2022-01-09, 23:10
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nille1990
Nu var det inte det jag efterfrågade men om du har lyssnat på avsnittet framgår det. Jag kan göra en liten lista åt dig.

1. Suttit för skattebetalarnas pengar och betett sig som en apa till den gräns att han blir ett säkerhetsproblem och därmed kostat oss ännu mer skattepengar.
2. Trakasserat olika personer med lögner, förtal och mer eller mindre förtäckta hot.
3. Spridit känslig information om barn i syfte att komma åt deras förälder.
4. Stulit andras identiteter varav en som fått sin identitet kapad faktiskt fått problem pga det.

Osv...
Nu har inte jag lyssnat på avsnittet, men det där "för skattebetalarnas pengar" är väl en sån där grej som folk slänger sig med när de vill få någonting att verka betydligt mycket värre än vad det är? Henko själv har väl till och med blivit anklagad för att ha drivit IRM "för skattebetalarnas pengar"? Folk gör annat än jobb på arbetstid, det vet alla, och det gäller även kommunalt anställda. Eller ska vi låtsas som om vi inte sitter och shitpostar lite när vi går på toaletten på arbetstid?
Citera
2022-01-09, 23:11
Avslutad
Citat:
Så det du säger är att Haveristerna hade rätt... Varför sitter du då och försöker håna deras research?

Haveristerna hade rätt, fel och lite mittimellan, beroende på vad det gäller.

Bara för att de har rätt om det ena och det andra betyder inte att de har rätt om allt.

Bara för att man har haft rätt betyder inte att man har rätt nu. Och så vidare.
Senast redigerad av Extrapris12354 2022-01-09 kl. 23:20.
Citera
2022-01-09, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Nu har inte jag lyssnat på avsnittet, men det där "för skattebetalarnas pengar" är väl en sån där grej som folk slänger sig med när de vill få någonting att verka betydligt mycket värre än vad det är? Henko själv har väl till och med blivit anklagad för att ha drivit IRM "för skattebetalarnas pengar"? Folk gör annat än jobb på arbetstid, det vet alla, och det gäller även kommunalt anställda. Eller ska vi låtsas som om vi inte sitter och shitpostar lite när vi går på toaletten på arbetstid?

Nu tar de inte upp någon graf för hur mycket "surfbajsning" det skulle handla om men med tanke på omfattningen av poster som de faktiskt redovisar så låter det som en hel del surfbajsande. Däremot är det väl ett problem om folk sitter på statliga verk och använder tiden till att jävlas med både politiker och andra opinionsbildare. Framförallt om det leder till att man blir en säkerhetsfråga för Malmö stad och därmed kostar skattebetalarna ännu mer pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Haveristerna hade rätt, fel och lite mittimellan, beroende på vad det gäller.

Bara för att de har rätt om det ena och det andra betyder inte att det har rätt om allt.

Bara för att man har haft rätt betyder inte att man har rätt nu. Och så vidare.

Okej du med stor insyn. Vad hade de fel om osv?
Citera
2022-01-09, 23:48
Medlem
Nu försvann det uppenbara fejkkontot ”Argumentariatet” också.

Oväntat.

Kontot agerade precis som Haveristerna beskrev hjärnspöket Glam. Förträffligt!

Har man ingen fiende att bekämpa så får man uppfinna en. Det var väl aldrig någon som misstänkte att det inte var Glam? Nej, då. Inte alls.

Trams.

Men nu kan ju Haveristerna påstå att Glam flydde Twitter igen? Genialiskt!

Ingen köpte nog det där tramset, det flög helt enkelt inte.
Citera
2022-01-10, 00:13
Avslutad
Citat:
Okej du med stor insyn. Vad hade de fel om osv?

Det har jag skrivit om de senaste dagarna. Det är en del självmotsägelser, som stör. Han har inga vänner, men rätt som är har han det när man ska dra in personer som man vill komma åt. T.ex. Loan har dementerat vänskap, och jag har stor anledning att tro henne.
Citera
2022-01-10, 00:29
Bannlyst
Citat:
Det har jag skrivit om de senaste dagarna. Det är en del självmotsägelser, som stör. Han har inga vänner, men rätt som är har han det när man ska dra in personer som man vill komma åt. T.ex. Loan har dementerat vänskap, och jag har stor anledning att tro henne.

Det framgår ju med all tydlighet bara av den här tråden att han blandat sig i gänget kring dörris där Loan ingår. Sen hur nära vänner de är eller inte känns inte som någon direkt lögn. De säger ju att de blivit vänner i det här kriget mot Haveristerna, det tolkar inte jag nödvändigtvis som nu ses vi kring högtider. Det finns andra sätt att vara vänner på. Vad mer då, för det här känns skralt att komma dragandes med för att bevisa hur fel Haveristerna har. Har de fel om Glams identitet? Vilket är det centrala här.
Citera
2022-01-10, 00:37
Medlem
Citat:
Det framgår ju med all tydlighet bara av den här tråden att han blandat sig i gänget kring dörris där Loan ingår. Sen hur nära vänner de är eller inte känns inte som någon direkt lögn. De säger ju att de blivit vänner i det här kriget mot Haveristerna, det tolkar inte jag nödvändigtvis som nu ses vi kring högtider. Det finns andra sätt att vara vänner på. Vad mer då, för det här känns skralt att komma dragandes med för att bevisa hur fel Haveristerna har. Har de fel om Glams identitet? Vilket är det centrala här.

Även jag är Glam. För annars är deras research fel.

Är det tillräckligt centralt?
Senast redigerad av LinusSarud 2022-01-10 kl. 00:54.
Citera
2022-01-10, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Jag är också Glam. Annars är deras research fel.

Det fungerar inte riktigt så och jag hoppas admin har överseende här när huvudpersonen för avsnittet själv diskuteras här i tråden.

Att någon väljer att låna ut eller ge bort sitt konto efter att den avslöjats betyder inte att allt som hände, sas och skrevs innan magiskt blir irrelevant. Men jag förstår att det är någon slags taktik ni försöker övertyga folk om. Problemet är väl att man inte behöver ha 137,6 av Robert Mugabe certifierade IQ-poäng för att genomskåda den. Det räcker nog gott att vara svag eller medelbegåvad för att förstå det.
Citera
2022-01-10, 11:40
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Henrik kanske lämnar sitt besked på twitter under dagen, huruvida han vill träffa Glam eller inte, kom jag på. Är förväntansfull.

Glam hade sin chans men valde att banga. Bortanför tangentbordet skakar han som ett höstlöv.
Citera
2022-01-10, 12:28
Avslutad
Citat:

Det är trams och lögner och är inte skralt alls. Han är inte del av något gäng kring Loan. Han startade en discordserver som varade i några veckor där några kikade in bland annat också Tim, Henko och A**l.. Verkade som den startades mest för att trolla, som det mesta annat han gör på nätet.. Loan satt inte på den servern. Det är bara A**l som kör med guilt by association, nu dessutom i flera led. Räcker med att man har haft kontakt med nån som har haft kontakt med nån för att bli kallad för vän.

Identiteten är egentligen inte så intressant, han är en nobody, som de själva bekräftar. Det motsäger inte att granskningarna de gör är pepprade med lögnaktiga beskyllningar som den om vänskap med nån som inte har vänner eller är speciellt social alls.

Sen är det självklart man får ta upp nåt A**l gapar om i flera minuter även om man inte har nåt att invända mot identifieringen av nån Nils Nilsson i Nilshult.
Senast redigerad av Extrapris12354 2022-01-10 kl. 12:54.
Citera
2022-01-10, 13:07
Avslutad
Citat:
Okej. Du säger att det finns gott om lögner, men det enda du kritiserar är att Loan Sundman och Glam inte är vänner. Igen. Skulle du kunna försöka vara lite mer konkret. Vad är till ex lögnen om discord? Startade han en discord: Ja. Användes den discord som de påstår: Om svaret är ja även här. Vad är då lögnen? Hur länge den varit aktiv var väl inget som kommenterades i avsnittet. Bara att den startades av Glam och sedan användes för att sprida känslig information mm...

Klart jag håller mig till enstaka lögner, har inte tänkt spendera hela dagarna med det här även fortsättningsvis. Det är ändå ett återkommande tema i deras granskningar.

Haveristerna kör inte med samma logik när deras medlemmar lägger upp namn, privata bilder, telefonnr, inkomstuppgifter m.m. om folk på deras egen discord. De gnäller på en server som fanns i några veckor, medans deras egen stalking och doxxningsverksamhet pågått i åratal. Det är helt enkelt inget att gnälla över, de fick bara en pytteliten tillbakakaka.
Citera
2022-01-10, 13:33
Bannlyst
Citat:
Klart jag håller mig till enstaka lögner, har inte tänkt spendera hela dagarna med det här även fortsättningsvis. Det är ändå ett återkommande tema i deras granskningar.

En påstådd lögn, inte i plural. Du gnäller över deras tolkning av vänskapen mellan Loan och Glam. Det är långt ifrån en bärande eller på annat sätt avgörande detalj i deras avslöjande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in