Citat:
Ursprungligen postat av
TheJacket
Följer inget specifikt lag i EFL men kollar alltid resultat och tabeller.
Tror det har hängt med sedan yngre dagar när jag lirade Championship Manager 97/98 samt alltid kollade resultat och tabeller i GP på söndagar.
Det är mycket roligare och bättre fotboll än vad många tror.
Kul att höra. Finns det inte något/några lags resultat som du kanske kollar lite extra efter? Annars är du mer än välkommen in i Orientfamiljen
Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Håller med. Många lever kvar i gamla tankar om "sparka och springa" kring de lägre divisionerna men precis som Premier League har de lägre divisionerna utvecklats en hel del och det spelas bra fotboll. Mer internationella spelare även lägre ned i divisionerna också.
Följer resultaten mest i The Championship även om jag inte följer något speciellt lag. Såg ut som att West Brom, Fullham och Bournemouth var påväg att springa ifrån tråkigt nog som en trio lag som nyss varit uppe. Annars är det roligare med nya lag som går upp i Premier League. Nu har dock övriga gänget kommit ikapp. Blackburn ser vassa ut. Både Coventry och Forest jagar kvalplats. Två lag vi inte sett. På länge iallafall. QPR, Middlesbrough och Huddersfield mer nära i tid. Annars finner jag Derbys jakt på nytt kontrakt mest spännande. Hade varit en av de största bedrifterna i Engelsk fotboll om dom lyckas med det trot poängavdrag på 21.
Lägre ned har jag inte så bra koll men hoppas Sunderland tar sig uppåt igen. Med intresset och arenan så borde dom vara i Premier League. Även lag som Bolton, Sheffield Wednesday, Charlton och Pourtsmouth vill man ha upp i The Championship iallafall.
Visst vore det helt sjukt om Derby som fixade kontraktet med 2 minuter kvar av säsongen förra året klarade sig kvar med en i sammanhanget oerfaren Rooney som manager och 21(!) minuspoäng!
Jag själv dras till hur jämna serierna är. Det är verkligen ”alla kan slå alla” varje vecka vilket gör det sjukt intressant att följa. Bara för att ta League 2 som exempel eftersom jag följer den närmst så är det bara 12 poäng mellan den sista automatiska uppflyttningsplatsen och 18 plats i tabellen. Motsvarande skillnad i PL är 30 poäng till exempel.
Även kul att få se morgondagens stjärnor innan de blir stjärnor. Finns inte många brittiska toppspelare i PL som inte gjort både en och två vändor på lån i EFL som ynglingar samt även veteranerna som varvar ner. I Orient har vi tex i år Darren Pratley som kapten han hade många fina år i Swansea och främst Bolton. Vi hade även Jobi McAnuff tills han la ner efter förra säsongen.
Lite kuriosa är att vi i L2 har även världens första (?) veganklubb i Forest Green Rovers där veganen Hector Bellerin är delägare och de verkar springa hem serien iår. Kläder, gräs, mat som serveras på träningsanläggningen etc är helt veganska.
Ett annat exempel på klassikerlag som ”borde” vara högre upp är ju Bradford i League 2. Enorm klubb som snittar runt 17.000 pers på sina hemmamatcher! Men som sagt det kan gå snabbt när det väl går utför i de här ligorna, kolla på ett lag som Yeovil till exempel, i Championship så sent som 2014 och nu i ”non-League” alltså ligan under League 2.