2022-01-18, 17:26
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du var uppenbarligen inte den smartaste killen i klassrummet

Inte du heller verkar det som inte förstår sig på ironi
Senast redigerad av EastClintfood 2022-01-18 kl. 17:29.
Citera
2022-01-18, 17:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Inte du heller verkar vara det som förstår inte sig på ironi
Vad i helvete är det som är ironiskt med att fråga om Arsenal är Afrika? Du får ju en hamster till att framstå som ett geni vid alla dina idiotiska inlägg.
Citera
2022-01-18, 17:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Du var uppenbarligen inte den smartaste killen i klassrummet

Arsenal-supportrar ska inte klaga på andras intelligens.
Senast redigerad av MrSkargard 2022-01-18 kl. 17:36.
Citera
2022-01-18, 17:33
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Vad i helvete är det som är ironiskt med att fråga om Arsenal är Afrika? Du får ju en hamster till att framstå som ett geni vid alla dina idiotiska inlägg.

Det satt fint eller hur?
Citera
2022-01-18, 17:39
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Arsenal - Liverpool kan bli uppskjutet igen då Arsenal har problem med att få till ett lag. Hur många spelare är borta från Arsenal nu?

Leicester har tio spelare borta i morgon mot Spurs.
De vågar inte möta Liverpool
Var väl så snacket gick av Arsenal fans när Liverpool behövde ställa in.
Kan generalen bekräfta 🤔🤔🤔🤔
Citera
2022-01-18, 17:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Säger en snubbe som håller på Arsenal...
Du försöker att provocera, men tyvärr så är inte jag lättkränkt.

Men du är dock en fisk på land om du inbillar dig att Arsenal inte har fans med väldigt hög intelligens.
Citat:
Det satt fint eller hur?
Varför håller du på med den här skiten? Liksom, vad är poänget?
Citera
2022-01-18, 17:40
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
De vågar inte möta Liverpool
Var väl så snacket gick av Arsenal fans när Liverpool behövde ställa in.
Kan generalen bekräfta 🤔🤔🤔🤔

Lite så är det ju, de vågade ju inte möta deras älskade hackkyckling Tottenham.
Senast redigerad av EastClintfood 2022-01-18 kl. 17:46.
Citera
2022-01-18, 17:59
Medlem
EastClintfoods avatar
Vännen smsa nyss att Rooney är klar som tränare för Everton.

Har missat allt det där, stämmer det? Då kommer han att träna United om ett par år då.

Edit:

Ihop med Duncan.. Ser ut som intressant par, önskar dom all lycka!
Senast redigerad av EastClintfood 2022-01-18 kl. 18:08.
Citera
2022-01-18, 18:51
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Vännen smsa nyss att Rooney är klar som tränare för Everton.

Har missat allt det där, stämmer det? Då kommer han att träna United om ett par år då.

Edit:

Ihop med Duncan.. Ser ut som intressant par, önskar dom all lycka!

Inte 100% men verkar bli av. Förväntar mig inte att något speciellt kommer ändras hos Everton, får vänta och se om ett år när man haft två fönster på sig och Rooney blivit varm i Everton kläderna.

Sky skrev även att Lampard har interjuvats för jobbet. Vore ju coolt om Rooney och Lampard blev ett par hos Everton
Citera
2022-01-18, 18:54
Medlem
Drickbacks avatar
Robin Olsen visst klar för Aston Villa (lån säsongen ut)
Citera
2022-01-18, 21:32
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Finns ingenting om att Rooney skulle vara klar. Bara att han är ett av namnen som ska intervjuas. Tillsammans med Lampard. Den sistnämnda tror jag int alls på. Rooney har en Everton historia som gör honom intressant för jobbet. Hade han inte haft den bakgrunden hade han inte ens varit påtänkt. Tycker som sagt det är för tidigt. Hoppas han håller kylan och utvecklas mer som tränare. Men tror lockelsen är för stor om han får förfrågan. Precis som lampard inte kunde tacka nej till chansen att träna Chelsea. Gerrard hade nog gått samma väg om han fått erbjudande från Liverpool. Andra namn som nämns. Kovac. Toppar omrästningen på Everton forumet jag kikade in i. Varför vet jag inte. Fått sparken från både Monaco och Bayern. Potter nämns ju för alla lag i England som sparkar tränare. Mourinhos namn dyker såklart upp också. Känns som ett namn Everton skulle vara dumma nog att ta in bara för hans status och historia. Men som tur för dom verkar Mou vara fokuserad på Roma.

Duncan och Baines in som Caretaker. Gick ju bra med Ferguson senast så ett ganska naturligt val. Gissar att han blir kvar säsongen ut sen börjar man om. Annars försökte man såklart med tränaren man sparkade för inte så länge sen. Martinez. Men gick inte hem. Säger ju lite om hur dåligt styrd klubben är ännu en gång när man jagar en tränare man sparkade. Inte så att han gjort jättesucce sen han fick sparken heller så ingen logik att försöka få tillbaka honom liksom.
Citera
2022-01-18, 21:53
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Robin Olsen visst klar för Aston Villa (lån säsongen ut)

Denna höjde jag på ögonbrynen åt. Varför lämna en position som etta i i Sheffield United för att bli tvåa eller trea i ett förvisso spännande Villa, men med i princip inga chanser och ingen tid att slå sig in i elvan? Det krävs en eller två skador och blixtrande spel för att göra tröjan till sin?

Lite research gav svaret: Olsen var etta i Sheffield tills han fick en revbensskada och följdes upp med Covid, stod senast i 1-3-förlusten mot Blackburn 6e november. I hans frånvaro har Sheffield vunnit 4, kryssat en och förlorade först nu den 15e januari. Ersättaren Foderingham tycks ha spelat OK, hållit fyra nollor på sex matcher. Olsen har inte varit särskilt bra heller enligt rapporterna, gjort några howlers.

Sheffield är alltså inte överdrivet entusiastiska att behålla honom om det ges en öppning att släppa honom. Och den gavs - Villa behövde en till senior målvakt med bara Emmy Martinez och en oprövad tvåa bakom honom. Olsen borde utgöra precis den sortens rutin och prislapp man är nöjda med i ett halvår, så får man se när sommaren kommer.

Olsen själv och svensk media tycks försöka sälja detta som en stor WIN: från mittenträsket i Championship till ett vrålspännande Villa med Gerrard på bänken och Coutinho och Digne värvade? Oj oj oj! Nu ska han utmana Martinez om förstaspaden? Herregud, sitt ner i båten.

Citat:
- Jag är väldigt, väldigt glad. Det har varit några dagar där jag bara har väntat på att få komma hit. När jag vaknade i dag visste jag att jag skulle skriva på för klubben, då var jag väldigt lycklig, säger Robin Olsen i en kommentar till klubbens hemsida.

- Det var ett enkelt val. Direkt när jag hörde om intresset från min agent bestämde jag mig för att göra allt jag kan gör att byta klubb och skriva på för Villa. För mig är Premier League bästa ligan i världen och klubben gör det bra för tillfället, det gjorde bara valet enklare.

"Enkelt val" var det ja. Istället för att stanna och kämpa i Championship, försöka ta tillbaka sin plats som etta och hjälpa Sheffield upp till kval (11a nu, 7p från kvalplats) - så ska han nöta Villas bänk säsongen ut och hoppas få stå några minuter.

Pengamässigt borde det vara exakt samma lön som i Roma? Lånande klubb tar över den helt enkelt. Och där kan jag tycka att sportsligt är det självklart bättre att vara etta i mitten på Championship än 2a/3a i Aston Villa. Men att han ville "göra allt" för att byta klubb skvallrar väl antingen om hur osugen han var på att stanna i Sheffield, eller hur osugna Sheffield var på att behålla honom. Eller båda. Svagt, kan jag tycka av Olsen. Bekvämt.

Men han hoppas väl på att blixten slår ner och att Martinez kastar in bollar, skador inträffar eller att Gerrard får fel mediciner och villfarelser att Olsen ska vara etta. Sen försöka få ett till kontrakt i europa efter det går ut.

Detta är i själva verket är ännu en av alla lånedeals Roma skickat honom på, där han misslyckats att göra ett starkt intryck. Cagliari, Everton, Sheffield, och nu Aston Villa - succén har uteblivit i alla. Jag förstår hur Roma tänkte när de plockade in Olsen som en billig chansning efter Alisson, men faktum är att han var för dålig och att man inte kunnat sälja honom för det man velat ha. Han har istället spelat ut sitt kontrakt.

Edit: läste fel att kontraktet med Roma går ut i sommar, det var lånekontraktet med Villa som går ut i sommar. Kontraktet med Roma går ut 2023.

Makoto Ashara med en rimlig analys av läget: https://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2022/01/18/asahara-nar-ska-olsen-fa-kontinuiteten-han-fortjanar/

Svaret på när Olsen ska få kontinuitet: när han väljer rätt klubb. Hittills har han valt åt helvete. Han har hela tiden tagit en klubb där han hoppas bli etta, inte blivit det och sen åkt runt i karusellen. Sheffield var eg enda klubben där han var uttalad etta, men eftersom han inte varit den supermålvakt de hoppades såg de inga skäl att behålla honom.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-01-18 kl. 21:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in