans.
Dom lägger ner tid för att hitta argument, vilka dom sen kastar offret i ansiktet, som självklart överrumplas och inte klarar av att värja sig, innan nästa argument kastas.

Och så sitter dom och slår sig för bröstet och är stolta över att dom ”krossat” ytterligare ett högerspöke.

Patetiskt och simpelt. Outbildade, obildade personer som älskar att hata på allt som inte tänker och tycker som dom. Sen drar dom alltid fördel av överlag i debatterna. 3 mot 1. Eller iaf 2 mot 1, där dom alltid sitter med färdiga argument efter lite googling och research. Ingen kan värja sig mot det. Så klart.

”Vi skulle krossa idioten och fittan Bard i en debatt, han är en idiot och okunnig, hö hö hö”…så kan det låta.
Men, låt dom någon gång testa en debatt då, som INTE är styrd av Haveristerna eller förberedd? Låt dom diskutera ex könsroller med Bard, eller varför inte ett av deras andra hatobjekt, David Eberhardt. Varför inte diskutera politik med ett annat hatobjekt, Henrik Jönsson? Eller Bard där med?

I all min avsky så tycker jag dom är underhållande. Det måste jag ge dom. I synnerhet för att dom avviker från allt och alla jag omger mig med. Framförallt uppskattar jag deras avsnitt om Linnea Claesson, där gjorde dom rätt.
Citera
2022-01-28, 09:41
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Deras självgodhet får det att kräkas i munnen på mig. Deras självsyn är helt verklighetsfrånvänd, dom ser sig själva som smartast i Sverige och kan lätt krossa vem som helst i en debatt. Dom är helt enkelt bäst. Enligt dom själva.

Problemet är bara att dom sparkar in öppna dörrar. Samtidigt som dom sitter förberedda och inte ger sina ”offer” en sportslig chans.
Dom lägger ner tid för att hitta argument, vilka dom sen kastar offret i ansiktet, som självklart överrumplas och inte klarar av att värja sig, innan nästa argument kastas.

Och så sitter dom och slår sig för bröstet och är stolta över att dom ”krossat” ytterligare ett högerspöke.

Patetiskt och simpelt. Outbildade, obildade personer som älskar att hata på allt som inte tänker och tycker som dom. Sen drar dom alltid fördel av överlag i debatterna. 3 mot 1. Eller iaf 2 mot 1, där dom alltid sitter med färdiga argument efter lite googling och research. Ingen kan värja sig mot det. Så klart.

”Vi skulle krossa idioten och fittan Bard i en debatt, han är en idiot och okunnig, hö hö hö”…så kan det låta.
Men, låt dom någon gång testa en debatt då, som INTE är styrd av Haveristerna eller förberedd? Låt dom diskutera ex könsroller med Bard, eller varför inte ett av deras andra hatobjekt, David Eberhardt. Varför inte diskutera politik med ett annat hatobjekt, Henrik Jönsson? Eller Bard där med?

I all min avsky så tycker jag dom är underhållande. Det måste jag ge dom. I synnerhet för att dom avviker från allt och alla jag omger mig med. Framförallt uppskattar jag deras avsnitt om Linnea Claesson, där gjorde dom rätt.

Det blir så tramsigt när de t.ex hävdar att andan som Therese och många andra känner av kring migration m.m inte existerar om inte Therese på stående fot kan ta fram en specifik profil som personifierar denna anda. Alla normalbegåvade människor förstår vad som menas med denna "anda" det talas om. Att på stående fot utan att vara förberedd avkrävas namn som bevis är ju bara trams. Jag förstår ju mycket väl vad Therese pratar om men jag hade inte heller kunnat hosta upp ett namn utan på en sekund. Det betyder inte att andan och inställningen bland vänsterfolk inte existerar.

Men i Haveristernas värld som verkar bygga helt och hållet på skärmdumpar i absurda mängder så måste allt kunna visas i form av ett inlägg.. Nu! Direkt! Annars är man krossad.
Citera
2022-01-28, 09:48
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:

David Eberhard har varit med, likaså Henrik Jönsson. Alexander Bard duckar konstant att vara med, för han är en tönt.

Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Men i Haveristernas värld som verkar bygga helt och hållet på skärmdumpar i absurda mängder så måste allt kunna visas i form av ett inlägg.. Nu! Direkt! Annars är man krossad.

Du fattar att det här är ytterligare ett tecken på det binära tänkande jag klagade över i avsnittet va? Det vill säga, antingen kan du styrka ditt påstående eller så är du "krossad". Det är inte så det funkar och det är inte så vi tycker. Däremot kan du inte, som Therese gjorde, säga något sånt och sedan bara sitta och stamma när du blir ombedd att exemplifiera eller utveckla.
Senast redigerad av PappaBoeg 2022-01-28 kl. 09:57.
Citera
2022-01-28, 10:41
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Du fattar att det här är ytterligare ett tecken på det binära tänkande jag klagade över i avsnittet va? Det vill säga, antingen kan du styrka ditt påstående eller så är du "krossad". Det är inte så det funkar och det är inte så vi tycker. Däremot kan du inte, som Therese gjorde, säga något sånt och sedan bara sitta och stamma när du blir ombedd att exemplifiera eller utveckla.

Det beror på hur ni lägger upp det. Jag hade nog haft svårt att dra ett namn eller en länk rakt ur minnet på studs så där. Men hade man velat återkomma i ämnet hade man kunnat samla ihop en hel del för att påvisa den anda man säger sig uppleva och se i samhällsdebatten. Att på en sekund avkrävas på bevis på en så omfattande och abstrakt sak som ett debattklimat är inte rimligt.

Jag tror dock inte ni hade varit nöjda eller hållit med Therese vad hon än lagt fram för länk eller namn för ni hade redan bestämt att hon hade fel och att andan inte existerar i samhället så som hon upplever det.

Edit: Med det sagt så borde Therese ha kunnat tackla frågan bättre än hon gjorde. Jag hade iaf utan tvekan kunnat bemöta frågan och få fram en poäng utan att behöva slita fram ett twitterinlägg som exempel. Fanns ingen anledning för henne att bli sur över frågan.
Senast redigerad av Carlbom 2022-01-28 kl. 11:07.
Citera
2022-01-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
David Eberhard har varit med, likaså Henrik Jönsson. Alexander Bard duckar konstant att vara med, för han är en tönt.

Pust. Dom har varit med i DERAS podd…läste du ens vad jag skrev?

Sätt som i en neutral podd och låt din hjälte Henko föra en oförberedd neutral debatt mot Bard om könsroller, eller varför inte Eberhard.

Tror du på allvar att Henko skulle klara sig? Eller mot ”tönten” Bard?

Deras taktik är att förbereda och överrumpla när dom sitter med sina egna facit och manus och tjatar ”nazist nazist nazist” i ansiktet på gästerna.

Dessa herrar skulle aldrig någonsin överleva en debatt mot en bildad person. Någonsin. I vilket ämne som helst i en neutral debatt utan förberedelser och stödord/manus. Det fattar väl du med?

Att tro att man kan mer än ex en välutbildad läkare och forskare inom hans egna specialämnen är ju patetiskt. Visar bara på narcissism och hybris.
Citera
2022-01-28, 11:45
Medlem
PappaBoegs avatar
Citat:
Pust. Dom har varit med i DERAS podd…läste du ens vad jag skrev?

Sätt som i en neutral podd och låt din hjälte Henko föra en oförberedd neutral debatt mot Bard om könsroller, eller varför inte Eberhard.

Tror du på allvar att Henko skulle klara sig? Eller mot ”tönten” Bard?

Deras taktik är att förbereda och överrumpla när dom sitter med sina egna facit och manus och tjatar ”nazist nazist nazist” i ansiktet på gästerna.

Dessa herrar skulle aldrig någonsin överleva en debatt mot en bildad person. Någonsin. I vilket ämne som helst i en neutral debatt utan förberedelser och stödord/manus. Det fattar väl du med?

Att tro att man kan mer än ex en välutbildad läkare och forskare inom hans egna specialämnen är ju patetiskt. Visar bara på narcissism och hybris.

Otroliga insikter från en säkerligen mycket insatt person. Man tackar.
Citera
2022-01-28, 12:59
Medlem
Citat:

Dessa herrar skulle aldrig någonsin överleva en debatt mot en bildad person. Någonsin. I vilket ämne som helst i en neutral debatt utan förberedelser och stödord/manus. Det fattar väl du med .

Ja fan vad fuskigt att förbereda sig! Precis som dom som fick skitbra på proven i skolan, bara för att de fuskat och pluggat innan!
Citera
2022-01-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Ja fan vad fuskigt att förbereda sig! Precis som dom som fick skitbra på proven i skolan, bara för att de fuskat och pluggat innan!

Ok, liknelsen haltar inget? Inför prov har ju alla kännedom om förutsättningarna och således lika goda möjligheter att studera inför provet.

Att ”deltaga” i Haveristerna faller knappast under lika förutsättningar? Kan du på riktigt hävda det?

Återigen, att slå sig för bröstet och hävda att man ”krossar” alla meningsmotståndare gång på gång och kallar folk för ”fittor”, ”idioter” och alla möjliga tillmälen, är banalt och fjantigt. En nivå som outbildade, obildade och WT ligger på.

Återigen, tror du att Axel och Henko skulle fixa en öppen debatt, i neutral miljö, om ex Könsneutralitet mot Bard, eller en oannonserad debatt mot Eberhard? Eller varför inte en politisk debatt mot Hanif Bali?

Detta är personer som Haveristerna gång på gång, kallat för idioter, hjärndöda, okunniga, fittor mm mmm.
Dom har väldigt hög svansföring i sin egna podd, men utanför sin egna bubbla, utan redigering, skrik, tillmälen och ”sina egna förutsättningar”, så är dom nollor.
Citera
2022-01-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ok, liknelsen haltar inget? Inför prov har ju alla kännedom om förutsättningarna och således lika goda möjligheter att studera inför provet.

Att ”deltaga” i Haveristerna faller knappast under lika förutsättningar? Kan du på riktigt hävda det?

Återigen, att slå sig för bröstet och hävda att man ”krossar” alla meningsmotståndare gång på gång och kallar folk för ”fittor”, ”idioter” och alla möjliga tillmälen, är banalt och fjantigt. En nivå som outbildade, obildade och WT ligger på.

Återigen, tror du att Axel och Henko skulle fixa en öppen debatt, i neutral miljö, om ex Könsneutralitet mot Bard, eller en oannonserad debatt mot Eberhard? Eller varför inte en politisk debatt mot Hanif Bali?

Detta är personer som Haveristerna gång på gång, kallat för idioter, hjärndöda, okunniga, fittor mm mmm.
Dom har väldigt hög svansföring i sin egna podd, men utanför sin egna bubbla, utan redigering, skrik, tillmälen och ”sina egna förutsättningar”, så är dom nollor.

Jag kan inte se något som hindrar gäster i podden att förbereda sig för frågor och ämnen som kan komma upp. Therese borde som sagt inte heller blivit så otroligt förvånad och förorättad av att få frågor om sina nazistkompisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in