2022-01-17, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Haha jävlar i havet.... Ni som har tittat på AFTV (arsenalfantv) vet nog vem DT är.

Snubben har blivit dömd till 3års fängelse för att ha kidnappat hans fd flickvän.

Var ju ett skämt att man brukade säga att hans tjej skulle få stryk när Arsenal förlorade för att det gick rykte om att han boxat henne. Stört
Haha helt sjukt såg inte så störd ut som person, har du länk?
Citera
2022-01-17, 19:51
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foobar2000
Haha helt sjukt såg inte så störd ut som person, har du länk?

https://www.youtube.com/watch?v=WBOT0Tqpbag&t=45s

Är ganska komisk
Citera
2022-01-17, 19:52
Medlem
BiffTannens avatar
English Football League (EFL)

Hejsan!

Först - jag vet att det finns en tråd som heter "Allt om Engelsk Fotboll" men den hade lika gärna kunnat heta "Allt om Premier League". Knappt ett inlägg om de resterande 3 ligorna i den Engelska proffsfotbollen och det är jävligt synd då de alla är intressanta ligor att följa.

Jag har själv varit bosatt i England och London i nära 20 år nu och har kommit att älska och följa Leyton Orient i League 2 på nära håll då jag har säsongskort och ser alla hemmamatcher och många bortamatcher så jag skulle kalla mig väldigt insatt i främst League 2 men även Championship och League 1.

Vi har väl haft några upp och ner år men siktar starkt på uppflyttning till League 1 denna säsong och ligger och lurar fint bakom den absoluta toppen just nu med halva säsongen kvar.

Finns det några fler här som kanske har valt bort guldskimret och Hollywood(plast)känslan över Premier League och följer något lag i de här underbara ligorna som fortfarande har något klassiskt vackert över sig, let me know vilka era lag är? Har vi kanske till och med några andra Orient fans här?!

Vore kul att få igång en tråd enbart inriktad på EFL så kör på!

Finally - UP THE O'S!!!!!
Senast redigerad av BiffTannen 2022-01-17 kl. 19:56.
Citera
2022-01-17, 19:59
Medlem
TheJackets avatar
Följer inget specifikt lag i EFL men kollar alltid resultat och tabeller.

Tror det har hängt med sedan yngre dagar när jag lirade Championship Manager 97/98 samt alltid kollade resultat och tabeller i GP på söndagar.

Det är mycket roligare och bättre fotboll än vad många tror.
Citera
2022-01-17, 20:36
Medlem
Drickbacks avatar
Aubameyang hemskickad från AFC, ska även undersökas för ett mindre misstänkt hjärtfel.
Citera
2022-01-17, 20:59
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Tror det har hängt med sedan yngre dagar när jag lirade Championship Manager 97/98 samt alltid kollade resultat och tabeller i GP på söndagar.

Håller med. Många lever kvar i gamla tankar om "sparka och springa" kring de lägre divisionerna men precis som Premier League har de lägre divisionerna utvecklats en hel del och det spelas bra fotboll. Mer internationella spelare även lägre ned i divisionerna också.

Följer resultaten mest i The Championship även om jag inte följer något speciellt lag. Såg ut som att West Brom, Fullham och Bournemouth var påväg att springa ifrån tråkigt nog som en trio lag som nyss varit uppe. Annars är det roligare med nya lag som går upp i Premier League. Nu har dock övriga gänget kommit ikapp. Blackburn ser vassa ut. Både Coventry och Forest jagar kvalplats. Två lag vi inte sett. På länge iallafall. QPR, Middlesbrough och Huddersfield mer nära i tid. Annars finner jag Derbys jakt på nytt kontrakt mest spännande. Hade varit en av de största bedrifterna i Engelsk fotboll om dom lyckas med det trot poängavdrag på 21.

Lägre ned har jag inte så bra koll men hoppas Sunderland tar sig uppåt igen. Med intresset och arenan så borde dom vara i Premier League. Även lag som Bolton, Sheffield Wednesday, Charlton och Pourtsmouth vill man ha upp i The Championship iallafall.
Citera
2022-01-17, 21:40
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Kul att höra. Finns det inte något/några lags resultat som du kanske kollar lite extra efter? Annars är du mer än välkommen in i Orientfamiljen

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Håller med. Många lever kvar i gamla tankar om "sparka och springa" kring de lägre divisionerna men precis som Premier League har de lägre divisionerna utvecklats en hel del och det spelas bra fotboll. Mer internationella spelare även lägre ned i divisionerna också.

Följer resultaten mest i The Championship även om jag inte följer något speciellt lag. Såg ut som att West Brom, Fullham och Bournemouth var påväg att springa ifrån tråkigt nog som en trio lag som nyss varit uppe. Annars är det roligare med nya lag som går upp i Premier League. Nu har dock övriga gänget kommit ikapp. Blackburn ser vassa ut. Både Coventry och Forest jagar kvalplats. Två lag vi inte sett. På länge iallafall. QPR, Middlesbrough och Huddersfield mer nära i tid. Annars finner jag Derbys jakt på nytt kontrakt mest spännande. Hade varit en av de största bedrifterna i Engelsk fotboll om dom lyckas med det trot poängavdrag på 21.

Lägre ned har jag inte så bra koll men hoppas Sunderland tar sig uppåt igen. Med intresset och arenan så borde dom vara i Premier League. Även lag som Bolton, Sheffield Wednesday, Charlton och Pourtsmouth vill man ha upp i The Championship iallafall.

Visst vore det helt sjukt om Derby som fixade kontraktet med 2 minuter kvar av säsongen förra året klarade sig kvar med en i sammanhanget oerfaren Rooney som manager och 21(!) minuspoäng!

Jag själv dras till hur jämna serierna är. Det är verkligen ”alla kan slå alla” varje vecka vilket gör det sjukt intressant att följa. Bara för att ta League 2 som exempel eftersom jag följer den närmst så är det bara 12 poäng mellan den sista automatiska uppflyttningsplatsen och 18 plats i tabellen. Motsvarande skillnad i PL är 30 poäng till exempel.

Även kul att få se morgondagens stjärnor innan de blir stjärnor. Finns inte många brittiska toppspelare i PL som inte gjort både en och två vändor på lån i EFL som ynglingar samt även veteranerna som varvar ner. I Orient har vi tex i år Darren Pratley som kapten han hade många fina år i Swansea och främst Bolton. Vi hade även Jobi McAnuff tills han la ner efter förra säsongen.

Lite kuriosa är att vi i L2 har även världens första (?) veganklubb i Forest Green Rovers där veganen Hector Bellerin är delägare och de verkar springa hem serien iår. Kläder, gräs, mat som serveras på träningsanläggningen etc är helt veganska.

Ett annat exempel på klassikerlag som ”borde” vara högre upp är ju Bradford i League 2. Enorm klubb som snittar runt 17.000 pers på sina hemmamatcher! Men som sagt det kan gå snabbt när det väl går utför i de här ligorna, kolla på ett lag som Yeovil till exempel, i Championship så sent som 2014 och nu i ”non-League” alltså ligan under League 2.
Senast redigerad av BiffTannen 2022-01-17 kl. 21:58.
Citera
2022-01-18, 12:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jag förklarade ju det rätt tydligt. Han tog ett för stort jobb för tidigt.
I teorin, ja. Men i realiteten, nej.
Citera
2022-01-18, 15:00
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Arsenal - Liverpool kan bli uppskjutet igen då Arsenal har problem med att få till ett lag. Hur många spelare är borta från Arsenal nu?

Leicester har tio spelare borta i morgon mot Spurs.
Citera
2022-01-18, 15:37
Medlem
BiffTannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffTannen
Kul att höra. Finns det inte något/några lags resultat som du kanske kollar lite extra efter? Annars är du mer än välkommen in i Orientfamiljen

Visst vore det helt sjukt om Derby som fixade kontraktet med 2 minuter kvar av säsongen förra året klarade sig kvar med en i sammanhanget oerfaren Rooney som manager och 21(!) minuspoäng!

Jag själv dras till hur jämna serierna är. Det är verkligen ”alla kan slå alla” varje vecka vilket gör det sjukt intressant att följa. Bara för att ta League 2 som exempel eftersom jag följer den närmst så är det bara 12 poäng mellan den sista automatiska uppflyttningsplatsen och 18 plats i tabellen. Motsvarande skillnad i PL är 30 poäng till exempel.

Även kul att få se morgondagens stjärnor innan de blir stjärnor. Finns inte många brittiska toppspelare i PL som inte gjort både en och två vändor på lån i EFL som ynglingar samt även veteranerna som varvar ner. I Orient har vi tex i år Darren Pratley som kapten han hade många fina år i Swansea och främst Bolton. Vi hade även Jobi McAnuff tills han la ner efter förra säsongen.

Lite kuriosa är att vi i L2 har även världens första (?) veganklubb i Forest Green Rovers där veganen Hector Bellerin är delägare och de verkar springa hem serien iår. Kläder, gräs, mat som serveras på träningsanläggningen etc är helt veganska.

Ett annat exempel på klassikerlag som ”borde” vara högre upp är ju Bradford i League 2. Enorm klubb som snittar runt 17.000 pers på sina hemmamatcher! Men som sagt det kan gå snabbt när det väl går utför i de här ligorna, kolla på ett lag som Yeovil till exempel, i Championship så sent som 2014 och nu i ”non-League” alltså ligan under League 2.

Varför kunde inte moderator låta oss vara ifred i en separat tråd i stället för att drunkna i PL runket här?
Citera
2022-01-18, 16:34
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Aubameyang hemskickad från AFC, ska även undersökas för ett mindre misstänkt hjärtfel.

Hemskickad till Afrika eller hur menar du?
Citera
2022-01-18, 17:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Hemskickad till Afrika eller hur menar du?
Du var uppenbarligen inte den smartaste killen i klassrummet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in